جاباما
۱۲۴۲۶۷۵
۳۳۰
۳۳۰
پ

مستر مورایس! خودت را ثابت کن

وقتی هفته اول به پایان رسید و زردپوشان در تهران قهرمان بدون شکست فصل قبل را شکست دادند، کسی فکرش را نمی‌کرد تیم بحران‌زده لیگ قبل از تعطیلی مسابقات برای فیفادی، سپاهان باشد.

روزنامه اعتماد: وقتی هفته اول به پایان رسید و زردپوشان در تهران قهرمان بدون شکست فصل قبل را شکست دادند، کسی فکرش را نمی‌کرد تیم بحران‌زده لیگ قبل از تعطیلی مسابقات برای فیفادی، سپاهان باشد. تیم اصفهانی با سرمربی جدید و سرشناسش یعنی خوزه مورایس آن‌قدر خوب و بابرنامه و جذاب فوتبال بازی کرد که همه آنها را شانس نخست قهرمانی دانستند. برد این تیم در هفته دوم برابر نساجی قهرمان جام حذفی این فرضیه را تقویت کرد. سپاهان در آن بازی موقعیت‌های زیادی خلق کرد تا برای همه خط و نشان کشیده باشد. 

در بازی سوم هم همه‌چیز عالی بود. سپاهان مقابل یکی دیگر از گردن کلفت‌های لیگ یعنی گل گهر با امیر قلعه‌نویی بازی روانی به نمایش گذاشت و دو - هیچ جلو افتاد. اما در دقیقه ۶۱ گل به خودی رناتو داسیلویرا مدافع جدید تیم همه‌چیز را به هم ریخت. گل گهر باتجربه به بازی برگشت و گل تساوی را هم زد. سپاهان از نزدیکی‌های آمار صددرصد برد و شروع با سه پیروزی متوالی به وضعیت هفت امتیازی رسید. 

به دنبال این تساوی اولین شکست هم در بازی بعدی از راه رسید. باز هم با اشتباه فردی مدافع تیم در دقیقه ۹۰، آیاندا پاتوسی برای فولاد گلزنی کرد تا این جواد نکونام باشد که سه امتیاز را از نقش جهان می‌برد. کم‌کم سایه ابهام روی باشگاه سپاهان دیده شد. زردپوشان در بازی بعدی که دربی اصفهان بود به تساوی رسیدند و در آخرین بازی قبل از تعطیلی موقت لیگ هم نتوانستند از سد آلومینیوم بگذرند تا در ۶ هفته برگزار شده مسابقات، نتایج ناامیدکننده‌تر از آن چیزی بشود که امکان تصورش می‌رفت. 

۶ بازی و فقط ۹ امتیاز سهم سرشناس‌ترین مربی این فصل لیگ برتر آن‌هم با تیمی که به اعتقاد خیلی‌ها یکی از گران‌ترین تیم‌های فصل به حساب می‌آید، بوده. دستیار ژوزه مورینیو چهار بازی است که برنده نشده و تنها سه امتیاز کسب کرده. وضعیت به گونه‌ای شد که برخی هواداران سپاهان در بازی آخر تیم مقابل آلومینیوم شعار بی‌غیرت بی‌غیرت خطاب به بازیکنان سر دادند. تمام اینها یعنی بحران و تنش در تیمی که برای قهرمانی بسته شده و حالا لحظه به لحظه از آن دورتر می‌شود.

مورایس مربی با تجربه‌ای است و احتمالا در طول تعطیلات لیگ تا حد امکان مشکل را برطرف خواهد کرد. با این حال او حالا فهمیده لیگ ایران تا چه حد می‌تواند مشکل و پیچیده باشد. مورایس حتما درک کرده حتی با وجود برتری در دانش فنی نسبت به بسیاری از مربیان و همچنین داشتن ابزار بهتر در مقایسه با سایر تیم‌ها نمی‌تواند به راحتی برنده از زمین مسابقه خارج شود. مربیان ایرانی تاکتیک‌هایی برای مخصوصا کسب تساوی در آستین دارند که حتی می‌تواند مربی قهرمان اروپا و لالیگا را هم انگشت به دهان بگذارد.

همه متفق‌القول هستند که مورایس توانایی ارتقای سپاهان را دارد. همچنین همه علاقه‌مند هستند چنین فرد بادانشی در فوتبال ایران بماند. کسی دلش نمی‌خواهد این مربی گران و باکیفیت صرفا با چند بازی نتیجه نگرفتن ایران را ترک کند. اما زمین سفت لیگ برتر ایران هم داستان‌های خودش را دارد. چه بسیار مربیان سرشناسی که در همین زمین‌های غیر استاندارد اسیر تاکتیک‌های عجیب مربیان ایرانی شدند و بدون هیچ دستاوردی به کشورشان برگشتند. 

مورایس برای اینکه جزو این دسته نباشد و رزومه خوبش را خراب نکند باید دست بجنباند. مطمئنا مدیران سپاهان به این فکر کرده‌اند که حتی عبدالله ویسی هم می‌توانست با این تیم در ۶ بازی نصف امتیازات را دشت کند. مورایس باید ثابت کند ارزش هزینه‌ای که برایش شده را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج