۱۲۵۷۵۲۷
۲۶۵
۲۶۵
پ

تمرکز نیویورک‌تایمز روی تیم ملی ایران

کمتر از دو هفته تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده است.

روزنامه عتماد: کمتر از دو هفته تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده است. همان‌طورکه رسانه‌ها در ایران روی وضعیت تیم‌های رقیب متمرکز شده‌اند و شرایط آنها را از لحاظ آمادگی، مصدومیت‌ها و حتی مشکلات داخلی آن کشورها بررسی می‌کنند، رسانه‌های کشورهای رقیب ایران نیز وضعیت کشور ما و تیم ملی را زیر نظر گرفته‌اند. 

روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز که تیم ملی کشورش یکی از رقبای ایران است در گزارشی که روز گذشته منتشر کرده به شرایط تیم ملی و وضعیت داخلی ایران پرداخته و مدعی است تیم ملی ایران از آن یکپارچگی همیشگی میان بازیکنان و هواداران برخوردار نیست. 

دلیل زوم رسانه‌های امریکایی روی شرایط ایران و تیم ملی از این جهت است که تقابل دو تیم ملی فوتبال ایران و امریکا در این دوره جام جهانی هم از نظر سیاسی اهمیت بسیار زیادی دارد و هم از نظر فوتبالی. بسیاری از کارشناسان معتقدند با فاکتور گرفتن انگلیس که مدعی اول صعود به دور حذفی مسابقات است، تیم دوم صعود‌کننده از دل رقابت‌ رو‌درروی ایران و ایالات متحده بیرون می‌آید. با این فرض که هر دو تیم مقابل انگلیس امتیاز از دست خواهند داد و مقابل ولز که روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه است به پیروزی دست پیدا می‌کنند. 

نیویورک‌تایمز در رابطه با وضعیت تیم ملی ایران نوشته: «یک تیم فوتبال که روزی نماد اتحاد بود اکنون منعکس‌کننده چند دستگی است. تیم ملی که برای مدت طولانی به عنوان یک نیروی متحد‌کننده در کشوری با تقابل‌های سیاسی دیده می‌شد اکنون درگیر سیاست‌های داخلی کشورش شده است.»

این روزنامه امریکایی می‌گوید: «تیم ملی همواره به عنوان یک نیروی غیر سیاسی که منعکس‌کننده یک ایده‌آل خالص است از سوی ایرانیان پذیرفته شده است. تیمی که سال‌ها اتحاد و شادی برای ملت به ارمغان آورده و حمایت از آن بدون قید و شرط بوده است.»

با این حال نیویورک‌تایمز مدعی است آنچه از بیرون دیده می‌شود نشان‌دهنده این است که هرچه به جام جهانی نزدیک‌تر می‌شویم تیم ایران در موقعیتی ناآشنا و دوقطبی قرار گرفته و برای اثبات ادعای خود به حوادث چند هفته اخیر ایران اشاره می‌کند. 

این رسانه سرشناس بین‌المللی در ادامه به تلاش‌های دو هفته قبل برای محرومیت ایران از جام جهانی اشاره کرد و نوشت برخی از فعالان داخل و خارج از ایران از فیفا خواسته‌اند ایران را به خاطر نحوه برخورد با اعتراضات، ارسال پهپاد به اوکراین و ممانعت از ورود زنان به استادیوم از حضور در جام جهانی منع کند اما در ادامه نوشته: «محرومیت ایران بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که فیفا اخیرا نامه‌ای به تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی و فدراسیون‌های آنها ارسال کرده و از آنها خواسته تا قبل از سیاست روی فوتبال تمرکز کنید.»

نیویورک‌تایمز در ادامه به مصاحبه‌ای از جلال طالبی سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ که با پیروزی تاریخی ایران مقابل امریکا همراه بود اشاره می‌کند که گفته الان زمان مناسبی برای فوتبال نیست. همچنین بخشی از اظهارات محمد معتمدی خواننده کشورمان آورده شده که در واکنش به انتخاب شدن برای خواندن سرود تیم ملی در اینستاگرامش گفت کسی الان حوصله حرف زدن هم ندارد چه برسد به آواز. 

در ادامه این گزارش به شایعه اختلافات که در اردوی تیم ملی ایران به وجود آمده اشاره شده است. نویسنده گزارش می‌گوید بین برخی از بازیکنان تیم ملی بحث‌هایی به وجود آمده و این می‌تواند روی عملکرد کلی تیم اثرگذار باشد. 

در گزارش مفصل این روزنامه امریکایی به قهرمانی استقلال در سوپرجام و خوشحالی نکردن بازیکنان این تیم موقع بالابردن جام و قطع تصاویر تلویزیونی هم اشاره شده و نوشته ممکن است حساسیت‌ها هنگام پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون ایران افزایش پیدا کند.

در مجموع آنچه در حال حاضر رسانه‌های خارجی و مخصوصا رقبای ایران از شرایط تیم ملی به تصویر می‌کشند یک تیم چندتکه است که از حمایت صد در صدی مردم برخوردار نیست. 

اما اینکه آیا چنین تصویری روی بازیکنان و اعضای کادرفنی رقبای ایران هم تاثیر می‌گذارد یا خیر از اهمیت بالایی برخوردار است. به نظر نمی‌آید مربیان و ملی‌پوشان کشورهای انگلیس و امریکا و ولز آن‌قدر بی‌تجربه باشند که تصور کنند تا چند روز آینده قرار است برابر یک تیم نامنسجم که از مشکلات داخلی و درون تیمی رنج می‌برد قرار بگیرند. 

در روزهای گذشته بسیاری از بازیکنان تیم ملی فوتبال در مصاحبه‌های جداگانه تاکید کرده‌اند که همه برای موفقیت تیم ملی ایران تلاش خواهند کرد. 

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی چند روز قبل در حاشیه اردوی تیم ملی با تاکید بر انسجام تیمی گفت: «تمرینات بسیار خوبی را داریم پشت سر می‌گذاریم. فاصله زمانی تا بازی‌ها بسیار کم است و تمرینات پرفشاری را از نظر بدنی و تاکتیکی داریم پشت سر می‌گذاریم. خداراشکر شرایط تیم خیلی خوب است و از وقتی که کی‌روش آمدند، انسجام تیم دو برابر شده است. نظم و انضباط تیمی بهتر شده و شرایط‌مان بسیار خوب شده است. ان‌شاءالله همین روند را ادامه بدهیم و در بازی‌های پیش رو دل مردم را شاد کنیم.»

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی هم در این رابطه گفت: «شرایط خودم هم خوب است و همه آماده هستیم که بازی‌های خوبی انجام بدهیم و مردم را خوشحال کنیم. بازی‌ها سخت است اما همه متعهد شدیم تاریخ‌سازی کنیم و از گروه صعود کنیم. کادرفنی واقعا زحمت می‌کشند و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.»

همچنین امید ابراهیمی که یکی از بزرگ‌ترهای تیم به حساب می‌آید با ذکر این نکته که همه اعضای تیم آماده یک نمایش خوب در جام جهانی هستند، گفت: «من و دیگر هم تیمی‌هایم آماده هستیم که یک نمایش خوب در جام جهانی داشته باشیم و انتظارات هواداران را برآورده کنیم. آماده رقابت در جام جهانی هستیم. جام جهانی قطر بارزترین رویداد است و ما در آخرین اردوی خود هستیم. تیم در حال کامل شدن است و امیدوارم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

با تمام این تفاسیر باید پذیرفت که جام جهانی امسال با دوره‌های قبلی متفاوت است.

 لااقل می‌توان گفت هنوز و در فاصله ۱۳ روز تا شروع جام جهانی خبری از آن تب و تاب همیشگی مردم برای استقبال از بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا نیست. رجوع به خاطرات گذشته در ادوار قبلی جام جهانی نشان می‌دهد که همیشه، مخصوصا اگر تیم ملی ایران در جام جهانی حضور می‌داشت از فاصله بیشتر از یک ماه تا شروع مسابقات جو و هیجان فوتبال همه کشور را در برمی‌گرفت اما در این دوره و تا به امروز لااقل چیزی به آن شدت گذشته دیده نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج