۱۲۴۱۳۳۲
۲۷۹
۲۷۹
پ

زشت و زیبای هفته پنجم لیگ برتر

در مسابقات هفته پنجم لیگ برتر فوتبال شاهد اتفاقات زشت و زیبای زیادی بودیم از شعار علیه بازیکنان استقلال گرفته تا پرتاب نارنجک دستی در اهواز و اسکورت سرمربی پرسپولیس در ورزشگاه!

خبرگزاری فارس: دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر هم به پایان رسید و حدود ۷۲ ساعت دیگر هم رقابت های هفته ششم لیگ برتر همگی در روز شنبه انجام می شود.

نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای هفته پنجم  لیگ برتر می اندازیم؛

نتایج هفته پنجم لیگ برتر

نساجی مازندران 2- مس کرمان صفر

آلومینیوم اراک صفر- تراکتور تبریز 2

هوادار تهران یک - پرسپولیس 3

ذوب آهن اصفهان یک- سپاهان اصفهان یک

گل گهرسیرجان یک - ملوان بندرانزلی صفر

صنعت نفت آبادان یک - نفت مسجدسلیمان 2

فولاد خوزستان صفر- مس رفسنجان صفر

استقلال صفر- پیکان تهران صفر

زیبایی های هفته

یاد اسطوره

هواداران تیم فوتبال نساجی با تشویق نادر دست نشان سرمربی فقید خود وفاداری شان را به یکی از اسطوره های فوتبال مازندران و نساجی نشان دادند. تشویق های مثبت و  زیبا ضمن حمایت معنوی از بازیکنان و تیم مورد علاقه باعث بهبود فضای ورزشگاه ها می شود تا نگاه ها به فوتبال و فضای ورزشگاه ها تغییر کنند و این قدر این واژه زشت« ادبیات استادیومی» برای تقبیح فوتبال به کار نرود.

کاپیتان با معرفت

پریرا که در فصول گذشته در تیم فولاد حضور داشت و حتی بارها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بسته بود دوشنبه شب با مس رفسنجان مقابل تیم سابقش قرار گرفت.البته پریرا قبل از مسابقه برخورد بسیار گرم و صمیمانه ای با بازیکنان فولاد داشت و قبل از شروع مسابقه نیز باشگاه فولاد خوزستان از کاپیتان خارجی و سابق تیمش تقدیر کرد.

زشت و زیبای هفته پنجم لیگ برتر

حرکتی بسیار ارزشمند و دیدنی فارغ از نمایش های لوس و تعارف های بی مزه،  باید از گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد که چنین حرکت خوبی انجام داد تمجید شود.

صبور هفته 

محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با وجود همه حواشی که در جریان بازی از سوی برخی تماشاگرنماها در مسابقه با فولاد خوزستان رخ داد در نشست خبری بعد از مسابقه به احترام رسانه ها حاضر شد ولی با صبوری و خویشتنداری از پرداختن به حواشی پرهیز کرد. می توان تندیس مربی صبور و با اخلاق هفته را به ربیعی تقدیم کرد. 

تیم داوری هفته

 فدراسیون فوتبال در انتخاب داوران این هفته با دقت و وسواس عمل کرد. برای نمونه علیرضا فغانی به همراه محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی برای مسابقه حساس نساجی و مس کرمان انتخاب کرد. مسابقه ای که هر دو تیم مدعی بودند در هفته های گذشته از داوری لطمه خورده اند.

حضور برترین داور فوتبال قاره اسیا در قائمشهر باعث شد که دو تیم با کمترین دغدغه و دخالت در کار داوری بازی خود را انجام بدهند. باید تندیس بهترین داوران هفته را به این تیم داوری اهدا کرد.

قدرشناس ترین مربی

مجتبی حسینی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران بعد از اینکه یک امتیاز از استقلال پرمهره در ورزشگاه آزادی گرفت، برخی تماشاگران حریف از خجالتش درآمدند و او را نوازش کلامی! کردند با این حال سرمربی پیکان در نشست خبری نسبت به این حرکت زشت گفت: من از فوتبال ارتزاق می کنم و تماشاگران هیچ پولی از فوتبال برداشت نمی کنند آنها عاشق فوتبال و تیم شان هستند و به همین دلیل اگر به من حرفی هم زدند من دلگیر نمی شوم. بدون اغراق مجتبی حسینی را باید قدرشناس ترین مربی هفته نامید که حتی شرایط هواداران حریف را هم بعد از تساوی خانگی درک کرد.

اولین های فصل و سریع ترین گل

در این هفته شاهد چند اولین در فصل بودیم. اولین برد تیم نساجی مازندران، اولین برد تراکتور تبریز و اولین گل خورده پرسپولیس از نکات قابل توجه بودند. البته تراکتورتبریز هم در دقیقه 2 به تیم آلومینیوم گلزنی کرد که تا اینجای کار سریع ترین گل لیگ بیست و دوم بود. 

سه تیم در حسرت برد

سه تیم در لیگ برتر هنوز بردی به دست نیاورده اند، مس رفسنجان، ذوب آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی که اوضاع ملوان از دو تیم دیگر وخیم تر است. ملوانی که به لیگ برتر در پایان هفته پنجم چسبیده به انتهای جدول لیگ است و در صورت تغییر ندادن روند نتیجه گیری ممکن است به سرنوشت فجرشهید سپاسی دچار و به لیگ یک سقوط کند.

زشتی های هفته

اولین نارنجک های فصل!

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها بعد از پدیده همگیری کرونا اتفاق خوشایندی بود و باعث شور و نشاط بیشتر در فوتبال و جامعه شد اما متاسفانه در ورزشگاه شهدای فولاددر جریان مسابقه فولادو مس رفسنجان آنقدر رفتار زشت و زننده از سوی برخی تماشاگران صورت گرفت که داور مجبور به توقف بازی شد. پرتاب نارنجک دست ساز به سوی بازیکنان یکی از عوامل اصلی تصمیم داور بازی بود.

هرچند که بعد از وساطت بزرگان و مسئولان برگزاری مسابقه تا پایان ادامه پیدا کرد اما واقعا اتفاقات این بازی زشت و زننده بود. اگر این بازی در لیگ قهرمانان اسیا برگزار می شد قطعا باشگاه فولاد حداقل با جرایم مالی سنگین جریمه می شد. بهتر است که خودمان به حساب خودمان برسیم.این اولین نارنجک های فصل بعد از دوران کرونا بود و امیدواریم آخرینش هم باشد یا حداقل ارکان قضایی فوتبال برخورد قاطعی با این پدیده زشت و زننده داشته باشند زیرا در لیگ قهرمانان بارها باشگاه های ما مثل ذوب آهن بخاطر یک نارنجک دستی چندین هزار دلار جریمه پرداخت کرده اند.

تماشاگران عجول

هواداران ذوب آهن بعد از اینکه تیم شان گل اول بازی را از سپاهان خود با یکدیگر درگیری پیدا کردند و همین مساله باعث شد که لقب عجول ترین هوادران را به این تیم بدهیم! هرچند ذوب آهن در این مسابقه بازنده نشد ولی صحنه درگیری هواداران این تیم زیبنده نبود. از سویی دیگر برخی تماشاگران سپاهان مدعی بودند که سکو به اندازه کافی در اختیارشان در این دربی قرار داده نشد و شعار معروف ورزشگاه خالیه را سر دادند.

اسکورت هفته!

بازی بدون تماشاگر پرسپولیس و هوادار حرف و حدیث زیادی در این هفته به وجود آورد از اعتراض مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گرفته تا یحیی گل محمدی که چرا بازی در ورزشگاهی انجام می شود که شرایط حضور تماشاگر را نداشته است.

زشت و زیبای هفته پنجم لیگ برتر

با این حال اتفاق جالب در پایان بازی رخ داد وقتی گل محمدی قصد حضور در نشست خبری را داشت به دلیل ازدحام تماشاگران ! با کمک نیروهای یگان ویژه توانست به سالن نشست خبری برسد.

بهانه های عجیب رحمتی

سیدمهدی رحمتی سرمربی آلومیینیوم اراک بعد از سومین شکست خانگی تیمش از هواداران عذرخواهی کرد اما در بین حرف هایش بهانه های جالبی برای پیروز نشدن تیمش آورد از اینکه باب شده همه حریفان الومینیوم در اراک وقت کشی می کنند! برادر گرامی این چطور وقت کشی است که تیم شما بازنده می شود؟! معمولا تیم هایی وقت کشی می کنند که به گرفتن یک امتیاز راضی هستند نه اینکه در دقیقه 90+3 گل دوم را به تیم شما  بزنند.

قصه گوی هفته

ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم استقلال به جز تیپ نه چندان مناسبش در روزهای مسابقه نشان داده که هر لحظه آماده انفجار علیه تصمیم های داور است، از دقیقه 5 مسابقه گرفته تا دقیقه 90!  به نظر شما سرمربی یکی از بزرگترین باشگاه های آسیا باید با تی شرت و شلوار اسلش! روی نیمکت حاضر شود؟! با این حال به سلیقه شخصی او مجبوریم احترام بگذاریم اما رفتار و گفتارش علیه داوری خیلی در دنیای فوتبال قابل درک نیست! مربی که در 5 هفته 7 امتیاز از دست داده نباید مدام علیه داور مصاحبه کند و موضع بگیرد.

زشت و زیبای هفته پنجم لیگ برتر

از آن جالب تر اینکه این سرمربی پرتغالی دفاع اتوبوسی پیکان را عامل پیروز نشدن تیمش در نشست خبری عنوان کرد! در حالیکه طبیعی است تیم هایی که از نظر بازیکن و سطح هزینه کمتر از استقلال هستند در فوتبال بازی تدافعی برای گرفتن حداقل امتیاز را ارایه بدهند اما ساپینتو باید بگوید او چه راهکاری برای برون رفت از این فضا دارد؟ قصه گفتن در نشست خبری بهترین کاری است که این مربی انجام می دهد. به یکی دو جمله از صحبت های این مربی بعد از بازی با پیکان نگاه کنید«در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان هم گفتم سه تیم خوب داشتیم نه به این خاطر که نبردیم ولی بچه‌ها خوب کار کردند. تصمیم داور در نتیجه بازی تأثیر داشت. »

بی غیرت!

هواداران استقلال از توقف خانگی مقابل پیکان ناراحت بودند زیرا این دومین مساوی متوالی بود  و آنها برای اینکه عصبانیت خود را به بازیکنان و کادرفنی استقلال نشان بدهند با شعار بی غیرت بازیکنان تیم شان را راهی رختکن کردند. به هر حال شاید این مود بانه ترین اعتراضی بود که می توانستند به تیم محبوب شان نشان بدهند. 

غایبان هفته

امیر قلعه نویی و جواد نکونام دو سرمربی غایب در نشست های خبری بعد از مسابقه بودند که این رفتار به هیچ عنوان در شان یک سرمربی حرفه ای نیست. جالب است که یکی از این مربیان عنوان پرافتخارترین مربی لیگ را دارد و دیگری سال ها در لالیگا بازی کرده است اما این مربیان سرشناس به نشست های خبری بعد از مسابقه و اهالی رسانه بی اعتنایی می کنند! هرچند ظاهرا نکونام خود را برای حضور در تیم ملی و کنار کارلوس کی روش در جام جهانی آماده می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج