۱۲۶۲۷۰۰
۴۵۸
۴۵۸
پ

عبدی: بازی با ولز امیدهای‌مان را زیاد کرد

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی موفق شد ولز را با دو گل شکست داده و با نمایشی بسیار خوب دوباره به جام برگردد.

روزنامه اعتماد: تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی موفق شد ولز را با دو گل شکست داده و با نمایشی بسیار خوب دوباره به جام برگردد. حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درباره دیدار ایران مقابل ولز و برتری تیم ملی در این دیدار اظهار داشت: «در وهله نخست نوع بازی ایران مقابل ولز یک بازی پایاپای بود. در برخی شرایط مخصوصا در موقعیت‌هایی که ما نسبت به حریف بیشتر داشتیم و حتی می‌توانستیم زودتر به گل برسیم؛ همه این مسائل جای امیدواری زیادی را برایمان به وجود آورد. ما کار خیلی سختی را انجام دادیم. وقتی تیمی مثل ایران در آن شرایط می‌بازد و نمی‌تواند حریف را شکست بدهد، برای این که دوباره برگردد کار سختی را پیش روی دارد به خصوص برای ریکاوری که این کار بزرگ را بچه‌های تیم ملی ظرف دو سه روز انجام دادند که این موضوع به نظر من قابل‌تحسین است.» 

وی ادامه داد: «از این موضوع مهم‌تر اینکه تا زمانی که سوت پایان به صدا در بیاید بچه‌ها در داخل بازی ماندند. یک زمانی هست وقتی شما بازی می‌کنید، فارغ از نتیجه مسابقه بعضا کار را تمام‌شده می‌دانید و دیگر در بازی نیستید و نومیدکننده بازی می‌کنید. به نظر من تا لحظه پایانی بازی و حتی بعد از گل دوم، اتفاقات مسابقه نشان داد که چقدر ما میل به این داشتیم که بازیکنان ما خودشان را پیدا کنند و در داخل بازی بمانند و با تمام وجود بازی کنند که این اتفاق خیلی قابل‌تقدیر است. در هر صورت شاهد بازی پرهیجانی بودیم. شاید نتوانیم بگوییم بازی فوق‌العاده‌ای بود اما بازی با ولز به نظر من بازی پر از موفقیتی برای تیم ایران بود.» 

عبدی تاکید کرد: «درنهایت اینکه این بازی بهترین بازی ما نبود چون ما باید کنترل بازی در مصاف با تیم‌های بزرگ را هم به دست بگیریم اما این یک بازی بود که ما باید از لاکی که بودیم بیرون می‌آمدیم و چون این اتفاق افتاد این امر برای ما یک نوع موفقیت بود. باز هم تاکید می‌کنم که در این بازی نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه ندادیم چون این موضوع از واقعیت به دور است اما می‌توان گفت شاهد بازی پرهیجانی بودیم که تیم به ریل خودش برگشته و بازیکنان نیز دوباره به شرایط آرمانی خودشان رسیدند.» 

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: «البته من بازی انگلیس در برابر آمریکا را تماشا کردم و فکر می‌کنم اگر بچه‌ها بتوانند با همین روحیه و جنگندگی بازی کنند چیزی را که در ساق پای این بچه‌ها دیدم اگر آنها نمایش در برابر ولز را تکرار کنند می‌توانیم اگر خدا بخواهد مقابل آمریکا نتیجه لازم را گرفته و برای اولین بار از گروه بالا بیاییم و تاریخ‌ساز شویم.

نفربه‌نفر تیم ملی در بازی با ولز از نگاه عبدی:

از تولد دوباره رامین تا بهشت و جهنم روزبه!

سیدحسین حسینی: «حسینی در این دیدار یک بازگشت دوباره داشت. او در بازی قبلی اصلا نتوانست سنگربان خوبی باشد اما در این بازی به نظرم اگر بی‌نقص نبود بسیار کم‌نقص بود.» 

سیدمجید حسینی: «این مدافع، مدافعی برای آینده به شمار می‌رود. او در بازی قبلی خیلی خوب نبود اما در این بازی در کنار سایر ارکان دفاعی تیم چنان خوب بازی کردند که گرت بیل یک موقعیت ساده هم گیر نیاورد. البته نه‌تنها بیل بلکه سایر ولزی‌ها هم در این بازی نتوانستند کار خاصی انجام بدهند.» 

مرتضی پورعلی‌گنجی: «تنها جمله‌ای که درباره این بازیکن می توان گفت این است؛ ترکیبی از تجربه و امید برای بهتر شدن. در بازی قبلی او هم مرتضی نومیدکننده ظاهر شد اما در بازی با ولز خیلی باتجربه و باامید بازی کرد.» 

میلاد محمدی: «همه با او سر پرتاب اوتش در جام‌جهانی قبلی شوخی می‌کنند اما درباره این بازیکن معتقدم اگر کارهای اضافه را کنار بگذارد و همین طور مثل بازی با ولز باجسارت بازی کند به نظر می‌تواند نه‌تنها دفاع چپ خوب بلکه هافبک چپ خوبی هم باشد.» 

رامین رضاییان: «رامین در این دیدار تولدی دوباره داشت. او با همه این استعداد و درخشش خود به نظرم یک تولد دوباره داشت.» 

احسان حاج‌صفی: «این بازیکن هم بازی خوبی را به نمایش گذاشت. او با نوع بازی که کرد به نظرم بازی را در کنترل داشت. یعنی در این بازی کنترلر خیلی خوبی نشان داد.» 

سعید عزت‌اللهی: «سعید در این دیدار بسیار کم‌نقص بازی کرد. او یکی از بازی‌های خوب خود را در این دیدار به نمایش گذاشت. او به‌خوبی در این بازی جنگید، توپ گرفت، پاس داد و شاخصه‌های یک هافبک دفاعی را در این دیدار به‌خوبی به نمایش گذاشت. او در این بازی منطقی و کم‌نقص بازی کرد.» 

احمد نوراللهی: «او هم‌پست خود من بوده است. به نظر من او هم مثل سعید کم‌نقص بازی کرد، هرچند می‌توانست بهتر هم بازی کند چون هافبک‌های میانی زمین این وظیفه را دارند تا کنترل بازی را در دست بگیرند. غیر از این موضوع احمد هم جنگنده و شوتزن نشان داد و قطع توپ‌های خیلی خوبی در این دیدار داشت. آنها نیز باید بهتر از اینها باشند تا بتوانند کنترل بازی را در مقابل تیم‌های بزرگ در اختیار داشته باشند.» 

علی قلی‌زاده: «او بسیار تکنیکی است و جوری بازی کرد که همه خوش‌شان می‌آید. علی فوق‌العاده تکنیکی، باهوش و خطرناک برای تیم‌های مقابل به شمار می‌رود.» 

سردار آزمون: «سردار یک بازیکن باکلاس در سطح کلاس جهانی است و می‌تواند خیلی جاها به نفع تیم ملی ایران کار را دربیاورد.» 

مهدی طارمی: «به نظر من او بازیکنی هست که فراتر از تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی با رفتن به اروپا خیلی پخته‌تر شده است. مخصوصا روی پاس گل دوم نشان داد که چقدر کنترل خوبی روی خودش و بازی خوبش دارد و من فکر می‌کنم او یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است.» 

 شاخص‌ترین بازیکن تعویضی تیم ملی در بازی با ولز

روزبه چشمی: «اتفاقا وقتی روزبه چشمی به زمین مسابقه آمد کار او سخت‌تر از بقیه بود چون در بازی قبلی روی دو سه گل بیشترین تقصیر را داشت که این موضوع فشار زیادی را روی وی ایجاد می کرد اما او در این بازی با گل حساسی که زد توانست بازی را به سود ایران تمام کند. این یکی از بازگشت‌های موفقیت‌آمیز نه‌تنها برای تیم بلکه برای بازیکنان هم بود. برای روزبه در این دو دیدار می توان این تعبیر را به کار برد که او در این مسابقه بهشت و جهنم را با هم در فاصله 4 روز دید. از لحاظ فوتبالی او بعد از بازی قبلی در یک برزخی قرار گرفت که توانست خودش را با این گل از این برزخ نجات بدهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج