۱۲۵۱۳۱۱
۵۶۸
۵۶۸
پ

لیورپول - سیتی؛ نبرد نابرابر در آنفیلد

با مشخص شدن برنامه دیدارهای این فصل لیگ برتر جزیره بسیاری از طرفداران این لیگ منتظر هفته یازدهم و جدال لیورپول و منچسترسیتی بودند تا به گمان آنها نبرد دو تیم بالای جدولی تکلیف صدرنشین نیم فصل نخست لیگ انگلیس را مشخص کند

فرهیختگان: با مشخص شدن برنامه دیدارهای این فصل لیگ برتر جزیره بسیاری از طرفداران این لیگ منتظر هفته یازدهم و جدال لیورپول و منچسترسیتی بودند تا به گمان آنها نبرد دو تیم بالای جدولی تکلیف صدرنشین نیم فصل نخست لیگ انگلیس را مشخص کند اما امشب که این دیدار قرار است برگزار شود اگر چه از اهمیت آن کاسته نشده است اما تا اینجای فصل اوضاع برای قرمزهای آنفیلد آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفته است و آنها دیگر همانند چند فصل اخیر رقیب جدی سیتی‌زن‌ها در راه قهرمانی نیستند. جالب اینکه حتی تیم گورادیولا نیز پس از برگزاری ۹ دیدار خود در این فصل هنوز صدرنشین این رقابت‌ها نیست و در بالای جدول آرسنال را بالاتر از آنها می‌بینیم. لیورپولی‌ها با وجود اینکه در رده یازدهم جدول قرار دارند و نتایج خوبی در این هفته‌ها کسب نکرده‌اند اما باز هم رقیبی جدی و مهم برای سیتی به‌شمار می‌روند همان‌طور که در دیدار جام خیریه در ابتدای فصل موفق شدند آبی‌های منچستر را شکست دهند و هواداران‌شان را به فصلی خوب امیدوار کنند اما شرایط به‌گونه‌ای دیگر برای آنها رقم خورد.

هر دو تیم در تابستان نیاز به خرید مهاجم داشتند. لیورپولی‌ها که در حفظ سادیو مانه ناموفق بودند به سراغ آقای گل لیگ پرتغال رفتند و داروین نونیز اروگوئه‌ای را به خدمت گرفتند. گواردیولا هم که با جدایی سرخیو آگرو در دو فصل قبل غیبت یک گلزن بزرگ را در خط حمله خود حس می‌کرد با فروش گابریل ژسوس به آرسنال به سراغ شاه‌ماهی نقل و انتقالات رفت و ارلینگ هالند را به خدمت گرفت. حالا همه منتظر تقابل این دو بازیکن بودند و پیش‌بینی می‌شد که فصل جدید لیگ جزیره صحنه رویارویی و رقابت این دو بازیکن باشد اما در حالی که ستاره نروژی فصل را فوق‌العاده شروع کرد اما نونیز هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا حتی بحث بر سر این است که شاید او بیش از حد مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

لیورپول - سیتی؛ نبرد نابرابر در آنفیلد

یورگن کلوپ با این حال معتقد است که سیتی با ولخرجی‌هایی که در این سال‌ها داشته عملا امکان رقابت را از دیگر تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات گرفته است و در نشست خبری پیش از این دیدار به نوعی جنگ روانی علیه حریف را آغاز کرده است. در حالی که دو تیم در چهار فصل اخیر رقابتی پایاپای داشته‌اند و در 152 بازی دو تیم در این چهار فصل لیگ، لیورپول 357 و سیتی 358 امتیاز کسب کرده است اما آنها در حالی بازی امشب خود را برگزار می‌کنند که هالند در 9 بازی تیمش 15 گل زده تا تیم گواردیولا 13 امتیاز بیش از حریف کسب کرد ه باشد. سرمربی آلمانی قرمزها که او هم تیمش هزینه زیادی را برای خرید نونیز از بنفیکا کرده است درباره شرایط دو تیم می‌گوید: «هیچ تیمی نمی‌تواند در نقل و انتقالات با سیتی رقابت کند. آنها در حالی که بهترین تیم دنیا را در اختیار دارند به سراغ بهترین مهاجم حاضر در بازار هم می‌روند و اصلا هم برایشان مهم نیست که قیمت این بازیکن چقدر است. فقط پول مورد درخواست باشگاه مبدا را پرداخت کرده و بازیکن‌شان را می‌خرند. در چنین شرایطی کسی نمی‌تواند با آنها رقابت کند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. لیورپول چه‌کار باید بکند؟ ما نمی‌توانیم مثل آنها باشیم و برایمان مقدور نیست که چنین هزینه‌هایی انجام دهیم. در حال حاضر سه باشگاه در دنیا هستند که مشکل مالی ندارند و هر چقدر بخواهند در نقل و انتقالات هزینه می‌کنند. مثلا می‌گویند ما باید تیم را جوان کنیم و این بازیکن مستعد هم گزینه خوبی است. خیلی زود به سراغ خرید او می‌روند و رقیبی هم ندارند. من شنیده‌ام که دن اشورت، مدیر ورزشی نیوکاسل گفته که ما سقفی برای خرید و هزینه نداریم. بله کاملا درست است. در نیوکاسل هیچ سقفی نیست اما سایر باشگاه‌ها سقف هزینه دارند.»

ماموریت دشوار فن‌دایک برای مهار هالند

لیورپول شاید رقم بیشتری برای خرید نونیز پرداخته باشد اما دستمزد هفتگی هالند در کنار آپشن‌های قراردادش هزینه‌ای به مراتب بالاتر را روی دست سیتی گذاشته است و البته گواردیولا در این هفته‌ها به خوبی نتیجه این سرمایه‌گذاری هنگفت را دیده است. کمتر تیمی توان مقاومت برابر هالند را دارد و او به‌عنوان یک ماشین گلزنی امتیازات را یکی پس از دیگری به حساب تیمش واریز می‌کند. درخشش او برابر منچستریونایتد بود که با هت‌تریک خود زمینه‌ساز برد 6 بر 3 تیمش در دربی منچستر بود و حالا خود را برای رویارویی با قرمزهای آنفیلد آماده می‌کند. 

لیورپول در هشت بازی خود در این فصل لیگ فقط دو بار طعم برد را چشیده است و با یک بازی کمتر نسبت به سیتی با 10 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد. آنها اگر چه در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته‌اند اما در لیگ جزیره خیلی زود از جمع مدعیان دور ماندند و با ادامه این روند شاید کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد هم برایشان به یک هدف دور از دسترس تبدیل شود. 

در سال‌های اخیر ویرجیل فن‌دایک یکی از ارکان موفقیت‌های لیورپول بوده و کلوپ با خرید او یک خط دفاعی مستحکم را تشکیل داد اما این مدافع هلندی در این فصل از روزهای خوبش فاصله داشته و حالا در یکی از دشوارترین ماموریت‌هایش تا اینجای مسابقات باید بدنبال مهار هالند باشد. گریم سونس، کارشناس فوتبال انگلیس درباره این تقابل می‌گوید: «هالند مثل یک ربات است که مهارش بسیار دشوار به نظر می‌رسد و در دیدار حساس این هفته همه می‌پرسند که آیا فن‌دایک می‌تواند این بازیکن را مهار کند یا نه. جدا از اینکه این مدافع هلندی در فرم خوبی نیست و اینکه لیورپول هم در جدول جایگاه مناسبی ندارد اما این بازی بهترین فرصت برای فن‌دایک است که دهان منتقدانش را ببندد و نشان دهد که هنوز هم یکی از بهترین‌های دنیا است. به نظر من فن‌دایک این توانایی را دارد که در این بازی در رقابت با هالند موفق باشد.»

البته مهار هالند تنها دغدغه کلوپ نیست چرا که او در خط حمله تیمش نیز در غیاب لوئیس دیاز کلمبیایی که مصدوم شده کار سختی برای پر کردن جای خالی او دارد. لیورپول با جدایی مانه به سراغ تمدید قرارداد با صلاح رفت و امیدوار بود به کمک این ستاره مصری بتواند همچنان در اوج بماند اما افت صلاح باعث شد تا آنها در فاز تهاجمی هم با مشکل روبه‌رو شوند. البته به‌جز دیاز، آنها آرتور ملو، جوئل ماتیپ، ترند الکساندرآرنولد، نبی کیتا و الکس اوکسلید‌چمبرلین را نیز در اختیار ندارند تا کلوپ و تیمش کار بسیار سختی برای بازی امروز داشته باشند. 

در سوی دیگر میدان اما سیتی کاملا آماده این دیدار است و اگر چه جان استونز، کالوین فیلیپس و کایل واکر مصدومند اما گواردیولا به قدری بازیکن خوب در اختیار دارد که در غیاب این نفرات هم بتواند به موفقیت برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج