۱۲۶۲۳۶۶
۵۴۶
۵۴۶
پ

آرژانتین – مکزیک؛ این دیدار مرگ و زندگی است!

تیم ملی آرژانتین بعد از باخت عجیب در بازی اول مقابل عربستان، حالا فقط برای ۳ امتیاز در دیدار دومش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف مکزیک خواهد رفت.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل دیداری از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌هایی از قاره‌های آمریکای جنوبی و شمالی یعنی آرژانتین و مکزیک برگزار خواهد شد. این دیدار با نتایج دو تیم در بازی گذشته‌شان حساس‌تر هم شده است.

آرژانتین – مکزیک؛ این دیدار مرگ و زندگی است!

آرژانتین؛ مسی و دوستان برمی‌گردند؟

اگر پیش از شروع جام‌جهانی و حتی در پایان نیمه نخست دیدار آرژانتین – عربستان کسی به شما می‌گفت که سعودی‌ها می‌توانند مسی را سرافکنده از میدان بیرون کنند، تصور می‌کردید دیوانه شده است! آرژانتین که ۳۶ بازی متوالی نباخته بود مقابل شاهین‌ها شکست خورد و حالا داستان صعودشان پیچیده شده است. در واقع تصور می‌شد که آرژانتین با آسان‌ترین دیدار آغاز می‌کند و مسیر صعودش هموار خواهد شد. ولی حالا باید مکزیک و لهستان را برای صعود ببرند و حتی با یک برد و یک تساوی هم مشخص نیست صعود کنند. در واقع نبرد با مکزیک امشب تبدیل به بازی مرگ و زندگی برای مسی و هم‌تیمی‌هایش شده است.

مکزیک؛ ضربه کاری به رقیب زخم‌خورده

اگرچه مکزیک هم آنچنان تیم باثبات و قدرتمندی نشان نداد و به‌سختی از لهستان امتیاز گرفت، ولی در فاز دفاعی آنقدر خوب هستند که شاید بلایی که عربستان سر آرژانتین آورد را دوباره سر این رقیب قدیمی بیاورند. با این حال مکزیک چندان سابقه خوبی در نبرد با آرژانتین نداشته و فقط یک مرتبه سال ۲۰۰۴ در کوپا آمریکا این تیم را برده. با این حال وقتی نگاهی به شگفتی‌های جام‌جهانی در هفته اول بیندازیم، برد مکزیک مقابل آرژانتین را هم غیرممکن نمی‌بینیم. مکزیک در ۷ دوره متوالی به مرحله بعد رسیده و نمی‌خواهد این نوار پاره شود.

آخرین جدال

سپتامبر ۲۰۱۹ در دیداری دوستانه آرژانتین با ۴ گل مکزیک را درهم کوبید. آلبی‌سلسته در آن دیدار توسط لائوتارو مارتینس (۳ مرتبه) و لئاندرو پاردس به گل رسید.

آمار بازی

۱۶) آرژانتین و مکزیک سابقه طولانی در دیدارهای رودررو دارند. این دو تیم از سال ۱۹۳۰ به مصاف هم رفته‌اند که در ۱۶ بازی آرژانتین ۱۱ برد داشته، مکزیک فقط یک بازی را برده و ۴ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.

۱۰) علاوه بر این که آرژانتین ۳ بازی آخرش را از مکزیک برده، در ۱۰ بازی متوالی از این حریف شکست نخورده است. آخرین برد مکزیک مقابل آلبی‌سلسته به تابستان ۲۰۰۴ در کوپا آمریکا برمی‌گردد.

۲) جالب است بدانید در اولین جام‌جهانی تاریخ در سال ۱۹۳۰، آرژانتین در مرحله گروهی با مکزیک مصاف داد و آن بازی را ۶-۳ برد. در مجموع آرژانتین ۲ مرتبه مقابل مکزیک در جام‌جهانی بازی کرده و هردو بازی را برده.

۷) لیونل مسی در جام‌جهانی ۷ گله شد. لئو با گلزنی در دیدار مقابل عربستان در ۴ جام‌جهانی برای آرژانتین گل زده، اما به رکورد رونالدو نرسید که در ۵ جام‌جهانی دروازه رقبا را باز کرده.

۲۰) آرژانتینی‌ها دوست ندارند تاریخ بعد از ۲۰ سال تکرار شود و از مرحله گروهی در جام‌جهانی آسیایی صعود نکنند. آلبی‌سلسته در ۱۷ حضور قبلی فقط ۳ مرتبه از مرحله گروهی صعود نکرده. البته در جام‌جهانی ۱۹۳۴ که از ابتدا حذفی بود هم در همان راند اول حذف شدند.

۷) مکزیک در ۷ دوره قبلی از مرحله گروهی صعود کرده و در یک‌هشتم نهایی حذف شده. آخرین مرتبه‌ای که مکزیک در مرحله گروهی کنار رفت به سال ۱۹۷۸ در جام‌جهانی آرژانتین برمی‌گردد.

مصدومان و محرومان

آرژانتین و مکزیک برای این بازی حساس نه مصدوم دارند و نه محروم.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرژانتین: مارتینس، مولینا، رومرو، اوتامندی، تالیافیکو، پاردس، دی‌پائول، دی‌ماریا، گومس، مسی و لائوتارو

مکزیک: اوچوا، سانچس، مورنو، مونتس، گایاردو، اِررا، آلوارس، گواردادو، لوسانو، وگا و خیمنس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج