۱۲۶۸۵۰۲
۷۹۹
۷۹۹
پ

داستان مشت اول پرسپولیس در دربی چیست؟

«لوکادیا» در ۵ بازی این فصل گل اول را زده و عملکردی فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشته است.

فوتبال ۳۶۰: یحیی گل‌محمدی از آخرین دربی پایتخت خاطره خوشی ندارد. این تیم در فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی، گلی دریافت کرد که علاوه بر ۳ امتیاز مسابقه، از جام قهرمانی هم دور شد. گلی که گل‌محمدی اعتراض زیادی به آن داشت و حواشی مختلفی را برایش به‌وجود آورد.

حالا پس از وقفه طولانی، لیگ بیست‌ودوم برای استقلال و پرسپولیس با برگزاری دربی آغاز می‌شود. تیم‌ها و بازیکن‌ها بعید است که فرم پیش از تعطیلات را حفظ کرده باشند. با این‌حال، یحیی گل‌محمدی امیدواری بزرگ در این دربی دارد؛ آن‌هم حضور یورگن لوکادیا، بهترین گلزن لیگ که با ۶ گل زده، آماری فوق‌العاده دارد. صدرنشین جدول گلزنان، یک رکورد منحصر به‌فرد هم دارد. او در ۵ مسابقه از ۹ دیداری که حضور داشت، گل اول پرسپولیس و در ۴ مسابقه هم گل اول بازی را زد.

لوکادیا تا قبل از دقیقه ۳۰ بازی با صنعت‌نفت آبادان، اولین گلش در پرسپولیس را به‌ثمر رساند. هفته بعدی، هوادار قربانی اولین ضربه این مهاجم هلندی شد. بازیکنی که ۱۵ دقیقه هم به هوادار فرصت نداد و گلش را به این تیم زد. هفته ششم، نوبت به نفت مسجدسلیمان رسید. لوکادیا ابتدا گل خورده پرسپولیس را جبران کرد و سپس گل برتری را هم خودش زد. بازی با مس رفسنجان و ملوان هم دیگر مسابقاتی بود که لوکادیا تنها گل بازی را زده بود.

زدن گل اول به هر تیمی، از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصا در دربی که زدن یک گل، می‌تواند تاثیر روحی و روانی به‌سزایی هم داشته باشد. یحیی گل‌محمدی خوشحال است مهاجمی در تیمش دارد که تبحر بالایی در زدن ضربه اول به حریف دارد. گلی که این‌بار شاید، یحیی را برنده دربی کند. خصوصا مهاجمی که مهارش دشوار است. لوکادیا بین تمامی بازیکنان لیگ، پایین‌ترین متوسط لمس توپ را دارد. این آمار به این معناست که تیم‌ها حتی اگر در زمان زیادی از مسابقه، موفق به مهار این بازیکن شوند، او، اما با کمترین لمس توپ می‌تواند گلش را بزند. ضمن اینکه هنوز دروازه‌بانی در لیگ برتر پیدا نشده که بتواند بیشتر از یک شوت، از لوکادیا مهار کند و حتما ضربه بعدی لوکادیا تبدیل به گل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج