اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۰۵۷۵
۸۸۳
۸۸۳
پ

کی‌روش طرح ویژه جام‌جهانی را دید و پسندید

بعد از عقد قرارداد نهایی بین تولیدی پوشاک «مجید» با فدراسیون فوتبال ایران که دیروز متمم آن امضا شد، مقررشد تا سی‌ام مهرماه از لباس جدید تیم ملی فوتبال کشورمان در هتل المپیک تهران رونمایی شود.

فرهیختگان: بعد از عقد قرارداد نهایی بین تولیدی پوشاک «مجید» با فدراسیون فوتبال ایران که دیروز متمم آن امضا شد، مقررشد تا سی‌ام مهرماه از لباس جدید تیم ملی فوتبال کشورمان در هتل المپیک تهران رونمایی شود. این درحالی است که طبق شنیده‌ها لباس تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی قطر طرح و شکلی متفاوت از لباس فعلی این تیم خواهد داشت. 

تا به‌امروز و از بین ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی قطر، ۲۹ تیم از پیراهن‌های خود رونمایی کرده‌‌اند اما ایران به‌همراه کامرون و تونس هنوز طرح نهایی خود را منتشر نکرده‌اند. همچنین در بین ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی، لباس ۲۵ تیم توسط سه شرکت بزرگ نایکی، آدیداس و پوما تامین می‌شود و سایر تیم‌ها از جمله تیم ملی ایران از برندهای متفاوت‌تری استفاده خواهند کرد. 

تیم ملی ایران در دوره قبلی جام‌جهانی با اصرار‌های کارلوس کی‌روش با پیراهن آدیداس در این رقابت‌ها حاضرشد این درحالی است که طی هفته‌‌های گذشته طرح پیراهن جدید تیم ملی توسط تولیدی داخلی مجید برای حضور در جام‌جهانی قطر به‌تصویب فیفا رسید تا تیم ملی ایران برای اولین‌بار با پیراهن تولید داخلی راهی بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی در رشته فوتبال شود. 

این تولیدی برای حضور شاگردان کی‌روش در جام‌جهانی دو پیراهن به رنگ‌های سفید و قرمز را تدارک دیده و درحال‌حاضر خبری از پیراهن سوم نیست. درباره جزئیات لباس جدید تیم ملی و سایر موارد مرتبط دقایقی با مجید ساعدی‌فر، مدیریت و مالک برند مجید در «فرهیختگان» به‌صحبت پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین وضعیت تولید لباس‌های تیم ملی صحبت را شروع کنیم. 

کارها دارد پیش می‌رود و مشغول تهیه البسه هستیم و مشکل خاصی هم وجود ندارد. کار بزرگی به گردن ما افتاده و می‌خواهیم به‌نحو احسن از پس انجام این ماموریت بزرگ بربیاییم. در همین راستا امروز (چهارشنبه) متمم قرارداد نهایی را با فدراسیون فوتبال امضا کردیم. ما قرارداد اصلی را یکی دو ماه پیش، قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال امضا کرده بودیم و متمم این قرارداد را هم امضا کردیم تا کارها نهایی شود. جزئیات این متمم به مسائل مالیاتی مربوط می‌شود و ارتباطی به جنس و کیفیت و تعداد نداشت؛ چراکه این مسائل از قبل حل شده بود و مشکلی در این زمینه نداشتیم. 

گویا در این زمینه با کی‌روش هم دیدار داشتید؟

بله درست است دو روز پیش با سرمربی تیم ملی هم دیدار کردیم و او هم تایید نهایی را به ما داد. کی‌روش جنس‌ها و طرح پیراهن تیم ملی را دید و توضیحات لازم را از ما گرفت و درنهایت هم از وضعیت فعلی ابراز رضایت کرد. البته در این بین درخواستی مبنی‌بر تغییر رنگ لباس‌های تمرینی را در راستای اتحاد بین کادرفنی و بازیکنان به ما دادند که قرارشد این موضوع در دستورکار قرار بگیرد. به‌طور مثال از ما خواستند که دو دست گرمکن برای تیم ملی به رنگ‌های سفید و صورتی دوخته شود که هر روزی که بازیکنان از یک رنگ خاص استفاده می‌کنند، کادرفنی از رنگ دیگر استفاده کرده و در روز بعدی این رنگ‌ها بالعکس استفاده شود. ایشان به‌هیچ‌وجه درخواست غیرمنطقی از ما نداشتند که به‌طور مثال گرمکن‌های متفاوتی با چند رنگ دوخته شود و دراختیار تیم ملی قرار بگیرد. 

پس کی‌روش با رویکرد مثبتی از شما استقبال کرد؟

بله، درست است. 

شنیده می‌شود فشارهایی وجود داشته تا تیم ملی با برند مجید به جام‌جهانی نرود. 

بله من صحبت‌هایی شنیدم. برخی برندها در حال جوسازی هستند در غیر این‌صورت کار تیم ملی با برند مجید تمام شده است. این درحالی است که فیفا هم طرح و برند ما را تایید کرده و همه‌چیز حل است. در کمیسیون معاملات هم تصمیم‌گیری به‌عمل آمده است. برخی به‌خاطر روابطی که با رسانه‌ها دارند درحال جوسازی و فشارآوردن هستند تا برند خود را مطرح کنند اما باز هم تایید می‌کنم که کار فدراسیون با مجید تمام شده است. 

درحالی‌که بسیاری از کشورها از پیراهن تیم‌های ملی خود رونمایی کرده‌اند فقط رونمایی از پیراهن ایران و یکی دو کشور دیگر باقی مانده است. 

قرار است مراسم رونمایی در تاریخ 30 مهر در هتل المپیک برگزار شود. با برگزارکنندگان این مراسم جلسه‌ای را برگزار کردیم و قرار شد هماهنگی‌های لازم انجام شود. البته قرار بود این مراسم زودتر و هفته گذشته برگزار شود اما به‌خاطر برخی مسائل آن را به‌تاخیر انداختیم تا سی‌ام مهرماه این‌کار انجام شود. 

طرح لباس تیم ملی به چه‌شکل خواهد بود؟

لباسی متفاوت از لباس فعلی تهیه شده و در دو رنگ سفید و قرمز دراختیار تیم ملی ایران قرار می‌گیرد. در این لباس‌ها سعی کردیم از برش‌های سطح بالا با بهترین جنس و کیفیت و تکنولوژی برای دوخت این لباس‌ها استفاده کنیم. مدل و شکل لباس در هرصورت سلیقه‌ای است و ممکن است برخی از آن خوششان بیاید و برخی خوششان نیاید و این موضوع طبیعی است. 

طراح لباس‌های جدید تیم ملی فوتبال ایران کیست؟

طراح آن تا اندازه‌ای خودمان بودیم البته فدراسیون هم تغییراتی را در آن ایجاد کرده است. 

قرار است در این لباس‌ها هم از طرح یوزپلنگ استفاده شود؟

یوزپلنگ حذف شده و نمادی از پوست یوز روی لباس‌ها استفاده شده است. یک بخش‌هایی از لباس منقش به پوست یوز با رنگ خاکستری پررنگ است و این ویژگی اصلی لباس است که در نگاه اول به‌چشم می‌آید. این لباس اصلا ساده نیست و یک برش یونیک دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. این برش حالت فشن و به‌روز به لباس می‌دهد و از لحاظ بصری به زیبایی‌های آن اضافه می‌کند. فیت لباس طوری است که روی بدن می‌نشیند و تقریبا جذب است. برش استثنایی برای لباس انتخاب شده و اصلا برش آن معمولی نیست. 

این طرح را به کی‌روش هم نشان دادید؟

بله، اتفاقا خیلی از این طرح خوشش آمد. 

شما در رشته کشتی تقریبا دنیا را قبضه کرده‌اید، چرا در فوتبال این اتفاق نمی‌افتد؟

بله در المپیک و رقابت‌های جهانی کشتی شاهد هستیم کشورهای زیادی مجید می‌پوشند و برند ما به باشگاه‌های اروپایی هم کشیده شده است اما اینکه چرا در فوتبال این اتفاق نمی‌افتد شاید یک مقدمه‌ای بخواهد. نایکی از آنجایی نایکی شد که مالک این برند که دونده بود کارش را با دوخت کفش در گاراژش برای خودش آغاز کرد و در ادامه هم از دوستانش سفارش می‌گرفت و همان‌جا کار را ادامه داده و توسعه بخشید. این درحالی است که من از گاراژ کار را شروع نکردم و سرمایه‌ای که من در بخش ورزش ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب گذاشتم هنوز کسی به این اندازه در این بخش سرمایه‌گذاری نکرده است. من همین الان در 4 منطقه ایران به‌صورت کارخانه‌ای و نه تولیدی با حساب و کتاب و به‌صورت سیستماتیک به‌کار تولید البسه ورزشی و همگام با برندهای روز دنیا مشغول هستم. اما در هرصورت اگر شرایط بهتر بود و می‌شد ارتباط‌های بین‌المللی بیشتری را برقرار کرد شاید سرعت عمل ما در شناسایی این برند در سراسر دنیا سریع‌تر بود اما الان هم ناراحت نیستیم و نگاه‌مان به آینده است. 

چرا با استقلال برای فصل جدید روند همکاری فصل گذشته را ادامه ندادید؟

با استقلالی‌ها به‌خاطر شرایط مالی و برخی اختلاف‌نظرها به‌نتیجه نرسیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج