۱۲۶۳۳۳۱
۵۸۹
۵۸۹
پ

موسوی: باید بدون‌ترس بازی کنیم

تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی امشب به‌مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود که تقریبا یک نفس تا صعود باقی‌مانده و اگر جدول و شرایط یاری‌مان کند با تساوی هم می‌توانیم برای اولین‌بار این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی امشب به‌مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود که تقریبا یک نفس تا صعود باقی‌مانده و اگر جدول و شرایط یاری‌مان کند با تساوی هم می‌توانیم برای اولین‌بار این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم. علی موسوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره ارزیابی‌اش از دیدار با آمریکا اظهار داشت: «نباید فکر کنیم که دیداری مثل دیدار ۲۰ سال پیش را در پیش داریم. آمریکا تیم بسیار خوبی است و با توجه به بازی‌ای که روبه‌روی انگلیس انجام داده است مشخص است که یک چیزهایی در چنته دارد. اگر بخواهیم نتیجه بگیریم باید بدون‌ترس بازی کنیم و مثل بازی با انگلیس از همان دقیقه اول بازی از پیش‌باخته نباشیم. اگر واقعا فوتبال بازی کنیم و ۵ گل هم بخوریم کسی به ما خرده نمی‌گیرد. اگر مقابل انگلیس هم فوتبال بازی می‌کردیم و می‌باختیم کسی ایرادی نمی‌گرفت، چون کسی توقع بردن این تیم را نداشت اما هم نتیجه را واگذار کردیم و هم بد بازی کردیم. بازی با آمریکا هم حکم فینال را دارد و امیدوارم بتوانیم این تیم را شکست بدهیم و برای اولین‌بار صعود کنیم. اگر مثل بازی با ولز بتوانیم دوندگی خوب و بی‌امانی داشته باشیم می‌توانیم نفس آمریکا را هم بگیریم؛ هرچند ما آمریکای اصلی را مقابل انگلیس دیدیم و این تیم حالا روبه‌روی ما انگیزه‌های زیادی دارد، ایران هم همین‌طور و چون هر دو تیم می‌خواهند صعود کنند این دیدار تقریبا شبیه به یک فینال خواهد بود. ما چون مقابل برخی تیم‌ها کمبودهایی داریم، همین دوندگی بی‌امان‌مان مقابل برخی تیم‌ها می‌تواند تاکتیک هر تیمی را به‌هم بریزد؛ درست مثل بازی با ولز. این حربه ماست و امیدوارم بتوانیم از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.»

وی درباره اینکه آیا به‌نظر او کی‌روش برای این دیدار به ترکیب تیم برنده دست می‌زند، تاکید کرد: «در بازی با آمریکا هم مثل بازی با ولز به میدان می‌رویم. مشخص است که از همان ابتدا هم کی‌روش روی این دو تا بازی حساب ویژه‌ای باز کرده بود و روی بازی با انگلیس اصلا حسابی نکرده بود و به همین دلیل در بازی اول ترکیب را بالا و پایین چید تا دستش رو نشود. حالا هم سرمربی تیم‌ملی برای این بازی هم برنامه‌های خاص خودش را دارد و صد‌در‌صد با همان ترکیبی که جلوی ولز به میدان رفتیم همان ترکیب را جلوی آمریکا نیز به زمین خواهد فرستاد.»

موسوی درباره اینکه فاز هجومی تیم ملی در غیاب جهانبخش برای دیدار امشب باید به چه شکلی باشد، یادآور شد: «ما مهاجمانی داریم که اگر فرصت نصیب‌شان شود می‌توانند کمترین موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند و ذاتا خطرناک هستند. بنابراین باید روی ضدحملاتی که داریم بتوانیم این نفرات را به‌خوبی تغذیه کنیم تا موقعیت گل ایجاد شود و بتوانیم از فرصت‌هایی که به‌دست می‌آید به نحو احسن استفاده کنیم این در حالی است که نباید از همان ابتدا با سیستم دفاعی به میدان برویم تا آمریکا سوار بر بازی شود، چون در این صورت این تیم می‌تواند ضربه‌ای را به تیم ملی بزند که خدای نکرده دوباره نتیجه بازی با انگلیس تکرار شود.»

مهاجم اسبق تیم ملی درباره اینکه ما با یک مساوی هم تقریبا صعودمان قطعی می‌شود بنابراین نمی‌توان با یک بازی تدافعی به این نتیجه رسید، گفت: «سیستم کی‌روش روبه‌روی تیم‌های بزرگ درست است، چون اگر بخواهیم جلوی چنین تیم‌هایی باز بازی کنیم از آن جایی که بازیکنان ما به اندازه بازیکنان این تیم‌ها حرفه‌ای نیستند مطمئنا ضربه می‌خوریم این در‌حالی است که وقتی در دفاع جمع می‌شویم کمتر به تیم حریف فرصت می‌دهیم. این حربه را کی‌روش یاد گرفته و آن را جلوی تیم‌های بزرگ تکرار می‌کند این درحالی است که مقابل تیم‌های ضعیف‌تر آسیایی معمولا هجومی بازی می‌کنیم و بردهای پرگلی را هم به‌دست می‌آوریم اما برای بازی با تیم‌های بزرگ باید قبول داشته باشیم که از لحاظ فنی عقب هستیم و این سیستم کی‌روش درست است.»

موسوی در پایان درباره اینکه ارزیابی‌اش از نقطه ضعف و قوت تیم ملی در این جام چیست، اظهار داشت: «سیستم تیم ملی و دوندگی بی‌امان بچه‌ها نقطه قوت تیم ملی به‌شمار می‌رود و از سوی دیگر نقطه ضعف‌مان حفظ توپ‌مان است. ما خیلی کم حفظ توپ می‌کنیم و با دو سه ضربه توپ را از دست می‌دهیم. زمانی که جلو هستیم یا احتیاج به کنترل بازی داریم و می‌خواهیم سرعت حریف را بگیریم؛ در چنین وقت‌هایی می‌طلبد تا با بازی تک‌ضرب و تقه‌زدن‌ها بتوانیم نبض بازی را در اختیار بگیریم و حریف را کنترل کنیم که متاسفانه سالیان سال است در چنین مساله‌ای در فوتبال ایران مشکل داریم. در هر صورت به صعود به دور دوم خیلی نزدیک هستیم و امیدوارم بتوانیم با همت بچه‌ها و تدبیر کادرفنی به این مهم دست پیدا کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج