۱۲۴۸۲۳۰
۴۶۵
۴۶۵
پ

مهاجرانی: حالا با کی‌روش شانس صعود داریم

حشمت مهاجرانی که خودش در ۱۹۷۸ آرژانتین سرمربی تیم ملی بوده، اعتقاد دارد تیم کی‌روش می‌تواند از گروهش بالا بیاید

روزنامه همشهری: تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده‌سازی‌اش برای حضور در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر، ۲‌بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال انجام داد. نمایش تیم ملی در این دو بازی با تمجید اکثر کارشناسان در فوتبال ایران همراه شد و باعث شد نگاه‌ها به آینده این تیم در جام‌جهانی تغییر کند. حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ایران در جام‌جهانی۱۹۷۸ آرژانتین، یکی از نفراتی است که به آینده به تیم ملی با مربی پرتغالی‌اش خوش‌بین است.

  کی‌روش تغییر کرد

مهاجرانی صحبت‌هایش را با اشاره به بازگشت کی‌روش به تیم ملی شروع می‌کند و می‌گوید: «زمانی‌که رفتار کی‌روش تغییر کرد و به این نتیجه رسید که با مردم و مطبوعات چگونه رفتار کند و در کنار خط پرخاشگر نباشد، طبیعتا شرایط تیم ملی هم عوض شد و حالا تیم ما یک نظم خاص در بیرون و داخل زمین پیدا کرده است. قبلا هم گفته بودم که هم کی‌روش به مهدی تاج احتیاج دارد و هم تاج به کی‌روش. مسئله مهم این است که سرمربی تیم ملی در فاصله کمی که تا شروع جام‌جهانی باقی‌مانده، باید روی مسائل فنی تمرکز کند تا ایران در بهترین شرایط ممکن راهی جام‌جهانی شود. به اعتقاد من تغییر کادر فنی و آمدن کی‌روش یک اتفاق منطقی بود چراکه او برخلاف فوتبال ما ضعف برنامه‌ریزی و تشکیلاتی ندارد.»

   آزاد گذاشتن بازیکنان

او در ادامه سراغ بازی با اروگوئه می‌رود و می‌گوید: «در مورد بازی با اروگوئه باید بگویم که تیم ملی در این بازی نمایشی منطقی و عقلانی داشت. اگر شما فوتبالیست ایرانی را محدود کنید، طبیعتا خیلی از توانایی‌هایش را از دست می‌دهد ولی کی‌روش در بازی با اروگوئه و در زمان‌های خاصی از بازی، شاگردانش را آزاد گذاشت و این نشانه‌های خوبی به ما داد. بازیکنان ما بین‌المللی هستند و حالا این توانایی را دارند که در بازی‌های سخت هم خودشان را نشان دهند. البته در این بازی و همچنین بازی با سنگال ضعف‌هایی در خط دفاعی دیده شد ولی کی‌روش این توانایی را دارد ضعف‌ها را تا شروع جام به کمترین حد ممکن برساند.»

   شانس صعود داریم

مهاجرانی درخصوص شرایط تیم‌های گروه ایران و شانس صعود هم نظرات مثبتی دارد: «به هر حال خیلی از فوتبال‌دوستان ایرانی توقع دارند که ایران به مرحله حذفی جام‌جهانی راه پیدا کند ولی این کار ساده نیست. بازی اول ما با انگلیس بسیار مهم و تأثیرگذار است. بازیکنان خودشان را باور کرده‌اند که می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ خودی نشان دهند. تیم ملی انگلیس و ولز فوتبالی با تکیه بر سرعت و قدرت انجام می‌دهند و ما باید با آگاهی کامل از سبک بازی و تفکرات آنها به میدان برویم. من این امید را دارم که تیم ملی مثل دوره قبلی نمایشی آبرومند داشته باشد و حتی راهی مرحله بعد شود. ما به هیچ عنوان نباید فریب نتایج اخیر انگلیس را در لیگ ملت‌های اروپا بخوریم، انگلیس تیم خوبی است که خوب فوتبال بازی می‌کند و بالانس خوبی در دفاع و حمله دارد. در مورد آمریکا هم باید بگویم که تیم فعلی آنها از تیم ملی 1998 قوی‌تر است ولی نمایش ما برابر اروگوئه باعث شد تا بازیکنان خودشان را باور کنند. مسئله مهم این است که در جام‌جهانی کمترین ضعف را در کارهای دفاعی داشته باشیم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.»

  یک یا ۲مهاجم؟

2بازی تدارکاتی تیم ملی برابر اروگوئه و سنگال تردیدهایی را در چیدمان خط حمله ایجاد کرده و برخی معتقدند که کی‌روش در ترکیب ثابت از بین سردار آزمون و مهدی طارمی فقط از یک نفر استفاده خواهد کرد. مهاجرانی در این خصوص می‌گوید: «اگر در حمله و دفاع بالانس داشته باشیم، به حضور همزمان این دو بازیکن در خط حمله نیاز داریم و پیش‌بینی من این است که از هر دو بازیکن به‌صورت ثابت استفاده خواهد شد. آنها قدرت استفاده از موقعیت و دانش درگیری دارند و می‌توانند در هر لحظه درون محوطه جریمه حریفان خطرناک باشند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج