جاباما
۱۲۴۴۲۱۳
۴۳۰
۴۳۰
پ

ذوالفقارنسب: استقلال اقتدار فصل قبل را ندارد

پرسپولیس این فصل خودش را خیلی زود پیدا کرد و توانست صدر جدول را از‌آن خود کند.

فرهیختگان: پرسپولیس این فصل خودش را خیلی زود پیدا کرد و توانست صدر جدول را از‌آن خود کند. نایب‌قهرمان فصل قبل و قهرمان ۵ دوره پیاپی لیگ برتر تا اینجای کار صاحب ۴ پیروزی و دو تساوی شده و با ۱۴ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایستاده است. این اتفاق بهانه خوبی بود تا به‌سراغ دکتر بیژن ذوالفقارنسب پیش‌کسوت این باشگاه برویم و از او در مورد وضعیت سرخ‌های پایتخت تا پایان هفته ششم لیگ بپرسیم. ذوالفقارنسب تنها رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس است که عمر مدیریتش در این باشگاه بسیار کوتاه بوده و خیلی سریع از سمت خود استعفا داد. وقتی به سراغش رفتیم انتظار نداشتیم در مورد وقایع زمان ورودش به هیات‌مدیره پرسپولیس صحبتی کند. اما قسمت این بود که او حرف‌هایش را با خبرنگار روزنامه «فرهیختگان» درمیان بگذارد. بهتر است خودتان صحبت‌های تازه این چهره آرام فوتبال ایران را بخوانید.

بد نیست صحبت‌هایمان را با وضعیت کنونی پرسپولیس در لیگ برتر شروع کنیم. شرایط این تیم را در لیگ چطور می‌بینید؟

پرسپولیس نسبت به فصل قبل دگرگونی زیادی در بخش نیروهای انسانی‌اش داشته است. با توجه به این تغییرات باید بگوییم که عملکرد این تیم در لیگ بسیار خوب بوده و نتایج به‌دست‌آمده گواه این حرف است. البته باید صبر داشته باشیم و ببینیم در ادامه راه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. همه چیز به ثبات تیمی بستگی دارد و باید ببینیم این ثبات چه زمانی کامل می‌شود.

یارگیری این تیم در این فصل خوب بود؟

معمولا در فوتبال نیمه‌حرفه‌ای همه چیز در گروی مسائل اقتصادی است. من اطلاع دقیقی در مورد مسائل مالی باشگاه ندارم پس همه‌چیز به عملکرد بازیکنان باز می‌گردد. تا اینجای کار لوکادیا را یک بازیکن خوب و دقیق دیده ام. در خط دفاع و دروازه هم عملکرد بازیکنان جدید مطلوب بوده است. البته باید از هفته دهم به بعد در این مورد اظهارنظر کرد. آن زمان هم تفکرات مربی در عملکرد تیم مشخص می‌شود  و هم عیار عملکرد نفرات جدید و قدیم کاملا مشخص خواهد شد. در مجموع وضعیت را مطلوب ارزیابی می‌کنم. البته آینده تیم در گروی مدیریت قوی و منابع مالی باشگاه خواهد بود.

شرایط سایر تیم‌های مدعی این فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

انتظار داشتیم استقلال به‌عنوان قهرمان فصل قبل شرایط خوبی در این فصل داشته باشد اما فعلا آن اقتدار و عناصر متحول‌کننده را در این تیم نمی‌بینم. زود است که قضاوت کنیم اما آنچه که تا امروز دیده‌شده فقدان دو موردی است که به آن اشاره کردم. البته باید منتظر باشیم. تیم‌های سپاهان و فولاد پتانسیل بسیار خوبی برای ارائه نمایش خیره‌کننده دارند. با یارگیری که انجام داده‌اند مشخص است که برای کسب نتیجه خوب در لیگ پا به میدان گذاشته‌اند. ضمن اینکه از کنار نام تیم‌های نفتی و صنعتی هم نباید به‌راحتی گذشت. در یکی دوفصل اخیر دیده‌ایم که چطور از داشته‌های خود استفاده کرده و در لیگ نمایش خوبی داشته‌اند.

اجازه بدهید کمی به عقب برویم! جدایی سریع شما از پرسپولیس و استعفا از ریاست هیات‌مدیره این باشگاه اتفاق عجیبی بود. واقعا دلیل این‌کار چه بود؟

زود کناره‌گیری کردم چون در پرسپولیس که یک باشگاه حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای است، مدیریت قوی ندیدم. مدیریتی که در این باشگاه دیدم حقیقتا در باشگاه‌های دسته‌چهارم و پنجم آماتور اروپا وجود ندارد. همه‌چیز یک باشگاه به ثبات اقتصادی‌اش بازمی‌گردد. اما این باشگاه فاقد چنین چیز مهمی بود. پرسپولیس یک باشگاه حرفه‌ای باید باشد تا در یک لیگ حرفه‌ای بدرخشد. اما چنین شرایطی وجود نداشت و ترجیح دادم در چنین فضایی حضور نداشته باشم.

آیا قرار نبود شما به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره به اصلاح چنین وضعیتی کمک کنید؟

من باید از لحاظ فکری به مدیریت کمک می‌کردم اما آن تفکر در برنامه‌ریزی را در مجموعه مدیریتی ندیدم. پس هر کمک فکری هم که می‌دادم تاثیری نداشت. برای همین تصمیم گرفتم از مجموعه جدا شوم. خیلی نمی‌خواهم در این مورد دیگر صحبت کنم. اتفاقی بوده که در گذشته افتاده و دیگر تمام شده است.

به خاطر داریم آن زمان از رسانه‌ها خیلی ناراحت بودید!

بله ناراحت بودم چون رسانه‌ها در آن زمان یا بی‌تجربه عمل کردند یا از افرادی بهره‌بردند که واقعا بی‌تجربه بودند. هیچ توجهی به اصول و فرهنگ ورزشی نداشتند و خیلی راحت آدم را مورد قضاوت قرار می‌دادند. بدون هیچ شناختی در مورد آدم صحبت می‌کردند و اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کردند. از اطلاعاتی بهره می‌بردند که هیچ منطقی در آنها نبود. حرف‌هایی در موردم زدند که اصلا درست نبود.

یک‌سری اتفاقات مربوط به زمانی بود که از شما سوالاتی می‌پرسیدند و بعد مشخص می‌شد شما اطلاعات کمی در مورد آن مسائل داشتید یا اصلا اطلاعاتی در موردش نداشتید!

نه، این حرف‌ها را بعد از آن اتفاقات مطرح کردند. قاعدتا ما و جامعه مطبوعات باید شناخت درستی از هم داشته باشیم. حس می‌کنم جامعه رسانه‌ای ما شناخت از طرف مقابل را با رفتار غیرفرهنگی نادیده می‌گیرد. من تازه‌وارد در مجموعه پرسپولیس بودم و باید برخوردی به اندازه شناخت از طرف مقابل نصیبم می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. البته از آن روزها زمانی گذشته و بهتر است دیگر به گذشته برنگردیم و در آینده رفتاری درست در قبال جایگاه و شخصیت یکدیگر داشته باشیم.

اگر فرصتی دوباره به‌وجود بیاید دوست دارید در جایگاه مدیریت پرسپولیس حضور پیدا کنید؟

آینده هیچ چیزش مشخص نیست اما هستند پیش‌کسوتانی که علاقه‌مند به موفقیت تیم محبوب‌شان داشته باشند و بخواهند در این راه کمک کنند. امیدوارم آنها با برخوردهای مشابه روبه‌رو نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج