۱۲۵۱۳۰۴
۳۲۶
۳۲۶
پ

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

امروز تمام نگاه فوتبال دنیا به سمت مادرید اسپانیا خواهد بود تا تقابل جذاب بارسلونا و رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو را مشاهده کنند.

فارس: امروز تمام نگاه فوتبال دنیا به سمت مادرید اسپانیا خواهد بود تا تقابل جذاب بارسلونا و رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو را مشاهده کنند.

 تمام نگاه‌های دنیا امروز به سانتیاگوبرنابئو خواهد بود. جایی که رئال مادرید میزبان بارسلونا در اولین ال‌کلاسیکو فصل 2022-2023 است و 2 تیم می‌توانند قدرت خود را به یکدیگر نشان دهند.

اکنون در جدول لالیگا، بارسلونا با 22 امتیاز و تفاضل مثبت 19 در صدر قرار دارد و رئال مادرید با 22 امتیاز و تفاضل گل مثبت 12 در رده دوم جای گرفته است. پیروزی در این مسابقه می‌تواند کمک بزرگی برای ادامه فصل به تیم‌ها بکند و امید و انگیزه بازیکنان را کاملا تغییر دهد.

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

سرخیو بوسکتس پس از تساوی ناامیدکننده چهارشنبه شب مقابل اینترمیلان که عملا صعود این تیم را بسیار سخت کرد، گفت که انگیزه ما برای دیدار با رئال تغییر کرده و ما با امید و نگرش متفاوتی وارد مسابقه خواهیم شد. کاپیتان بارسلونا مشخصاً از یک بحران در تیم ژاوی صحبت کرد ولی اگر این تیم بتواند برابر رئالِ بدون شکست این فصل اسپانیا به برتری دست یابد، راه برای ادامه کار ژاوی و شاگردانش کاملاً متفاوت خواهد شد.

در تیمِ رئال مادرید «تیبو کورتوا» به دلیل مصدومیت حضور ندارد و این یک اتفاق بزرگ در ال‌کلاسیکو امروز است. آنچلوتی باید حفاظت از دروازه‌اش را به گلر اوکراینی خود به نام «آدرین لونین» بسپارد که در بازی‌های گذشته به مانند گلر بلژیکی مطمئن ظاهر نشده است.

در تیم بارسلونا اما یک خبر خوب پیش از ال‌کلاسیکو به اردوی ژاوی رسید و آن هم بازگشت مدافع فرانسوی به نام «ژولس کُنده» بود. مدافعی که این تابستان از سویا به بارسلونا آمد و نمایش‌های به مراتب بهتری نسبت به پیکه و اریک گارسیا نشان داد و در کنار آرائخو به زوج اصلی آبی‌اناری‌ها بدل شد. حالا که آرائخو که در دیدار مقابل تیم ملی کشورمان مصدوم شده، حضور ندارد، به نظر می‌رسد ژاوی از زوج «کنده-گارسیا» در خط عقب استفاده کند و پیکه‌ای که در دیدار مقابل اینتر نمایشی اسف‌بار داشت را روی نیمکت بنشیند.

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

از سویی دیگر این ال‌کلاسیکو تریبونی برای تقابل جذاب «لواندوفسکی» و «بنزما» خواهد بود. 2 ستاره‌ای که در تیم‌های بایرن و رئال با هم رقابت کردند، حالا باید در پرطرفدارترین مسابقه باشگاهی در دنیا روبه‌روی هم قرار گیرند و برای تیمشان گلزنی کنند. لواندوفسکی اولین ال‌کلاسیکوی خود را در حالی تجربه می‌کند که چهارشنبه شب در مقابل اینترمیلان در دقایق پایانی یک طوفان به پا کرد و امید اندک بارسایی‌ها برای صعود را زنده نگاه داشت.

قاتل لهستانی اکنون با 9 گل در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار دارد و از رئال مادرید وینیسیوس جونیور با 5 گل در رده چهارم جای گرفته است. بنزما در این فصل بیشتر مصدوم و آسیب‌دیده بود ولی او تصمیم دارد پیش از مراسم توپ طلای دوشنبه شب که به احتمال فراوان خودش برنده این جایزه خواهد بود، یک نمایشی دیدنی از خود به جای رساند تا با انگیزه‌ای بیشتر در مراسم  توپ طلاحاضر شود.

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

سایت ESPN در گزارش امروز خود برای ال‌کلاسیکو به نقش مهم دمبله و وینیسیوس اشاره کرد و مدعی شد که این 2 بازیکن که هر دو، در پست وینگر راست بازی می‌کنند می‌توانند نتیجه مسابقه را برای میلیون‌ها بیننده مشخص کنند.

وینیسیوس جونیور که ادامه پیشرفت زیر نظر آنچلوتی به یکی از بهترین ستاره‌های دنیا بدل شده در دیدارهایی که بنزما حضور نداشت، نشان داد چقدر می‌تواند ستون اصلی رئال نام گیرد و بتواند فشار خط تهاجمی را بر روی دوش خود تحمل کند. او در این فصل بهترین گلزن رئالی‌هاست و در 13 مسابقه روی 10 گل اثر مستقیم گذاشته است. دمبله نیز که فصل گذشته به بهترین پاسور لیگ نام گرفت در این فصل به اندازه سال گذشته قدرتمند نیست ولی مهره مهمی در تاکتیک ژاوی محسوب می‌شود. او در 12 بازی ، 3 گل زده و 4 پاس گل داده تا روی 7 گل تیمش اثرگذار ظاهر شود.

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود، عملکرد تحسین برانگیز «مارک آندره تراشتگن» در این فصل بوده که حتی برخی عنوان می‌کنند که او باید جانشین نویر در تیم ملی آلمان نیز شود. بارسلونا در 8 هفته از لالیگا، 20 گل زده و تنها یک گل دریافت کرده است. تراشتگن آمار شاهکار 19 سیو از 20 شوت شلیک شده به دروازه‌اش را به ثبت رسانده و بی‌شک یکی از بهترین گلرهای این فصل اروپا بوده است.

از طرف دیگر کورتوا حضور ندارد و باید دید لونین چه عملکردی از خود نشان می‌دهد ولی باید به خط دفاع رئال نیز اشاره کرد. آنتونی رودیگر که تابستان از چلسی به مادرید آمد، این فصل نمایشی عالی داشت ولی با توجه به مصدومیت شدید او از ناحیه سر در دیدار لیگ قهرمانان اروپا مقابل شاختار بعید است به ترکیب اصلی آنچلوتی در ال‌کلاسیکو برسد. به همین دلیل انتظار می‌رود که سرمربی ایتالیایی کهکشانی‌ها از زوج «میلیتائو» و «آلابا» در خط دفاعی استفاده کند. 2 بازیکنی که نمایشی عالی در فصل گذشته داشتند و این فصل نیز می‌توانند نقطه استحکام رئال در بازی مقابل بارسا باشند.

آخرین ال‌کلاسیکویی که برگزار شد به لحظات ابتدایی سال تحویل 1401 بازمی‌گردد. جایی که بارسلونا که فاصله زیادی با صدر و رئال داشت، نمایشی حیرت‌انگیز از خود به ثبت رساند و توانست در سانتیاگو با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یابد و رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا را برای خود هموار سازد. رئال که از آن شکست درسی بزرگ گرفت و به قهرمانی در اروپا رسید، حالا می‌خواهد انتقام آن شکست تحقیرآمیز را از ژاوی و شاگردانش بگیرد و آن نتیجه را به دست فراموشی سپارد.

تقابل بارسای بحران‌زده با رئالِ بدون شکست

ژاوی 2 ‌ال‌کلاسیکو به عنوان سرمربی در بارسلونا بوده که نتیجه آن یک پیروزی پرگل و یک شکست نزدیک در سوپرکاپ بوده است. سرمربی جوان آبی‌اناری‌ها از زمان حضورش نشان داده در ال‌کلاسیکو می‌تواند تیمش را با روحیه‌ای متفاوت به بازی بفرستد. حالا باید دید پس از فاجعه این تیم در لیگ قهرمانان اروپا که به گفته ژاوی، بارسلونا دیگر لایق حضور در این رقابت نیست، می‌تواند در ال کلاسیکو به برتری دست یابد و تک و تنها در صدر جدول بیایستد؟

برای نزدیک شدن به جریان مسابقه فردا نگاهی به ترکیب احتمالی بارسلونا و رئال مادرید بیاندازیم:

بارسلونا

دروازه‌بان: تراشتگن

مدافعان: کنده - اریک گارسیا ؛ سرخیو روبرتو و بالده

هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس - گابی و پدری

مهاجمان: دمبله - لواندوفسکی و آنسو فاتی

رئال مادرید

دروازه‌بان: لونین

مدافعان: میلیتائو - آلابا ؛ کارواخال و مندی

هافبک‌ها: شوامنی - مودریچ و کروس

مهاجمان:والورده - بنزما و وینیسیوس جونیور

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج