۱۲۴۳۸۲۴
۵۳۸
۵۳۸
پ

کشتی ایران در انتطار جابه‌جایی یک رکورد!

برنده مبارزه فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان می‌تواند یک رکورد را در کشتی کشور خود جابجا کند.

تسنیم: برنده مبارزه فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان می‌تواند یک رکورد را در کشتی کشور خود جابجا کند.

فینال وزن ۷۹ کیلوگرم سال گذشته در اسلو، امشب (۲۵ شهریور) در بلگراد تکرار خواهد شد و جردن باروز و محمد نخودی برای تصاحب نشان طلا به مصاف هم خواهند رفت.

تاکنون ۱۳ کشتی‌گیر ایرانی مقابل جردن باروز قرار گرفته و هیچ‌کدام موفق به شکست این کشتی‌گیر نشده‌اند، هر چند او در این سال‌ها برنده‌هایی چون کایل دِیک آمریکایی، چامیزوی ایتالیایی، بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و ... را داشته است.

صادق گودرزی و عزت‌الله اکبری هر کدام سه بار، پیمان یاراحمدی دو بار، مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی، مرحوم سیدعلی موسوی، مصطفی حسین‌خانی و محمد نخودی هر کدام یک بار مقابل جردن باروز شکست خورده‌اند که این یکی از طولانی‌ترین رکوردهای شکست‌ناپذیری قهرمانان بزرگ در کشتی کشورمان است و اگر محمد نخودی امشب برنده این کشتی باشد، در واقع در چهاردهمین مبارزه این طلسم توسط یک کشتی‌گیر ایرانی شکسته خواهد شد.

اما در مورد کشتی آمریکا هم در صورت برد جردن باروز یک رکورد ویژه برای آنها جابجا خواهد شد. سال گذشته باروز با برد نخودی در فینال جهانی به ششمین مدال طلای جهانی و رکورد جان اسمیت دیگر هموطنش رسید.

اسمیت دو طلای المپیک و چهار طلای قهرمانی جهان در کارنامه دارد، این در حالی است که باروز یک طلای المپیک و پنج طلای قهرمانی جهان را به خود اختصاص داده و با پیروزی در فینال امشب می‌تواند رکورد جان اسمیت را شکسته و اولین کشتی‌گیر آمریکایی تاریخ باشد که هفت طلایی می‌شود.

او با کسب مدال در بلگراد، به دهمین مدال جهانی و المپیکش خواهد رسید و به نظر با توجه به فینالیست شدن در این دوره از مسابقات، جردن باروز خیال خداحافظی با دنیای قهرمانی را تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس نداشته باشد. بنابراین او این فرصت را دارد که رکوردهای دیگری را نیز در کشتی آمریکا و جهان از آن خود کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج