۱۲۵۳۱۰۷
۳۵۰
۳۵۰
پ

صدرنشین لیگ، قعرنشین در شوت و موقعیت گل!

پرسپولیس یکی از ضعیف‌ترین تیمهای لیگ برتر از نظر شوتزنی بوده است.

ایران ورزشی: یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با ملوان صراحتاً به این نکته اشاره کرد که بازی پایاپایی مقابل ملوان انجام داده و تنها بازیکنانش در دوئل‌های نیمه دوم برنده شده و او از نتیجه راضی است. پرسپولیس در حالی مقابل ملوان - در خوشبینانه‌ترین حالت- نمایشی پایاپای ارائه کرد که تیم حریف در رده ماقبل آخر جدول قرار داشت و از بازیکنان لیگ یکی، جوان و کم تجربه سود می‌برد تا جایی که تنها سه، چهار بازیکن این تیم شناخته شده و دارای تجربه لیگ برتری در فصول گذشته بودند.

عمده‌ترین مشکل پرسپولیس که در بازی‌های اخیر و البته همین بازی با ملوان بروز یافته و مثل چشم اسفندیار توی ذوق می‌زند، کمبود یا عدم خلق موقعیت گل از سوی خط میانی است تا جایی که گاهی اوقات این‌طور به نظر می‌رسد که پرسپولیس هافبک ندارد. تیم یحیی در حالی بد بازی می‌کند و هیچ نشانی از پویایی و خلاقیت در خط میانی‌اش دیده نمی‌شود که بهترین پاسورهای فصل قبل لیگ برتر را کنار هم دارد اما نه سروش، نه ترابی و نه صادقی کار خاصی در زمین انجام نمی‌دهند. حالا یا هر سه نفر در افت هستند یا خوب تمرین نمی‌کنند یا مشکلات دیگری دارند که ما از آن خبر نداریم!

صدرنشین لیگ، قعرنشین در شوت و موقعیت گل!

با دقت در بازی با ملوان شاید به این مهم پی ببرید که تعداد حرکات تاکتیکی و هماهنگ بازیکنان پرسپولیس در فاز حمله به سختی به عدد 5 می‌رسد. پرسپولیس در این مسابقه در نیمه نخست حتی یک شوت ضعیف هم به سمت دروازه حریف نزد و در نیمه دوم کلاً 9 شوت زد که فقط سه تا از آنها را می‌توان شانس گل دانست.

پرسپولیس در حالی صدرنشین لیگ برتر است که 5 گل کمتر از سپاهان و گل‌گهر زده و حتی گل‌های زده‌اش 4 تا کمتر از نساجی است. سرخ‌ها در این آیتم از تراکتور و استقلال هم پایین‌ترند و عجیب اینکه به اندازه نفت مسجدسلیمان گل زده‌اند. آمار 10 گل زده در 10بازی یعنی میانگین یک گل در هر بازی چیزی شبیه فاجعه است اما این آمار فاجعه برآیند فاجعه‌ای بزرگتر است که قبل از بازی ملوان هم به آن اشاره کرده بودیم.

پرسپولیس در میانگین تعداد شوت در هر بازی با ثبت 8 شوت در هر بازی تیم سیزدهم لیگ برتر است و تنها تیم‌های ذوب آهن، مس کرمان و هوادار را پایین‌تر از خود می‌بیند. در دقت شوت هم پرسپولیس تیم دوازدهم جدول است و تنها تیم‌های مس رفسنجان، ذوب آهن، صنعت نفت آبادان و ملوان را پایین‌تر از خود می‌بیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج