۱۲۶۸۴۲۶
۱۱۴۳
۱۱۴۳
پ

برنامه تاکتیکی یحیی برای چپ استقلال لو رفت

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفته از نقطه ضعف مهدی قایدی در دربی استفاده کند!

خبرورزشی: ظاهرا یحیی گل‌محمدی معتقد است مهدی قایدی یک وینگر با کمترین دوندگی است که در برگشت‌ها مشکل دارد. بنابراین او از دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی خواسته از فضای پشت سر مهدی قایدی و همین‌طور جعفر سلمانی (مدافع چپ احتمالی استقلال در دربی) استفاده کنند.

گفتنی است امروزه به شکل مدرن این‌گونه هافبک‌ها نقش مهمی در میانه میدان ایفا می‌کنند. به ویژه در سیستم ۳-۳-۴ که استقلال در فصل جاری بازی می‌کند.

وینگرهای استقلال در این سیستم باید دارای سرعت عمل و قدرت جنگندگی بالایی باشند. همچنین باید حیله‌گر و باهوش بوده و از حرکت کنار خطوط کناری لذت ببرند. ارسال‌های آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. بعضی از آن‌ها تمایل زیادی به کشاندن جریان بازی به سمت داخل میدان دارند که این خود باعث عریض شدن سازمان دفاعی تیم مقابل می‌شود و به آن‌ها وظیفه بازی‌سازی یا ارسال پاس‌های اریب را می‌دهد. حتی بازیکنانی که سریع نیستند نیز در این پست توانایی خلق موقعیت‌های تهاجمی از دامنه‌های کناری تیم را دارا هستند.

در شکل سنتی بازیکنان راست‌پا در سمت راست و چپ‌پاها در سمت چپ بازی می‌کنند ولی امروزه شرایط فرق می‌کند. به عنوان مثال یک بازیکن راست‌پا که در جناح چپ به کار گرفته می‌شود تمایل به بازی به میانه میدان را دارد و این برایش راحت‌تر است.

مهدی قایدی نیز در این سیستم در سمت چپ خط میانی و حمله استقلال بازی می‌کند و به ویژه در فاز تهاجمی بسیار تأثیرگذار است. او می‌تواند از راه دور شوت بزند، به سمت گل دریبل کند و یا پاس‌های نرم برای مهاجمین بفرستد. دریبل‌های مهدی قایدی نیز ویران‌کننده است اما به همان نسبت این وینگر تکنیکی یک ایراد بزرگ دارد؛ مهدی قایدی خیلی اهل دفاع کردن و برگشت به عقب نیست.

یحیی گل‌محمدی نیز ظاهرا برنامه تاکتیکی خود برای دربی را روی این نقطه ضعف مهدی قایدی و استقلال چیده است. اینکه با وجود نیم‌نگاهی که به مهار مهدی قایدی تکنیکی دارد، به همان نسبت نیز به دنبال استفاده از نقطه ضعف این ستاره تکنیکی و بوشهری است.

دانیال اسماعیلی‌فر یک مدافع رونده و انرژیک است که بیشتر از دفاع کردن دوست دارد در فاز تهاجمی شرکت کند و باید دید می‌تواند از فضای پشت سر مهدی قایدی استفاده کند یا...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج