۱۲۵۲۳۶۵
۳۸۰۹
۳۸۰۹
پ

پنج بازیکنی که به حق‌شان نرسیدند

کریم بنزما ستاره رئال مادرید فاتح توپ طلا شد و جایزه‌اش را در تئاتر دو شاتله در پاریس دریافت کرد.

ایران ورزشی: کریم بنزما ستاره رئال مادرید فاتح توپ طلا شد و جایزه‌اش را در تئاتر دو شاتله در پاریس دریافت کرد. او در ۳۴ سالگی این عنوان را گرفت و پیرترین بازیکن پس از سر استنلی متیوس ۴۱ ساله در سال ۱۹۵۶ شد که به توپ طلا می‌رسد. سادیو مانه و کوین د‌بروینه هم دوم و سوم شدند. اما لیست ۳۰ نفره نامزدهای دریافت توپ طلا جنجال‌های خود را هم داشت. برخی بازیکنان در فصل ۲۲-۲۰۲۱ عالی بودند اما در رده‌بندی به آنچه که حق‌شان بود نرسیدند.

۵. وینیسیوس جونیور – رئال مادرید

او بیشترین پیشرفت را در فصل گذشته در پنج لیگ معتبر اروپا داشت، ولی در رده هشتم قرار گرفت. این رده برای او مناسب نبود. این بال چپ برزیلی زوجی عالی با کریم بنزما ساخت و آنها حتی سخت‌ترین دفاع‌ها را هم باز کردند. وینیسیوس که گل پیروزی‌بخش رئال در فینال لیگ قهرمانان را زد، در 13 بازی در این رقابت‌ها 4 گل زد و 7 گل ساخت. او در لالیگا هم در 35 بازی 17 گل زد و 13 پاس گل داد و کمک کرد رئال به 35امین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برسد.

۴. کاسمیرو – رئال مادرید / منچستر یونایتد

کاسمیرو، هافبک دفاعی سابق رئال مادرید که در این فصل به منچستر یونایتد پیوسته، رده هفدم را در کنار لوییس دیاز از پورتو / لیورپول و دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا / یوونتوس کسب کرد. کاسمیرو نقشی کلیدی در قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرجام اسپانیا داشت. او توپ‌های خطرناک را قطع می‌کرد، تیم را از حالت دفاع به حمله می‌برد و گل‌های ارزشمندی می‌زد. کاسمیرو در 32 بازی در لالیگا یک گل زد و سه گل ساخت. او همچنین 64 تکل موفق داشت، 19 بار جلوی ضربات حریف را گرفت، 59 قطع توپ داشت و 84 بار توپ را دفع کرد. با این عملکرد به نظر می‌رسید رتبه بهتری نصیب او شود اما او در کنار بازیکنانی قرار گرفت که از نظر کسب جام و موفقیت در سال گذشته در سطح او نبودند.

۳. کریستوفر انکونکو – لایپزیگ

این مهاجم را باشگاه‌های زیادی می‌خواهند. کریستوفر انکونکو در رده 25ام به همراه ژوائو کانسلو، یاسوا کیمیش، مایک ماینیان، آنتونیو رودیگر و داروین نونیز قرار گرفت. انکونکو یکی از پرثمرترین بازیکنان فصل گذشته بود و در نقش‌های مختلف خوش درخشید. انکونکو در 34 باز‌ی در بوندس‌لیگا 20 گل زد و 15 گل ساخت. او همچنین در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا 7 گل زد و 4 گل ساخت.

۲. روبرت لواندوفسکی – بایرن مونیخ / بارسلونا

روبرت لواندوفسکی که جایزه گرد مولر را برد، در رده‌بندی رتبه چهارم را از آن خود کرد. اما او شایسته آن بود که در میان سه بازیکن برتر جای داشته باشد. این بازیکن در فصل 22-2021 فرمی عالی داشت. این بازیکن لهستانی در 34 بازی در بوندس‌لیگا 35 گل زد و 4 گل ساخت. او از این نظر بهترین مهاجم کل اروپا بود. این بازیکن برای دومین سال پیاپی کفش طلای اروپا را گرفت. لوا همچنین در لیگ قهرمانان در 10 بازی 13 گل زد و 3 پاس گل داد. آمار او در کل 50 گل در تمامی رقابت‌ها بود.

۱. تیبو کورتوا – رئال مادرید

تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید، در رده هفتم قرار گرفت. اما این رده برای او ناامیدکننده بود. کورتوا البته جایزه یاشین را گرفت، اما 9 مهار توپ او مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان تأثیری کلیدی در قهرمانی رئال مادرید داشت. این بازیکن در لیگ قهرمانان 56 بار دروازه تیمش را نجات داد. کورتوا در 36 بازی لالیگا هم تنها 29 گل دریافت کرد و 116 دفع توپ داشت و 16 بار کلین‌شیت کرد. اگر او نبود، شاید رئال قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان نمی‌شد. ستاره بلژیکی خودش هم به این موضوع اعتراض کرد و گفت اگر من با این همه موفقیت و نقشی که در کسب قهرمانی‌های رئال مادرید داشتم انتخاب نشدم پس از این بعد انتخاب یک دروازه‌بان برای کسب توپ طلا را باید غیرممکن است دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج