۱۲۵۷۰۱۵
۳۴۴
۳۴۴
پ

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

کادر فنی تیم ملی ایران آماده بزرگترین کارزار فوتبال جهان خواهند شد.

خبرآنلاین: کارلوس کی‌روش ۱۴ روز فرصت دارد تا تیم ملی را به بهترین شکل برای قطر آماده کند، در این راه کادر همراه نیز نقش بسیار مهمی خواهد داشت، افرادی که شاید کمتر در قاب دوربین قرار بگیرند اما قطعا تاثیر خود را روی تیم خواهند گذاشت، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است یوزهای ایرانی را در گروه B مقابل تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز هدایت کند.این مربی پرتغالی که در دو دوره قبلی جام جهانی (۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه) سرمربیگری ایران را برعهده داشته، به نظر می‌رسد با کادر فنی متفاوتی نسبت به آن دو دوره قرار است کارش را در تیم ملی از سر بگیرد.

کی‌روش ۶۹ ساله در تیم ملی ایران پنج دستیار خارجی به شرح زیر خواهد داشت:

*راجر دِ سا، دستیار مربی

*ریکاردو سیلوا، مربی عملکرد (برای بهبود عملکرد انفرادی بازیکنان(

*الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بان‌ها

*ژوائو پِیشیرو، دستیار مربی/ آنالیزور

*مایکل موریرا، فیزیوتراپیست/ مربی توانبخشی

*مارکار آقاجانیان

راجر دسا

راجر د سا در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در کادر مربیگری ایران حضور خواهد داشت. د سا که اخیراً در تیم ملی مصر حضور داشت، به عنوان کمک مربی در تیم کارلوس کی روش حشور خواهد داشت. د سا که سال های زیادی در آفریقای جنوبی مربیگری کرده ، برای چهارمین بار در رده ملی سمت می‌گیرد و این دومین بار است که به جام جهانی می رود.

راجر پس از یک دوران بازی موفق که به عنوان دروازه بان در تیم های بافانا بافانا، ماملودی سانداونز، موروکو پرستوها و ویتس بازی می کرد، کار مربیگری خود را با بیدوست ویتس آغاز کرد. او به عنوان مربی اورلاندو پیرتس، آژاکس کیپ تاون و پلاتینیوم استارز و سایرین ادامه داد. او در زمانی که کی روش از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ در تیم بافانا حضور داشت، به عنوان مربی دروازه بان بافانا کار می کرد. این زوج در سال ۲۰۱۰ زمانی که کی روش در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ سرمربی پرتغال بود و دوباره در سال ۲۰۲۱ زمانی که کی روش در تیم ملی مصر بود به کی روش پیوست و با هم همکاری کردند. د سا یکی از معدود ورزشکارانی است که کشورش را در سه رشته ورزشی فوتبال، فوتبال داخل سالن و بسکتبال برای آفریقای جنوبی نمایندگی کرده است.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

* ریکاردو سیلوا

مربی ۴۵ ساله پرتغالی که به‌عنوان بدنساز در کادر کارلوس کی‌روش حاضر خواهد بود. او که پیش از این سابقه کار در پورتو را داشته، در راه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ افریقای جنوبی به‌عنوان بدنساز تیم ملی بولیوی مشغول به کار بود و در جریان برتری معروف ۱-۶ آنها برابر آرژانتین هم روی نیمکت این تیم حاضر بود. او در ادامه کارش را در ویتنام و عمان ادامه داد و در جریان قهرمانی عمان در مسابقات جام خلیج فارس ۲۰۱۸ هم به عنوان بدنساز کنار آنها بود.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

* الکساندر لوپز

مربی دروازه‌بانی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ بار دیگر همراه کارلوس کی‌روش خواهد بود تا گلرهای تیم ملی را به آمادگی کامل برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. لوپز که پیش از تیم ملی ایران در بن‌یاس و الشعب امارات کار کرده بود، پس از تیم ملی ایران هم در کویت اف‌سی مشغول به کار بود و در ادامه کارش را در گینه بیسائو دنبال کرد و حالا در کنار کی‌روش بخشی از کادرفنی تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد بود.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

* ژوائو پیکسیرو

آنالیزور جدید تیم ملی ایران یکی از دستیاران سابق کی‌روش در تیم ملی ایران و در ادامه تیم ملی کلمبیا بود. پیکیسرو که سابقه کار به عنوان آنالیزور در تیم فوتبال بنفیکا و همینطور رده های سنی این باشگاه را در کارنامه دارد، پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ به کادر کی‌روش در ایران اضافه شد و تا پایان جام ملت‌ها کنار این سرمربی پرتغالی بود. در ادامه هم به همراه کی‌روش به کلمبیا رفت و به عنوان آنالیزور با تیم ملی این کشور همکاری کرد.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

* مایکل موریرا

فیزیوتراپ سابق تیم ملی ایران در کادرفنی کارلوس کی‌روش، بار دیگر در جام جهانی کنار کی روش حاضر خواهد شد. او به همراه این سرمربی در تیم ملی کلمبیا هم مشغول به کار بود و در آخرین تجربه کاری به همراه سی‌کیو، در تیم ملی مصر فعالیت می‌کرد. او پیش از حضور در تیم ملی ایران، در تیم پاکوش دفریرا و آلیادوس لوردلو پرتغال سابقه کار داشته است.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

مارکار آقاجانیان

با مخالفت باشگاه فولاد برای حضور نکونام و تکذیب رسمی سرمربی فولاد، گفته می‌شود مارکار آقاجانیان تنها دستیار ایرانی کادر کی‌روش خواهد بود. مارکار دستیار قدیمی کارلوس کی‌روش پس از جدایی مرد پرتغالی در هیچ تیمی فعالیت نکرده و شاید او، یکی از مربیانی باشد که به کادرفنی تیم ملی اضافه شود و در جام جهانی روی نیمکت ایران خواهد نشست.

نشست ۱+۶ برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج