۱۲۵۷۰۳۹
۸۶
۸۶
پ

جلالی: صعود تیم ملی از گروهش غیرممکن نیست

کارشناس فوتبال ایران مدعی است کار شاگردان کارلوس کی‌روش برای صعود غیرممکن نیست اما سخت خواهد بود.

ورزش سه: مجید جلالی سرمربی اسبق پاس، فولاد و ... که اکنون مدتی است دور از فوتبال و نیمکت مربیگری است، در خصوص نمایش دو تیم استقلال و نساجی و قهرمانی شاگردان ساپینتو در سوپرکاپ می‌گوید: همانطور که گفتم دو تیم در این بازی محتاطانه عمل کردند و در خیلی از دقایق بیشتر حواسشان به این بود که گل نخورند و طبیعت بازی‌های این چنینی همین است چرا که ممکن است شما اشتباهی مرتکب شوید و دیگر فرصتی برای جبران نداشته باشید. همانطور هم که گفته شد تجربه بالای بازیکنان استقلال منجر به این شد که به گل برسند و برنده بازی شوند.

وی در مورد صحبتش در خصوص بی کیفیت بودن مسابقات لیگ هم اینطور توضیح داد: برای این حرفم دلیل داشتم و اگر شما پارامترهای یک لیگ با کیفیت را در نظر بگیرید اکثر آنها در فوتبال ما وجود ندارد و دلایل زیادی برایش وجود دارد که یکی از آنها نبود تماشاگر است که می‌تواند شور و شوق در بازی ایجاد کند و به بازیکنان انگیزه بدهد. اینکه در آستانه جام جهانی هم بودیم در این هفته‌ها بی تاثیر نبوده است.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص وضعیت آماده سازی تیم ملی در جام جهانی گفت: ما از تمرینات و شرایط آماده سازی و اردوی تیم اطلاعی نداریم و نمی‌شود از بیرون نظر داد. ما فقط تیم ملی را در دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دیدیم ولی دو بازی دوستانه پیش روی تیم ملی خیلی مهم است و برآیند بهتری از وضعیت تیم ملی در آستانه شروع جام جهانی خواهد بود و وقتی این دو بازی انجام شود، می‌شود بیشتر به وضعیت تیم ملی پی برد.

جلالی در رابطه با اینکه شانس صعود از این گروه برای تیم ملی قائل هستیم یا نه، توضیح داد: از لحاظ منطق فوتبال بخواهیم نگاه کنیم ما شرایط حضور در بین ۱۶ تیم برتر جام جهانی را نداریم ولی جذابیت فوتبال به این است که منطق نمی‌شناسد و خیلی وقت‌ها اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که انتظارش را نداریم. ما در این گروه شرایطی داریم که شانس مان را برای صعود بالا می‌برد. حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی یکی از این موارد است. کی‌روش دو دوره قبلی روی نیمکت تیم ملی بوده و اکثر بازیکنان مان را می‌شناسد و تجربه بالایی در مسابقات جام جهانی دارد. از سوی دیگر بازی اول ما با تیم سرگروه است و این باعث می‌شود هم انگلیس در این بازی محتاط‌تر باشد و هم با شناخت کمتری نسبت به ما وارد زمین شود و شانس ما برای اینکه بتوانیم در یک سری شرایط از آنها امتیاز بگیریم بیشتر می‌شود. انگلیس این دوره تیم خوبی است و حتی یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما از لحاظ سطح فنی تیم پایین‌تری از آمریکا و ولز نیستیم و حداقل در بدترین شرایط هم باید بگویم به اندازه دو تیم دیگر شانس داریم. احتمالاً انگلیس تیم اول این گروه خواهد بود و ما و دو تیم دیگر برای دومی باید رقابت کنیم و اتفاقاتی که در جام جهانی و در مسابقات رخ می‌دهد تعیین می‌کند که چقدر شانس صعود خواهیم داشت.

جلالی در پایان با اشاره به پتانسیل تیم ملی گفت: ما لژیونرهای زیادی در ترکیب تیم ملی داریم که هم تجربه جام جهانی را دارند و هم در میادین بزرگی مثل لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند و این تجربیات خودش فاکتور ارزشمندی است که در دوره های قبلی یا نداشتیم یا به اندازه امروز نبوده است و این یک شانس خیلی خوب و شرایط مناسبی است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج