۱۲۵۲۸۲۱
۱۳۵
۱۳۵
پ

رافت: این فوتبال بدون تماشاگر را تعطیل کنید

پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازی بدون تماشاگر موجب شده دیدار بی‌هیجانی را از دو تیم شمالی و تیم صدرنشین پایتخت شاهد باشیم.

ایران ورزشی: پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازی بدون تماشاگر موجب شده دیدار بی‌هیجانی را از دو تیم شمالی و تیم صدرنشین پایتخت شاهد باشیم. نظرات رأفت را در رابطه با پیروزی پرسپولیس مقابل ملوان جویا شدیم.

دیدار پرسپولیس مقابل ملوان را چگونه ارزیابی کردید؟

بازی در کل نود دقیقه یک اتفاق مهم داشت و آن هم گل زیبای لوکادیا بود که از ارسال خوب دانیال و ضربه تمام کننده بسیار خوب و حرفه‌ای لوکادیا به دست آمد؛ مهاجمی که به شکلی عالی توپ را قطع کرد و موجب پیروزی پرسپولیس و کسب سه امتیاز در زمین حریف شد. جدا از این گل در مجموع بازی بیشتر جنگ میانه میدان بود و دو تیم بازی سرد و بی روحی را به نمایش گذاشتند، در حالی که بازی پرسپولیس و ملوان که در تاریخ رویارویی این دو تیم ثبت شده همیشه بازی‌های زیبا و پر‌هیجان و پر ادعایی بوده است. در این بازی هیجانی وجود نداشت چون تماشاگری نبود. یحیی هم در بازی مقابل ملوان تعویض‌های بسیار خوب و به موقعی را انجام داد که موجب پیروزی و برتری سرخپوشان در خط حمله شد.

در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهید؟

پرسپولیس زمانی که دیاباته را به زمین آورد عملاً دو مهاجم در خط حمله مشغول به بازی شدند و قدرت تهاجمی پرسپولیس مضاعف شد ضمن اینکه حضور عنصری تهاجمی مانند عالیشاه هم در رو به جلو بازی کردن بازیکنان پرسپولیس خیلی تأثیر مثبتی داشت و به نوعی مهم‌ترین دلیل برد پرسپولیس به این نکات فنی بازمی‌گشت. اتفاقاً پایه‌گذار گل هم خود لوکادیا بود چون توپ را به دانیال داد و خودش درون هجده قدم قرار گرفت تا با بغل پایی حرفه‌ای گل برتری سرخپوشان را روی هنر خودش به ثمر برساند.

به نظر بازی بیشتر جنگ فیزیکی بود؟

بازی در زمین انزلی همیشه سخت است و به عبارتی بازی پایاپایی از جانب دو تیم بود و بیشتر به جنگ‌های فیزیکی میانه میدان باز‌می‌گشت که در نهایت با تک موقعیتی که لوکادیا از آن استفاده کرد با پیروزی به سود سرخپوشان؛ در حالی که پرسپولیس شدیداً به این برد نیاز داشت تمام شد.

با این وجود می‌توان لوکادیا را ناجی پرسپولیس در انزلی به شمارآورد؟

دقیقاً همین‌طور است و به نوعی لوکادیا، فرشته نجات پرسپولیس در انزلی بود که با گلش موجب پیروزی پرسپولیس در خارج از خانه شد.

در بین خریدهای پرسپولیس کدام‌یک را بهترین می‌دانید؟

بدون شکل لوکادیا که سابقه بازی در هلند و آلمان و انگلیس را دارد بهترین خرید یحیی در این فصل بود؛ مهاجمی تأثیر‌گذار که روی هوش و شم گلزنی‌اش موفق شد گل سه امتیازی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

فکر نمی‌کنید بازی با دو مهاجم برای پیروزی پرسپولیس لازم است؟

حتماً حضور دو مهاجم موجب شد تیم ملوان عقب برود و لوکادیا با استفاده از شم گلزنی خودش تیمش را به پیروزی برساند.

در رابطه با دربی که قرار شد بعد از جام جهانی برگزار شود چه صحبتی دارید؟

دربی هم برگزار می‌شد هیچ هیجانی نداشت چون تماشاگری در آن وجود نداشت. در این رابطه جواد نکونام هم حرف خوبی زده بود و گفته بود با این شرایط لیگ را تعطیل کنید چون فوتبال بدون هوادار و تماشاچی اصلاً لذتی ندارد و وقتی نگاه می‌کنید هم هیچ هواداری لذت نمی‌برد چون بازی‌ها روح ندارند و هیچ لذتی به تماشاگر القا نمی‌کند. از همین‌رو یا فوتبال را تعطیل کنند یا اجازه دهند فوتبال با تماشاچی برگزار شود. دربی هم برگزار نشد بهتر شد چون دربی بدون تماشاگر هم قطعاً دربی سرد و بی‌روحی از آب در می‌آمد.

در رابطه با تعدد مهاجمان پرسپولیس در این فصل که موجب نارضایتی مهاجمی مانند عبدی شده چه نظری دارید؟

زمان بازیگری خودم 6 مهاجم در پرسپولیس حضور داشتند و جز خودم مهاجمانی مانند سراج، باغمیشه، کریمی، بزیک و یکی دو مهره دیگر در خط حمله حضور داشتند و همه در تمرینات رقابت می‌کردیم تا علی آقا بهترین و آماده‌ترین مهاجم را از نظر خودش به زمین بفرستد و هیچ اعتراضی هم وجود نداشت. الان هم عبدی باید بجنگد و مبارزه کند تا بازی به او هم برسد چون بالاخره شاید لوکادیا مصدوم یا محروم شود و به نوعی شرایط تغییر کند و به عبدی هم بازی برسد، به همین دلیل نباید عبدی راحت‌ترین راه ممکن را در پیش بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج