جاباما
۱۲۵۵۱۳۰
۶۰۷
۶۰۷
پ

ماجرای پیشنهاد جالبی که ۲۰ سال پیش به رونالدو رسید

اورتون در سال ۲۰۰۲ شانس خرید کریستیانو رونالدو را با تنها ۲ میلیون پوند از دست داد. فوق‌ستاره پرتغالی هنوز به موفقیت بزرگ در اسپورتینگ لیسبون دست نیافته بود، اما تیم‌های زیادی از استعداد او آگاه بودند.

خبرورزشی: یک کتاب جدید با عنوان «مسی در مقابل رونالدو» نشان می‌دهد که رونالدو می‌توانست خود را در «گودیسون پارک» پیدا کند. این وینگر در حدود ۲۰ سال پیش تنها با مبلغ ۲ میلیون پوند به تافی‌ها پیشنهاد شد. اما اورتون به جای او روی پرورش یک نوجوان خاص دیگر متمرکز بود.

تافی‌ها فرصت جذب رونالدو را رد کردند زیرا به استعداد جوان خود «وین رونی» ایمان داشتند. «وازا» که در آن تابستان فقط ۱۶ سال داشت، در فصل ۰۳-۲۰۰۲ تحت مربیگری «دیوید مویس» شکوفا شد. او در آن فصل برای لیگ برتر ۶ گل به ثمر رساند، و بعد ۹ گل دیگر در فصل ۰۴-۲۰۰۳ به کارنامه اضافه کرد.

ماجرای پیشنهاد جالبی که ۲۰ سال پیش به رونالدو رسید

استعداد شگرف او برای همه قابل مشاهده بود و مدت زیادی طول نکشید که با رونالدو هم‌بازی شد. برنده آینده پنج توپ طلا در سال ۲۰۰۳ پس از رد پیشنهادهای تیم‌های دیگر به منچستریونایتد نقل مکان کرد.

آرسنال رونالدوی جوان را برای تمرین به شمال لندن فراخواند و نائب رئیس توپچی‌ها «دیوید دین» برای ارائه پیشنهاد به او به پرتغال سفر کرد. بابی رابسون، سرمربی نیوکاسل یونایتد هم به دنبال جذب رونالدو بود. یوونتوس هم می‌خواست با اسپورتینگ معامله‌ای کند و رونالدو را با مارسلو سالاس شیلیایی عوض کند اما این مهاجم تمایلی به بازی در پرتغال نداشت. همین اتفاق با لیون فرانسه هم افتاد اما تونی وایرلس هم نمی‌خواست به اسپورتینگ برود.

پارما هم می‌خواست پول هنگفتی به بازیکن و باشگاه و مدیربرنامه‌اش ژرژ مندس بپردازد اما موفق به عملی کردن پیشنهادش نشد.

ماجرای پیشنهاد جالبی که ۲۰ سال پیش به رونالدو رسید

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج