۱۲۵۶۴۸۴
۲۴۶
۲۴۶
پ

درخشش شاگردان رنگرز در جام جهانی

تیم ملی کشتی فرنگی با شکست ۶ بر ۴ تیم ترکیه به عنوان قهرمان مسابقات جهانی بلگراد، در یک قدمی صعود به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفت.

ایسنا: تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ کشتی فرنگی که به صورت تیم به تیم در باکو آذربایجان برگزار می‌شود، برابر ترکیه دارنده عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان به میدان رفت و در پایان به برتری ۶ بر ۴ رسید تا در مهمترین دیدار گروهی خود صاحب پیروزی شود.

ایران بعد از ظهر امروز شنبه در دومین و آخرین دیدار مرحله گروهی برابر قرقیزستان به میدان می رود و در صورت برتری راهی دیدار فینال خواهد شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا دادمرز دارنده مدال امیدهای جهان برابر اکرم اوزترک دارنده مدال برنز جهان یک بر یک به برتری رسید. دادمرز در مسابقات جهانی صربستان و رقابت های امیدهای جهان نیز موفق به شکست این کشتی گیر شده بود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد برابر کرم کمال دارنده مدال طلای جهان با نتیجه ۹ بر ۷ به برتری رسید تا دومین پیروزی در این مبارزه نیز از آن تیم ایران شود. محسن نژاد در رقابت های جهانی صربستان در حالیکه ۹ بر یک از این حریف ترک پیش بود، ضربه فنی شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، ایمان محمدی چهره با آتیه کشتی ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، برابر احمت اویار به روی تشک رفت و با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید.

در چهارمین مبارزه دو تیم، سید دانیال سهرابی دیگر جوان آینده‌دار کشتی ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان نیز با امتیاز عالی ۸ بر صفر مقابل مرات فیرات به برتری رسید تا چهارمین پیروزی نیز از آن شاگردان رنگرز شود.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا رستمی برابر سلجوق جان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا پنجمین پیروزی نیز به ایران برسد.

اما در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری مقابل یونس امره باشار با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد تا ترکیه به اولین پیروزی خود برسد.

در هفتمین مبارزه دو تیم، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، برابر برهان آکبوداک دارنده مدالهای طلا و نقره جهان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد تا ترک‌ها صاحب دومین پیروزی در مقابل پنج پیروزی ایران شوند.

در هشتمین مبارزه نیز حمیدرضا بادکان کشتی گیر جوان تیم ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم مقابل علی چنگیز دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ به میدان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۲ شکست خورد تا ترکیه فاصله باخت های خود با ایران را به عدد ۲ برساند.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم، مهدی بالی در نهمین مبارزه برابر متهان باشار دارنده ۲ مدال طلای جهان به میدان رفت و در پایان با نمایشی بسیار خوب با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید تا با کسب ششمین پیروزی برای ایران، برتری تیمی ایران مقابل ترکیه را قطعی کند.

در آخرین مبارزه علی اکبر یوسفی در سنگین وزن برابر عثمان ایلدیریم به روی تشک می رود.

نکته قابل توجه در این رقابت ها، آمادگی بدنی خوب کشتی گیران ایران و برتری فنی آن ها نسبت به کشتی گیران شاخص ترکیه بود.

پیروزی ایران برابر ترکیه در حالی بدست آمد که ایران در این رقابتها، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده ۳ مدال دار خود در رقابت های قهرمانی جهان و همچنین محمدعلی گرایی را به این رقابت ها نبرده است.

این اولین آزمون حسن رنگرز در تیم ملی بزرگسالان است که جانشین محمد بنا شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج