۱۲۶۰۸۸۲
۵۴
۵۴
پ

اصولی: برای بازی با انگلیس کاملا آماده‌ایم

تیم ملی فوتبال ایران سرانجام امروز کار خود را در جام‌جهانی قطر مقابل انگلیس آغاز خواهد کرد.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران سرانجام امروز کار خود را در جام‌جهانی قطر مقابل انگلیس آغاز خواهد کرد. این در حالی است که در این مدت اخیر برخی نابسامانی‌ها و بی‌ثباتی‌ها باعث شده بود تا امید کمی به این تیم داشته باشیم اما در حال حاضر و بعد از بازگشت کی‌روش تقریبا اوضاع بر وفق مراد است و شرایط این تیم نیز خوب و مطلوب ارزیابی می‌شود. 

همچنین تیم ملی ایران در دیدار امروز برابر انگلیس در حالی به میدان می‌رود که انگلیسی‌ها از همان زمانی که با ایران همگروه شدند، جنگ روانی را علیه تیم ملی کشورمان از طریق رسانه‌هایشان آغاز کردند. این در حالی است که این جنگ روانی حالا و در آستانه این دیدار بزرگ و حساس توسط نمایندگان این رسانه‌ها در قطر ادامه پیدا کرده است. با همه این تفاصیل اما تیم ملی به گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال شرایط ایده‌آل و مناسبی دارد و به نظر می‌رسد همه چیز برای یک شروع امیدوار‌کننده فراهم باشد. 

در هر صورت در آستانه دیدار ایران و انگلیس دقایقی این فرصت دست داد تا با احسان اصولی سخنگوی فدراسیون و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره مباحث مختلف پیرامون تیم ملی و فدراسیون فوتبال به صحبت بپردازیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

از شرایط تیم ملی صحبت را آغاز کنیم. به‌عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال چقدر امیدوار هستید که در قطر اتفاقات خوبی برای تیم ملی ایران رقم بخورد؟

به هر حال تیم ملی ایران طبق آخرین اخباری که دارم در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و تمامی ملی‌پوشان خدا را شکر سرحال و قبراق و پر امید تمرینات خود را دنبال می‌کنند. در مجموع تیم ملی را خیلی مصمم می‌بینم. چه کادر فنی و چه بازیکنان همگی آماده حضور در جام‌جهانی هستند و امیدوارم امروز مقابل انگلیس بازی قابل قبولی را به نمایش بگذاریم به نحوی که ان‌شاءالله در این جام با نتایجی که به دست می‌آید بتوانند دل مردم ایران را شادمان و خوشحال کنند. 

از جرئیات اردوی تیم ملی و شرایط بچه‌ها خبر دارید؟

از نزدیک در کنار تیم ملی نبودم و تازه امروز به آنها اضافه شدم اما به صورت تلفنی که با دوستان در دوحه صحبت می‌کردیم همه 25 بازیکنی که در قطر حاضر هستند همگی شرایط خوب و ایده‌آلی دارند و الحمدلله هیچ‌کس دچار کسالت نیست. بازیکنان همگی در یک شرایط خوبی قرار دارند و تمرینات خود را دنبال می‌کنند و منتظریم تا ترکیب اصلی مقابل انگلیس را عصر دوشنبه آقای کی‌روش معرفی کند. 

بازی با انگلیس هم هیجان خاص خودش را دارد و حاشیه‌هایی هم از ابتدا پیرامون این دیدار و از زمان قرعه‌‌کشی آغاز شد. چه اقداماتی برای خنثی کردن هجمه انگلیسی‌ها در دستور کار تیم ملی و فدراسیون قرار گرفته است؟ اصولا برای این دیدار پاداشی را هم برای تیم ملی پیش‌بینی کرده اید؟

برای همه این مسائل پیش‌بینی‌هایی انجام شده و در هیات‌رئیسه نیز صحبت‌ها و راهکارهای لازم اندیشیده شده است. علاوه‌بر تصمیماتی که در فدراسیون گرفته شده، دستگاه‌های دیگر مانند دولت و وزارت ورزش و جوانان به هر حال مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که به موقع جزئیات آن اعلام خواهد شد. 

توقع داشتید کارلوس کی‌روش تا این اندازه مثل ایرانی‌ها با تعصب نسبت به تیم ملی صحبت کرده و از مواضع ایران دفاع کند؟

به هر حال اصول حرفه‌ای فوتبال و ورزش یک شرایطی را حاکم می‌کند که باید همه به آن احترام بگذارند این در حالی است آنهایی که به دنبال حاشیه هستند دارند از این اصول تخطی می‌کنند. بنابراین از مربی، بازیکن و مدیر حرفه‌ای توقع چنین رفتاری می‌رود. حتی شما اینفانتینو را هم دیدید که چطور در واکنش با خبرنگاران صحبت کرد. درواقع وقتی شما نگاه حرفه‌ای داشته باشید و براساس آن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فیفا و برگزاری مسابقات در این سطح و با این ابعاد بخواهید به آنها عمل بکنید و براساس آنها صحبت کنید؛ جز این نمی‌تواند خروجی دیگری داشته باشد. 

توقع این رفتار را از رئیس فیفا داشتید؟ برخی اخبار حاشیه‌ای حکایت از آن داشتند که انگار با اینفانتینو هماهنگ کرده بودید تا این صحبت‌ها را مطرح کند. 

این حرف‌ها همیشه زیاد است. کسانی که دنبال حاشیه هستند از هر حالتی که اتفاق می‌افتد یک حرفی در می‌آورند. این حواشی و صحبت‌هایی که پیرامون این موضوع مطرح شده است کاملا کذب است و به هیچ‌وجه این چیزهایی که می‌گویند صحت ندارد. صحبت‌های آقای اینفانتینو کاملا منطبق بر اصول حرفه‌ای فوتبال و آیین‌نامه و پروتکل‌های خود فیفا بود و هماهنگی در کار نبود. 

بازی با انگلیس را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ان‌شاءالله این بازی همراه با درخشش بچه‌ها و موفقیت تیم ملی باشد و نتیجه آن هر چه که باشد مطمئنا در این دیدار آن قابلیت‌ها و توانمندی‌های بچه‌های ایران به نمایش گذاشته خواهد شد تا دل مردم شاد شود. 

احیانا فکری هم برای مسائل حاشیه‌ای این دیدار شده است که اتفاق غیرمترقبه‌ای در جریان این دیدار رخ ندهد؟

ان‌شاءالله اتفاق خاصی نمی‌افتد. به هر حال برگزار‌کنندگان این مسابقات بیشتر از هر کسی نگران این هستند که با رقم خوردن اتفاقات حاشیه‌ای استانداردهای برگزاری رقابت‌ها را بر هم بزند. 

برای صعود تیم ملی به مرحله حذفی چقدر امید در بین مسئولان فدراسیون فوتبال وجود دارد. 

بسیار زیاد امید داریم و دوستان را بسیار مصمم دیدیم و به نظرم این اتفاق دست‌یافتنی است. 

در صورت تحقق این امر پاداش خاصی را درنظر گرفته‌اید؟

به هر حال گفت‌وگوهایی با هیات‌رئیسه شده و بالاخره پاداشی را بابت صعود در نظر گرفته‌ایم. یک پاداش را هم خود فیفا می‌دهد و یک پاداش هم توسط فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده است، این در حالی است که ارکان دیگر هم پاداش‌هایی را در نظر گرفته‌اند که همه اینها ان‌شاءالله به موقع در اختیار بازیکنان قرار گرفته و به آنها اهدا خواهد شد. 

پس همه چیز برای یک شروع خوب آماده است؟

بله قطعا همین‌طور است. ما همه تدابیر را اندیشیده‌ایم و امیدواریم بچه‌های ما در دیدار امروز پیام‌آور شادی برای مردم ایران باشند. 

با کی‌روش بعد از جام‌جهانی ادامه می‌دهیم؟

اجازه بدهیم مسابقات را برگزار کنیم و سپس تصمیم‌گیری لازم انجام می‌شود. در هر صورت الان وقت این پرسش نیست و همه هوش و حواس و تمرکز ما باید به مسابقه پیش‌رو برابر انگلیس و دو دیدار دیگر باشد. از شما هم خواهش می‌کنم فعلا به این مسائل فکر نکرده و فقط از تیم ملی حمایت کنید. 

از فدراسیون فوتبال چه خبر؟ برخی می‌گویند همه ارکان فدراسیون به قطر رفته‌اند و فدراسیون خالی از نفر شده است. 

این حرف‌ها مطرح نیست. تا همین امروز همه ارکان فدراسیون سر کار بودند و مشغول به کار. الان هم کارمندان و نیروها در فدراسیون هستند و کارها دایر و برقرار است اما به هر حال بخش زیادی از فرآیندها و پروسه‌ها و کارهای اجرایی فدراسیون فوتبال در دوحه تعریف می‌شود که آنها که مرتبط با این موضوعات هستند به قطر اعزام می‌شوند و بقیه عوامل اجرایی در فدراسیون می‌مانند و پاسخگوی مراجعات مردم خواهند بود. 

بالاخره هیات‌رئیسه هم کامل شده و به نوعی ثبات به فدراسیون فوتبال برگشت. 

بله همین‌طور است. ما پیش‌بینی می‌کردیم بعد از انتخابات 8 شهریور و با ریاست آقای تاج الحمدلله توانستیم فضای باثباتی را به فوتبال ایران تزریق کنیم که این ثبات آثار خودش را در درازمدت بسیار بهتر و بیشتر نمایش خواهد داد. 

پرونده ویلموتس به کجا رسید. 

کارهای حقوقی آن انجام شده و رای آن هم آمده است. فعلا مباحث اداری و اجرایی باقی مانده که در شرف انجام هستند. 

تامین منابع مالی برای تسویه‌حساب با این سرمربی صورت گرفت؟

خیلی اطلاع زیادی از جزئیات این پرونده ندارم. 

تیم ملی امید هم روزهای بلاتکلیفی را سپری می‌کند و بعد از جدایی مهدوی‌کیا هنوز مشخص نیست چه کسی سرمربی این تیم خواهد شد. بالاخره چه زمانی قرار است برای این تیم تصمیم‌گیری شود؟ از عنایتی و حسینی به‌عنوان گزینه‌های سرمربیگری این تیم نام برده می‌ شود. چقدر این اسامی صحت دارند؟

ان‌شاءالله بعد از بازی‌های جام‌جهانی هیات‌رئیسه درباره این تیم هم تصمیم‌گیری کرده و سرمربی آن را انتخاب خواهد کرد. به‌طور کلی قصد داریم بعد از جام‌جهانی به تیم‌های ملی رده‌های سنی سر و سامان بدهیم. البته مشکل خاصی هم وجود ندارد اما الان همه دغدغه ما تیم ملی بزرگسالان و کسب نتایج لازم در قطر است که ان‌شاءالله با نتایجی مطلوب از این رقابت‌ها بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج