۱۲۴۲۶۸۶
۳۷۶
۳۷۶
پ

صادقی: کی‌روش آمد، دست دلال‌ها کوتاه شد

امیرحسین صادقی حضور کی‌روش در رأس کادرفنی تیم ملی را تصمیمی مثبت تلقی می‌کند.

ایران ورزشی: امیرحسین صادقی حضور کی‌روش در رأس کادرفنی تیم ملی را تصمیمی مثبت تلقی می‌کند. صادقی بی‌پروا حرف‌هایی به زبان می‌آورد که شاید خیلی‌ها را با زوایای پنهان برکناری اسکوچیچ آشنا سازد. صادقی نسبت به آینده استقلال هم امیدوار است.

بعد از مدت‌ها در ورزشگاه آزادی دیده شدی و بازی تیم محبوبت را از نزدیک تماشا کردی.

    اصولاً رفتن من به ورزشگاه برای بعضی‌ها که تحمل شنیدن حرف حق را ندارند سم است. بعضی‌ها با من مشکل دارند چون رک و صادقانه حرف می‌زنم. دوست ندارند کنار استقلال باشم، اما من با آدم‌هایی که نقاب به‌صورت می‌زنند مشکل دارم و نقاب را از صورت‌شان برمی‌دارم. حالا می‌خواهد هرکسی باشد؛ وزیر باشد، وکیل باشد یا لیدر. من یک بار به دنیا می‌آیم، برای همین باید صادقانه زندگی کنم. بگذریم... خدا را شکر استقلال برد و هواداران خوشحال شدند.

بله، استقلال نتیجه ایده‌آلی به دست آورد.

    من اول فصل گفتم که هرکسی سرمربی استقلال شود، کارش دشوار است، چون مدام می‌خواهند نتایجش را با فصل قبل مقایسه کنند. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم. هرچند که ساپینتو بخشی از این بازیکنان را نخریده و نظر نداده است. البته از این ابزار کارکشیدن هم هنر می‌خواهد. فقط امیدوارم با این برد شرایط استقلال در آینده بهتر شود. اما احساس می‌کنم ساپینتو روی نیمکت تنها است و کسی به او کمک نمی‌کند. اعتقاد دارم خسرو حیدری باید بیشتر به ساپینتو نزدیک شود چون اتمسفر فوتبال ما را خوب می‌شناسد و با فضای فکری بازیکنان ایرانی آشنا است. تنها مشکل استقلال کادر فنی است و ساپینتو دستیاران خوب می‌خواهد که در زمان تعویض‌ها کمکش کنند.

به نظر می‌رسید تعویض قایدی ضربه هجومی استقلال را به طور مشهودی کم کرد.

     قایدی و محبی پشت هجده‌ قدم حریف جولان می‌دادند و خوب دفاع حریف را دور می‌زدند. نمی‌دانم دلیل تعویض قایدی چه بود. حتماً دلایلی دارد اما وقتی قایدی رفت استقلال افت کرد. ما در نیمه دوم نتوانستیم از فرصت‌ها بخوبی استفاده کنیم. شاید این هم به خاطر ناآشنایی ساپینتو باشد. به نظر من او 2 ماه دیگر کار دارد تا بخوبی با استقلال آشنا بشود.

تعطیلات پیش رو تا چه اندازه به استقلال در راه بهبود وضعیت فنی کمک خواهد کرد؟

    قطعاً تعطیلات به روند استقلال کمک می‌کند. ما باید یاد بگیریم وقتی گل سوم را به حریف زدیم بازی را رها نکنیم. تیم تا جایی که می‌تواند باید گل بزند و در دفاع و حمله عملکرد مطلوبی داشته باشد. شاید هم استقلال کمی به استراحت نیاز داشته باشد. به هر حال این تعطیلات هرچه هست برای ساپینتو و استقلال خوب است.

بعد از بازی در ورزشگاه حرف‌های طعنه‌آمیزی درباره اسکوچیچ به زبان آوردی. به نظر می‌رسد این مربی را در حد تیم ملی نمی‌دیدی.

     من حرف دلم را زدم. از اسکوچیچ ممنونم. زحمت کشید. کلی لژیونر زیردستش بود و سکان یکی از بهترین تیم‌های آسیا را در دست داشت و تیم را به جام جهانی برد. او بیرون گود بود که آوردنش تیم ملی. چه از این بهتر؟! می‌خواهم به شما بگویم که او از رسیدن به تیم ملی فوتبال ایران سود برد نه ما. اسکوچیچ در رنکینگ مربیگری 300 جهان هم نبود. اما آمد از تیم ملی ایران استفاده کرد و خودش را بالا کشید. مسبب حضور او هم اوضاع آشفته آن زمان فدراسیون فوتبال است که با ویلموتس نتیجه خوبی نگرفت و یکسری روابط و فشارهای دلال‌ها باعث شد تیم ملی به دست اسکوچیچ بیفتد. ما بهترین نسل فوتبالی را داریم و این‌طور نیست که بگوییم اسکوچیچ آورده‌ای برای فوتبال ما داشت. اینها را نمی‌گویم که تصور کنید الان حتماً با کی‌روش در جام جهانی نتیجه می‌گیریم. نه، این‌طور نیست. شاید برویم و با کی‌روش هم به نتیجه مطلوب نرسیم.

قطعاً همین‌طور است اما غالب کارشناسان حضور کی‌روش در تیم ملی را اتفاق مثبتی می‌دانند و بر این باورند که او شخصیت و اتوریته مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

    من می‌خواهم به شما بگویم که هرکسی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شد، کی‌روش را سرمربی تیم ملی می‌کرد. حتی مخالفان کی‌روش هم او را حمایت می‌کنند چون می‌دانند مربی بزرگی است و مو را از ماست بیرون می‌کشد. او که بیاید دست یکسری دلال‌ها کوتاه می‌شود و این خیلی خوب است. شما شک نکنید بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود از لحاظ فنی معیار ملی‌پوش شدن را دارد. البته مباحث مربوط به ریاست فدراسیون فوتبال هم باید مدیریت شود. با یک فدراسیون آشفته ما شانس آنچنانی در جام جهانی نخواهیم داشت.

به هرحال تاج هم تجربه مدیریت در سطح اول فوتبال ایران را دارد و شاید از اشتباهات گذشته درس گرفته باشد.

    امیدوارم یکسری اتفاقات که در زمان کفاشیان رخ داد، تکرار نشود. این خیلی مهم است که در ماه‌های منتهی به جام جهانی فوتبال فدراسیون آرامی داشته باشیم. این خیلی ضروری است. اما به هر حال باید توجه کنیم که کی‌روش در این زمان کم نمی‌تواند جادو کند. باید برای جام ملت‌های بعدی تلاش کنیم و تیمی بسازیم که قهرمان شود. ما باید از کی‌روش قهرمانی در آسیا را طلب کنیم. حالا در این میان اگر در جام جهانی هم نتایج خوبی گرفتیم که فکر می‌کنم با این همه بازیکن باتجربه موفقیت دور از دسترس نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج