۱۲۴۰۳۷۴
۵۷۳
۵۷۳
پ

تراژدی برای دختر قایقران و رویاهایش در بابلرود

آنقدر درد می‌کشد که مدام به او مسکن تزریق می‌کنند تا کمتر متوجه این درد وحشتناک شود. این درد زمان را برای او طولانی‌تر کرده به حدی که نه متوجه می‌شود چه زمانی شب شد و چه زمانی روز. این وضعیت «هستی شفیعی» در چهار روز گذشته است، دختر قایقرانی که در حین تمرین دچار حادثه‌ای وحشتناک شد و اکنون تنها امیدش روی تخت بیمارستان این است که پشت سر هم به او مسکن بزنند تا بلکه کمتر درد جانکاهی را که در شکم، گردن و کمرش پیچیده‌، تحمل کند.

روزنامه جام جم: آنقدر درد می‌کشد که مدام به او مسکن تزریق می‌کنند تا کمتر متوجه این درد وحشتناک شود. این درد زمان را برای او طولانی‌تر کرده به حدی که نه متوجه می‌شود چه زمانی شب شد و چه زمانی روز. این وضعیت «هستی شفیعی» در چهار روز گذشته است، دختر قایقرانی که در حین تمرین دچار حادثه‌ای وحشتناک شد و اکنون تنها امیدش روی تخت بیمارستان این است که پشت سر هم به او مسکن بزنند تا بلکه کمتر درد جانکاهی را که در شکم، گردن و کمرش پیچیده‌، تحمل کند.

تراژدی برای دختر قایقران و رویاهایش در بابلرود

غیرقانونی، غیرانسانی

شیما جباری، مربی هستی شفیعی است. تمام چیزی که هستی برای آن برنامه‌ریزی کرده بود این بود که موفقیت‌های بی‌نظیری را در رشته روئینگ به دست بیاورد اما تنها چیزی که نصیب او شد بی‌دقتی راننده یک قایق موتوری و مصدومیت و دردی وحشتناک بود. جباری درباره مصدومیت شدید هستی شفیعی گفت: قایق‌های موتوری در حاشیه رودخانه بابلرود می‌توانند تردد کنند اما قانون این است که به هیچ عنوان با سرعت طی مسیر نکنند. متاسفانه آن قایقران بر خلاف قانون با قایق موتوری خود با سرعت در حاشیه رودخانه حرکت می‌کرد و بدون این‌که هستی را ببیند به او زد. او صد در صد مقصر است و خانواده هستی از او شکایت کرده‌اند. 

جباری درباره مقصر بودن این قایقران صحبت می‌کند و خود این قایقران هم اعتراف کرده که اصلا متوجه نشده کسی روبه‌روی قایق او قرار دارد. اما مشکل فقط تردد و سرعت غیرقانونی این قایق موتوری در حاشیه رودخانه نیست. مشکل دیگری که بسیار تاسف‌بار و ناراحت‌کننده است افرادی وجود دارند که به محض رویت دختران قایقران که به قصد تمرین کردن وارد حاشیه رودخانه شده‌اند نزدیک آنها می‌روند و با چرخیدن دور آنها به معنای واقعی مزاحمت ایجاد می‌کنند. به این ترتیب نه تنها شاهد کار غیرقانونی که شاهد کاری غیرانسانی هم در این حیطه هستیم. جباری دراین باره می‌گوید: برخی از این افراد اصلا به قصد واژگون‌کردن قایق دختران با قایق موتوری دور آنها می‌چرخند و سعی می‌کنند با ایجاد موج، آنها را اذیت کنند. 

فقط عکس می‌گیرند

جباری با تاکید بر فراهم آوردن امکانات لازم برای تمرین دختران قایقران و تمام قایقرانان، فارغ از جنسیت گفت: این شهر قهرمانان زیادی به ایران معرفی کرده که در آسیا و جهان هم مدال گرفته‌اند. باید جای مناسبی برای تمرین کردن آنها در نظر گرفته شود. مسئولان شهر بابلسر باید زودتر از اینها به فکر می‌افتادند. وی افزود: متاسفانه زمان قهرمان شدن که می‌رسد برخی صف می‌کشند تا عکس بگیرند و خودشان را سهیم بدانند اما برای چنین حوادث و رفع مشکلات مربوط به تمرین کردن قایقرانان کسی پاسخگو نیست. 

وی تاکید کرد: هستی درد زیادی می‌کشد و حال و روز خوشی ندارد. قرار است به تهران منتقل شود چرا که شاید احتمال جراحی شکم برای او وجود داشته باشد. آب زیادی در ناحیه شکم او جمع شده است. باور کنید اگر قایق موتوری کمی به او نزدیک‌تر بود امکان داشت پره‌های موتور به سر او برخورد کند و فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد. امیدوارم مسئولان بیشتر به فکر او و سایر قایقرانان باشند. جباری به شدت نگران شاگرد خود است و حق هم دارد. رویاهای هستی شفیعی ۱۷ ساله فعلا از بین رفته و باید از این پس فقط به فکر سلامتی خود باشد. شاید روزی دوباره به این رشته خطیر برگشت. تا آن زمان آرزو می‌کنیم شرایطی به وجود بیاید که او و دیگر قایقرانان از بهترین شرایط تمرینی برخوردار شوند، خواسته‌ای که با توجه به اراده برخی مسئولان بسیار دور به نظر می‌رسد. 

تراژدی برای دختر قایقران و رویاهایش در بابلرود

شرح حادثه

هستی ۱۷ ساله روز پنجشنبه مثل همیشه آماده تمرین شده بود. بابلرود جایی است که او و دیگر قایقرانان تمرین می‌کنند. اصلا از همین جاست که قهرمانان زیادی از خطه شمال به رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهانی معرفی شده و می‌شوند. از اینجا حتی مدال طلای جهانی هم بیرون می‌آید اما حداقل برای هستی سرنوشت چیز دیگری بود.  او بی‌خبر از این‌که راننده یک قایق موتوری بر خلاف قانون در حاشیه رودخانه به سرعت در حال راندن است برای تمرین کردن آماده می‌شود اما ناگهان قایق موتوری به او برخورد می‌کند. هستی با شدت به طرف دیگری پرتاب می‌شود. این‌که چطور و با چه حال و روزی به بیمارستان منتقل شد را نمی‌دانیم اما می‌دانیم که اکنون به شدت از ناحیه گردن، شکم، سر و کمر مصدوم شده است. هستی شفیعی اما در عین این‌که بدشانسی بزرگی آورد که این چنین تصادف کرد، خوش‌شانس هم بود چرا که بنابرگفته پزشکان به شکل معجزه‌‌آسایی قطع نخاع نشده است. هستی اکنون بسیار درد می‌کشد و به دلیل آب زیادی که در شکمش جمع شده این احتمال وجود دارد که کارش به عمل جراحی بکشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج