۱۲۵۸۶۷۸
۱۲۳۰
۱۲۳۰
پ

خبر خوش مهدی تاج را باور کنیم؟

ادعای مهدی تاج مبنی بر حل مشکل حضور دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را تحت هیچ شرایطی در وضعیت فعلی نمی توان چشم بسته پذیرفت و باور کرد

طرفداری: روز گذشته رئیس فدراسیون فوتبال درحالی از رفع تعلیق استقلال و پرسپولیس در آسیا خبر داد که بزرگترین دلیل حذف دو تیم پرطرفدار ایران از رقابت های سال قبل هنوز مرتفع نشده است.

 مهدی تاج روز قبل در اظهارنظری جدید به هوادارن استقلال و پرسپولیس خبر خوبی داد و اعلام کرد دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران و آسیا با رفع نواقص قبلی می‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا برگردند.

مهدی تاج درحالی مدعی شد طی دو هفته آینده این دو باشگاه رفع تعلیق شده و قرار است در کنگره بعدی کنفدراسیون فوتبال آسیا موانع مورد نظر برای تعلیق برطرف شود که هنوز بزرگترین ایرادی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این دو باشگاه گرفته، رفع نشده است. ایرادی که با دولتی بودن آن ها و واگذاری کامل سهام دو تیم ارتباط مستقیم دارد.

نگاهی واقع بینانه به شرایط دو باشگاه نشان می دهد پس از حذف از رقابت های فصل قبل لیگ قهرمانان، با وجودی که بالاخره پس از وعده های طول و دراز، فرایند واگذاری سرخابی‌ها استارت خورد و پذیره نویسی هم صورت گرفت تا درحال حاضر شاهد معامله سهام باشگاه‌ها در بازار فرابورس باشیم، اما وضعیت هیچکدام از دو باشگاه امیدوار کننده نیست.

حقیقت ماجرا این است که هر دو باشگاه با چالش حضور در آسیا دست و پنجه نرم می‌کنند، چراکه مالکیت آن‌ها مشترک است. هرگز نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که مالکیت مشترک این دو باشگاه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای بود. مالکیتی که همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.

سال گذشته زمانی که پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف شدند عنوان شد سهام این دو باشگاه تا بیش از ۵۰ درصد واگذار خواهد شد تا با این واگذاری، وزارت ورزش مالکیت قطعی و ۱۰۰ درصدی دو باشگاه را در اختیار نداشته باشد اما همچنان شاهدیم با وجود پرشتاب بودن واگذاری سهام در ابتدای راه، تا به امروز تنها ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس واگذار شده و عجیب اینجاست که هنوز وعده‌ها برای واگذاری بلوکی باقیمانده سهام عملی نشده است.

طبق اعلام رئیس خصوصی سازی قرار است پرونده واگذاری دو باشگاه به هیات واگذاری برود و هیات واگذاری طی روزهای آینده، تصمیم مهمی گرفته و دو راه را برای واگذاری انتخاب خواهد کرد. به گونه ای که سهام پرسپولیس و استقلال یا در بلوک‌های ۱۷ درصدی یا به صورت یکجا و در یک بلوک ۵۱ درصدی واگذار می‌شود. تصمیمی که احتمالا تا دو هفته اینده اتخاذ خواهد شد.

از این رو به نظر می رسد پایه و اساس ادعای تازه مهدی تاج در جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال نیز این است که او امیدوار است با تصمیم هیات واگذاری، سهام بیشتری واگذار شود. 

به هر روی در این مقطع و درحال حاضر نمی توان به وعده خوش مهدی تاج دل خوش کرد اما با توجه به این که هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پایان سال ۱۴۰۱ برای بارگذاری مدارک فرصت دارند، تمام اهالی فوتبال امیدوارند تا مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال حل شده و با انجام برگزاری مزایده، فرایند واگذاری به سرعت انجام شود تا مثل سال قبل شاهد غیبت دو باشگاه بزرگ ایران در اسیا و سرافکندگی هواداران میلیونی آن ها نباشیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج