۱۲۴۹۷۳۹
۵۱۲
۵۱۲
پ

امیر قلعه‌نویی با گهرهای فراوان!

قلعه‌نویی دوباره به یک‌ مربی با‌انگیزه تبدیل شده و به‌دنبال تصاحب یک موفقیت بزرگ است

روزنامه همشهری: صدرنشینی گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر، اصلا اتفاقی به‌دست نیامده است. آنها یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر هستند و حالا دیگر نمی‌توان جدی‌شان نگرفت. گل‌‌گهر خودش را در قامت یک‌ تیم مدعی نشان داده و روزهای خوبی را در این فصل سپری کرده است. تیم قلعه‌نویی فصل گذشته در چنین مقطعی نیز، یکی از مدعیان بردن جام به شمار می‌رفت اما کسر ۷‌امتیاز از این باشگاه با رأی کمیته انضباطی بعد از ماجرای بایناما، یک‌ ضربه بزرگ برای این تیم بود. امیر قلعه‌نویی بارها از این اتفاق به‌عنوان تلخ‌ترین ماجرای دوران مربیگری‌اش در لیگ برتر یاد کرده است.

شاید همین اتفاق هم به او انگیزه داده تا دوباره قدرت لازم را برای درخشیدن در لیگ به‌دست بیاورد. او دوباره به یک‌ مربی پرانگیزه تبدیل شده و حالا به‌عنوان پرتجربه‌ترین و البته پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر، به‌دنبال تصاحب یک موفقیت بزرگ است. از آخرین قهرمانی امیر در لیگ برتر درست یک‌دهه سپری شده است. او در لیگ دوازدهم استقلال را به سکوی اول لیگ رساند. آن روزها کسی تصور نمی‌کرد این آخرین جام قلعه‌نویی در فوتبال ایران باشد. ژنرال بعدها با تراکتور به فینال جام حذفی هم رسید اما موفق به قهرمانی نشد. او در سپاهان هم دور از انتظار نتیجه گرفت اما حالا تجربه حضور در گل‌گهر برای این مربی متفاوت بوده است. امیر در سیرجان آرام آرام به نقشه‌های مدنظرش نزدیک شده و حالا می‌خواهد یک‌فصل فوق‌العاده را با تیمش پشت سر بگذارد.

گل‌گهر این فصل را با شکست‌دادن تراکتور در سیرجان شروع کرد. یک‌هفته بعد نمایش ضعیف این تیم روبه‌روی مس رفسنجان با یک‌ تساوی بدون گل همراه شد و البته انتقادهای وحشتناک قلعه‌نویی از شاگردانش را در پی داشت. خیلی‌ها بعد از همین مصاحبه، از بازگشت امیر به جدیت گذشته حرف زدند؛ چرا‌که این مربی در چند سال اخیر دیگر کمتر به سرزنش شاگردانش می‌پرداخت. گل‌گهر در ۲‌بازی جذاب بعدی روبه‌روی مس کرمان و سپاهان به تساوی مشابه ۲-۲ رسید. درست در روزهایی که فوتبال ایران درگیر نبردهای کم‌گل و بازی‌های کسل‌کننده بود، گل‌گهر نمایش‌های سرگرم‌کننده‌ای داشت و برای فوتبال بازی‌کردن به زمین مسابقه می‌رفت.

آنها در ۲‌هفته بعدی، ملوان و پیکان را شکست دادند و هیچ گلی هم در این دو مسابقه دریافت نکردند. این تیم در آستانه کسب امتیاز از استقلال نیز بود اما یک‌پنالتی لحظه آخری، تیم قلعه‌نویی را بعد از مدت بسیار زیادی در لیگ برتر بازنده کرد. سیرجانی‌ها اما با زدن ۵‌گل به نفت مسجدسلیمان، قدرت‌شان را نشان دادند. گل‌گهر در این فصل صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر است و توانسته به ازای هر بازی، تقریبا ۲‌گل به ثمر برساند. به‌نظر می‌رسد آنها در لیگ بیست‌و‌دوم، هدفی به جز بالانشینی دارند و این‌بار حتی به قهرمانی نیز فکر می‌کنند.

 گل‌گهر برخلاف سال گذشته، این بار فصل نقل‌‌وانتقالات شلوغی نداشت. آنها حتی ستاره‌ای مثل سعید صادقی را از دست دادند اما در نقل‌و‌انتقالات توفان به پا نکردند و به سراغ جوانانی مثل امیر شهیم و محمد خدابنده‌لو رفتند؛ بازیکنانی که خیلی زود در این تیم جا افتاده‌اند. شاید در این تیم، چیزی مهم‌تر از نتیجه‌گرفتن نیز وجود دارد. گل‌گهر ذهنیت همیشگی نسبت به تیم‌های قلعه‌نویی در فوتبال ایران را تغییر داده است.

آنها در این فصل برای به گل رسیدن، روی ارسال‌های بلند و ضربه‌های سر حساب باز نمی‌کنند و به‌دنبال نمایش فوتبال کاملا مدرن هستند؛ اتفاقی که اعتبارش را باید به قلعه‌نویی و دستیاران او داد. با این حال، آنها روی ضربات شروع مجدد حریف کمی ‎آسیب‌پذیر هستند و این فصل ۵‌گل با این شیوه دریافت کرده‌اند. گل‌گهر برای موفقیت در این فصل و رسیدن به جام، باید به‌دنبال راهی برای برطرف‌کردن این ضعف باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج