۱۲۶۹۰۸۹
۶۹۰
۶۹۰
پ

توافق با گابریل پین؛ در انتظار پاسخ وکیل میلیچ

اگرچه استقلالی‌ها با تامین منابع مالی بالاخره موفق شدند تا به مرحله تسویه‌حساب با بدهکاران خارجی خود از جمله استراماچونی برسند اما همچنان مدافع هافبک کروات سابق این تیم یک تهدید برای آبی‌ها محسوب می‌شود. 

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال اگرچه از لحاظ اقتصادی روزهای پرمشغله‌ای را سپری می‌کند و به‌تازگی با تامین منابع مالی از طریق یکی وام کلان بانکی، مدیرعامل این باشگاه موفق شده است بخشی از قرارداد بازیکنان و کادر فنی را بپردازد با این حال همچنان تهدید بدهی‌های خارجی دست از سر این باشگاه بر نداشته و استقلالی‌ها در تدارک هستند تا هرچه سریع‌تر با تسویه‌حساب با بازیکنان و مربیان خارجی سابق این تیم این پرونده‌ها را نیز ببندند تا تهدید بسته بودن پنجره در آستانه نقل‌وانتقالات زمستانی و احیانا کسر امتیاز از بیخ گوش باشگاه استقلال برداشته شود. 

بر همین اساس روز گذشته درباره آخرین وضعیت پرونده استراماچونی سرمربی ایتالیایی این باشگاه مطلبی را به رشته تحریر درآوردیم و از این موضوع خبر دادیم که استقلالی‌ها باید حدود یک میلیون و پانصد و سی هزار یورو بابت رای دادگاه عالی ورزش و دیرکرد این رقم به همراه هزینه دادرسی به سرمربی ایتالیایی پرداخت کنند. همچنین در این خصوص نیز نوشتیم که اگر استقلالی‌ها در همان روزی که رای استراماچونی اعلام شد این پول را به او می‌پرداختند امروز حدود ۱۵ میلیارد تومان جلو بودند و این رقم را متضرر نمی‌شدند؛ چراکه به خاطر افزایش نرخ دلار حالا باشگاه ایرانی باید به جای ۴۶ میلیارد تومان حدود ۶۱ میلیارد تومان معادل رقم یورویی روز پرداختی برای استراماچونی در نظر بگیرد، این درحالی است که به‌تازگی استقلالی‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان وام بانکی را برای حل‌وفصل مشکلات مالی خود دریافت کرده و قرار است این رقم را به زخم‌های مالی خود بزنند. 

درخصوص تسویه‌حساب با استراماچونی طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» هیات‌مدیره باشگاه استقلال در جلسه اخیر خود در مصوبه‌ای رضایت خود را اعلام می‌کند که مدیرعامل این باشگاه می‌تواند از محل وام دریافتی، بودجه تسویه‌حساب با یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین طلبکاران استقلال را تامین کرده و از همین محل پول استراماچونی پرداخت شود.  این درصورتی است که طبق شنیده‌ها روز گذشته اقدامات مرتبط با گرفتن شماره حساب از استراماچونی به عمل آمده و قرار است در هفته جاری برای واریز مطالبات این سرمربی و تسویه‌حساب با وی اقدام شود. گفتنی است با بسته شدن پرونده استراماچونی بار بزرگی از روی دوش استقلالی‌ها برداشته شده و احتمالا پنجره این باشگاه به‌زودی باز خواهد شد. 

 کاهش مطالبات پین تا یک‌سوم 

یکی دیگر از پرونده‌های مالی باشگاه استقلال به گابریل پین مربی ایتالیایی و معمار خط دفاعی استقلالی‌ها در مسیر قهرمانی در فصل گذشته مربوط می‌شود که با حضور در کادر فرهاد مجیدی در قهرمانی بدون شکست آبی‌ها در لیگ برتر کمک شایان توجهی کرد. بر همین اساس و درخصوص این مربی نیز شنیده‌ها حکایت از آن داشتند که گویا گابریل پین مربی ایتالیایی بعد از محقق نشدن یکی از آپشن‌های قراردادش به فیفا شکایت کرده و قرار است با پرداخت ۵۰ هزار دلار به‌عنوان پاداش قهرمانی به وی این پرونده نیز بسته شود، با این حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده پین ارتباطی به پاداش قهرمانی نداشته و گویا یکی از بندهای قرارداد مبنی‌بر اینکه از بین باشگاه استقلال یا گابریل پین کدام یک مالیات قرارداد مربی ایتالیایی را پرداخت کنند دردسرساز شده و باعث می‌شود تا مربی ایتالیایی به فیفا شکایت کند. 

بر همین اساس گویا در قرارداد این مربی این‌طور ذکر شده بود که باشگاه استقلال باید مالیات قرارداد را پرداخت کند اما با اشتباه یکی از عوامل مالی، پین موظف به پرداخت این رقم می‌شود. بر همین اساس و طبق شنیده‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی باشگاه استقلال مبلغی که از قرارداد پین برای پرداخت مالیات کسر شده و قرار بوده تا باشگاه استقلال آن را پرداخت کند در شرف تأمین است و در این مورد توافقاتی نیز صورت گرفته است.  نکته قابل‌توجه اینکه طبق این توافق قرار است ماجرا با پرداخت یک‌سوم مبلغ ادعا شده از سوی مربی ایتالیایی حل‌وفصل شده و فقط باید استقلالی‌ها این موضوع را به فیفا اعلام کنند تا تهدید جانبی از سوی گابریل پین برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نیز برداشته شود. 

 از پادوانی خبری نیست

پادوانی، مدافع برزیلی سابق استقلال که با مصدومیت شدید در جریان یکی از دیدارهای این تیم مجبور شد تا برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند در همان ابتدای کار و بعد از بازگشت به برزیل قید گرفتن بقیه قرارداد خود را زده و با ادعایی عجیب پرونده خود را به دادگاه عالی ورزش برد تا از باشگاه استقلال غرامتی حدود ۱۰ میلیون دلاری دریافت کند. 

با این حال حدود یک ماه گذشته دادگاه عالی ورزش ادعای پادوانی درخصوص قصور پزشکی باشگاه استقلال را رد کرده تا استقلالی‌ها از یک مخمصه بزرگ رهایی پیدا کند. این درحالی است که حالا این باشگاه باید مطالبه قدیمی این بازیکن که با تاخیر تادیه آن به ۱۳۰ هزار دلار رسیده است را به وی پرداخت کنند. 

اما نکته قابل‌توجه اینکه از این بازیکن برای دادن شماره حساب خبری نیست و به نظر می‌رسد احتمالا او در حال اقدام جدیدی هست تا بتواند از باشگاه ایرانی غرامت بگیرد. پادوانی در آخرین مصاحبه خود نیز این موضوع را تایید کرده بود. 

با این حال نکته اصلی آنجایی هست که از طرف این بازیکن فعلا هیچ تهدید خاصی به وجود نیامده و اقدام قبلی یا جدید مدافع سابق و برزیلی استقلال نمی‌تواند پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را تهدید کرده یا خطرات دیگری را در پی داشته باشد. 

 بازی جدید میلیچ

اگرچه استقلالی‌ها با تامین منابع مالی بالاخره موفق شدند تا به مرحله تسویه‌حساب با بدهکاران خارجی خود از جمله استراماچونی برسند اما همچنان مدافع هافبک کروات سابق این تیم یک تهدید برای آبی‌ها محسوب می‌شود. 

هروویه میلیچ که پیش از این از باشگاه استقلال از بابت باقی‌مانده قراردادش حدود ۵۰۰ هزار دلار طلب کرده و این پرونده را به فیفا کشانده بود بعد از دفاعیه باشگاه استقلال این مبلغ به ۲۳۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده و مراحل واریز این مبلغ به شماره‌حساب این بازیکن نیز در زمان مدیریت آجورلو طی شد.  این درحالی است که وکیل این بازیکن که پیش از این و در زمان حضور میلیچ در استقلال نیز شیطنت‌هایی را مرتکب شده بود یک بار دیگر و به‌منظور رسیدن به برخی اهداف اعلام می‌کند که این پول به دست موکلش نرسیده است تا کار دوباره به کمیته انضباطی فیفا بکشد.  بر همین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» چند روز پیش استقلالی‌ها از سوی فیفا نامه‌ای را دریافت می‌کنند مبنی‌بر اینکه چرا مطالبات میلیچ به وی پرداخت نشده است که باشگاه ایرانی مدارک پرداختی به این بازیکن را از طریق صرافی که این کار انجام شده است به فیفا ارائه کرده و اعلام می‌کند که پیش‌تر از اینها پول میلیچ را به وی داده‌اند.  بر همین اساس کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال به وکیل میلیچ اعلام کرده است تا طبق ادعای باشگاه استقلال این پول به حساب وی واریز شده است و حالا منتظر هستند تا پاسخ استعلام از این فرد بابت سرنوشت پول پرداختی گرفته شود. بنابراین استقلالی‌ها منتظرند تا هرچه سریع‌تر تکلیف واریزی به میلیچ مشخص شده تا این پرونده را هم ببندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج