جاباما
۱۲۶۰۹۳۱
۱ نظر
۳۵۲۳
۱ نظر
۳۵۲۳
پ

زیباترین صحنه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲

«چیزی که ما را متحد می‌کند بیشتر از چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند»، این پیام مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ و نتیجه گفتگوی مورگان فریمن و جوان معلول قطری بود.

فرارو: گفتگوی مورگان فریمن ستاره مشهور سینما و جوان مبتلا به سندروم پسرفت دمی مادرزادی مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازتاب زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

به گزارش فرارو، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ با برگزاری مراسم افتتاحیه در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. در یکی از ویژه برنامه‌های افتتاحیه گفت‌وگوی غانم المفتاح ۲۰ ساله با مورگان فریمن بود که در یک سو نماینده صدای شرق حضور داشت و طرف دیگر با زبان غرب صحبت می‌کرد.

مورگان فریمن به روی صحنه رفت و به غانم المفتاح سلام کرد. سپس روی زمین نشست و پاهایش را دراز کرد.

فریمن گفت: آنچه ما را به هم پیوند می‌دهد بیشتر از چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند. ما یک قبیله بزرگ هستیم و جهان چادر ماست. ما می‌توانیم همه را به یکی بودن دعوت کنیم.

سپس غانم به فریمن گفت: بله، با هم می‌توانیم پیامی قوی به جهان بفرستیم که به ما بپیوندد.

این گفتگوی دلگرم کننده بین جوان معلول و بازیگر مشهور در رسانه‌های اجتماعی نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

غانم مفتاح در حین گفتگو پیرامون مسئله‌ای، با خواندن آیه‌ای از سوره حجرات، توجه همه را به خود جلب کرد تا از این طریق انگیزه آشنایی با زندگی‌نامه وی نیز ایجاد شود.

وی متولد ۵ می ۲۰۰۲ است. او با یک بیماری نادر به نام سندرم دمی (CDS) به دنیا آمد که منجر به تشکیل نشدن نیمه پایینی بدنش می‌شود. المفتاح علیرغم این ناتوانی و بر خلاف تصور خانواده‌اش، اکثر اوقات اصرار دارد که بدون ویلچر و با استفاده از دستانش حرکت کند.

پزشکان این مورد نادر را در زمانی که او جنین بود کشف کردند و علیرغم توصیه به سقط جنین از سوی نزدیکان، والدینش او را نگه داشتند. چراکه پدرش گفت: من پای چپ او می‌شوم و مادرش پای راست او خواهد بود.

المفتاح در مراحل مختلف زندگی خود بر مشکلات زیادی غلبه کرده است. از قلدری همکلاسی‌هایش در مدرسه تا مصائب جراحی‌هایی که در مسیر سلامتی خود انجام داد، او را به چالش‌های سخت کشیده و یک زندگی پرماجرا را تجربه کرده است.

وی به تحصیلات دانشگاهی خود در سطح آکادمیک، در دانشکده علوم سیاسی نیز ادامه می‌دهد، به ویژه که او به دنبال تبدیل شدن به یک دیپلمات برجسته است.

در مقوله ورزش نیز، المفتاح با انجام سخت‌ترین ورزش‌ها از جمله غواصی، صخره‌نوردی و اسکیت برد خود را به چالش می‌کشد.

این مرد جوان همچنین یکی از باهوش‌ترین و جوان‌ترین کارآفرینان قطر به شمار می‌رود که با نیت گسترش و ایجاد شعبات متعدد در کشور‌های حاشیه خلیج عربی، شرکتی تخصصی در زمینه تولید بستنی راه اندازی کرده است.

سفر مسئولان برگزاری جام‌ جهانی به قطر، آن‌ها را بر آن داشت تا غانم المفتاح را به عنوان سفیر این مسابقات انتخاب کرده و عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه حضوری پررنگ از او داشته باشند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خلیج عربی؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج