جاباما
۱۲۶۳۳۳۰
۶۸۵
۶۸۵
پ

طارمی یا پولسیچ؛ کلید دست کیست؟

مدت‌هاست امید اصلی ایران در خط حمله به ساق‌های مهدی طارمی دوخته شده است.

روزنامه فرهیختگان: مدت‌هاست امید اصلی ایران در خط حمله به ساق‌های مهدی طارمی دوخته شده است. پسر بوشهری در پورتو پیشرفت فوق‌العاده‌ای در فوتبال داشته و حالا تیم ایران حاصل این انتقال موفق را در جام‌جهانی هم می‌بیند. جایی که طارمی با دبل خود در بازی نخست برابر انگلیس اگرچه نتوانست مانع از شکست سنگین تیمش شود اما هم نشان داد که دروازه سه‌شیرها تسخیر‌ناپذیر نیست و هم اینکه روحیه‌اش برای بازی‌های بعدی به‌مراتب افزایش یافت. او برابر ولز هم یک پاس گل داد و نمایشی دلپذیر ارائه کرد تا بردی تاریخی برای فوتبال ایران رقم بخورد. حالا در حساس‌ترین بازی قرن و یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ ایران در جام‌های جهانی امشب باید به مصاف آمریکا برویم و طارمی ستاره بی‌چون‌وچرای تیم ایران در این مسابقه است. بازیکنی که با حرکات پا به توپ خود هر مدافعی را آزار می‌دهد و برهالتر به‌خوبی می‌داند که یک لحظه غفلت از او می‌تواند به معنای وداع یانکی‌ها با جام باشد.

طارمی فصل را در تیم باشگاهی‌اش عالی گذرانده و حالا می‌خواهد با نخستین صعود تاریخ ایران به دور حذفی جام‌های جهانی شبی رویایی را برای فوتبال ما رقم بزند. زوج او با آزمون در بازی قبل بارها مدافعان ولز را آزار داد و در بازی امشب هم مسلما کی‌روش استراتژی‌های خاصی برای او درنظر دارد تا با عبور از مدافعان تیم حریف بتواند پیام‌آور شادی برای تیمش باشد. طارمی در این جام تاکنون دو گل زده و در‌صورتی‌که در بازی امشب هم در گلزنی موفق باشد و تیم را به دور بعد برساند حتی می‌توان او را یکی از مدعیان آقای گلی هم دانست که البته رقبای سرسختی در این مسیر دارد و کمی دور از ذهن است. 

برای آمریکایی‌ها هم معروف‌ترین بازیکن کریستین پولسیچ است که پس از مدتی بازی در دورتموند راهی چلسی شد و البته نتوانست روزهای خوبش در بوندس‌لیگا را در لیگ جزیره تکرار کند اما عملکرد چندان بدی هم در جمع آبی‌های لندنی نداشته است. پولسیچ در دو بازی قبلی تیم ملی آمریکا در این جام نشان داد که نقشی محوری را در تاکتیک‌های برهالتر دارد و مسلما در بازی امشب هم یکی از بازیکنانی خواهد بود که می‌تواند برای مدافعان ایران دردسرساز باشد. او اگر در فرم خوبش باشد می‌تواند آمریکایی‌ها را به موفقیت در این بازی امیدوار کند اما در سوی مقابل کارلوس کی‌روش هم شناخت خوبی از این بازیکن دارد و احتمالا برنامه ویژه‌ای برای مهارش خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج