۱۲۵۳۴۶۹
۶۰
۶۰
پ

قاسمپور:‌ تیم ملی می‌تواند به مرحله حذفی صعود کند

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌توان خواسته‌های غیر منطقی از تیم ملی داشت نباید هم تصور کنیم گروه در جام جهانی ساده و آسان است اما می‌توان به صعود از گروه‌مان برای اولین بار در تاریخ امیدوار بود.

خبرگزاری فارس: ابراهیم قاسمپور در مورد دو بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل نیکاراگوئه و تونس اظهارداشت:  تیم ملی به بازی تدارکاتی نیاز دارد و هرچه حریفان قدرتمندتر باشند بازدهی و عملکرد این مسابقات برای تیم ملی بیشتر خواهد بود و کادر فنی می‌تواند نقاط ضعف تیم ملی را بهتر شناسایی کند. نیکاراگوئه تیم خوبی است و تونس هم یکی از تیم‌های قدرتمند آفریقا است. ضمن اینکه سبک و سیاق و سیستم کی‌روش هم تقریباً مشخص است. بعید می‌دانم دیگر او بازیکن دیگری را به ترکیب اصلی تیم ملی بخواهد اضافه کند. با این حال انجام این بازی‌ها می‌تواند  تیم ملی را هماهنگ‌تر کند.

وی در مورد دو بازی تیم ملی مقابل سنگال و اروگوئه و روند آماده سازی تیم ، گفت: تیم ملی مقابل اروگوئه فوتبال خوبی را ارائه کرد و در بازی با سنگال هم بازی قابل قبولی از خود نشان داد. ما ۱۶ لژیونر داریم که نسبت به جام جهانی گذشته با تجربه‌تر شده‌اند و اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کرده‌اند. تفکرات کی‌روش در فوتبال این است که ابتدا گل نخورد و بعد هم به گل برسد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که تیم ملی به صعود از گروهش در جام جهانی برسد.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: البته نمی‌توان و نباید خواسته‌های غیر منطقی و غیر معقول از تیم ملی داشت. نباید هم تصور کنیم گروه در جام جهانی ساده و آسان است. هرچند نسبت به گروه دیگر تیم‌های آسیایی ما در گروه بهتری قرار داریم. خیلی‌ها می‌گویند این تیم آمریکا قدرتمندتر از گذشته است اما همین تیم مقابل ژاپن در دیداری تدارکاتی ۲ بر صفر شکست خورد. تیم انگلیس هم ضعیف‌تر از قبل شده است اما انگلیس و ولز ارسال از کناره‌ها دارند که ما همیشه با اینگونه توپ‌ها مشکل داریم. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی موفق شود و برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال کشورمان از گروه صعود کنیم.

قاسمپور تأکید کرد: ولی باید به یاد داشته باشیم در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست گاهی ممکن است شما تیم برتر میدان باشید و بازی را واگذار کنید یا با اشتباه بازیکن ۱۰ نفره شوید و گل بخورید. با این حال من امیدوارم که اتفاقات خوب فوتبالی برای تیم ملی ما در جام جهانی رقم بخورد.

وی در مورد اینکه چرا با آمدن کی‌روش به تیم ملی مخالف بود، عنوان کرد: همان موقع هم اعتقاد داشتیم که کی‌روش از نظر فنی و مدیریتی گزینه‌ای بسیار بهتر از اسکوچیچ است اما گزینه‌های دیگری برای تیم ملی در نظر داشتیم. ولی عمده دلیل ما برای مخالفت با کی‌روش بخشی از آن فنی بود که بیشتر به تفکر دفاعی او برمی‌گشت هرچند خوب دفاع کردن در فوتبال یک تاکتیک و هنر است اما بخش دیگر آن به رفتار و نوع برخوردش با مربیان ایرانی و مسئولان فوتبال و کشورمان برمی‌گشت و انحصارطلبی که گاهی او داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج