adexo3
۱۲۷۰۷۸۵
۲۷۸۷
۲۷۸۷
پ

ستاره‌های جنجالی فصل نقل‌وانتقالات در بحران

چند ستاره نقل‌وانتقالات تابستانی انتظارات را تا اینجای فصل برآورده نکرده‌اند.

فوتبال ۳۶۰: با انجام بازی‌های هفته‌ دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، فقط سه هفته تا رسیدن به نیم‌فصل نخست فاصله داریم و تیم‌ها همگی به نقاط ضعف و قوت خود پی برده‌اند. فردای برگزاری بازی‌های هفته پانزدهم، نقل و انتقالات زمستانی هم استارت خواهد خورد و احتمالا باید منتظر تغییرات در خیلی از تیم‌ها باشیم.

فصل نقل‌وانتقالات در فوتبال ایران همواره حواشی و جذابیت‌هایش تنه‌به‌تنه‌ی لیگ‌های بزرگ اروپایی زده و در تابستانی که گذشت هم شاهد این ماجرا بودیم. خریدهای قابل توجهی در ابتدای فصل صورت گرفت و حتی نگرفت. ستاره‌هایی با مبالغ گزاف تیم‌های خود را تغییر دادند و یا در تیم‌های فعلی خود ماندند. در این بین بودند نفراتی که با شروع فصل تا پایان هفته دوازدهم، انتظارات را برآورده نکرده‌اند و نتوانستند درخشش سابق را بازهم به منصه‌ی ظهور بگذارند. در این گزارش به چهار مورد از مهم‌ترین اشخاص حاضر در این دسته تا به اینجای فصل می‌پردازیم.

سعید صادقی: شاه‌ماهی در خشکی

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات؛ این برچسبی بود که روی سعید صادقی خورده بود. بهترین پاس گل‌دهنده‌ لیگ بیست‌ویکم، مورد توجه تمام بزرگان و خصوصا سرخابی‌های پایتخت بود و نهایتا تصمیم گرفت لباس سرخ‌پوشان را به تن کند. انتظار می‌رفت این بازیکن 28 ساله بتواند در لباس پرسپولیس توانایی‌های بالای خود را نشان دهد اما به جز بازی برابر هوادار که او ستاره‌ی اصلی زمین بود، دیگر سعید را جزو خوب‌های پرسپولیس ندیدیم. فشارهای زیاد و توقعات فراوان باعث شد تا این بازیکن موفق نشود حداقل تا امروز خودش را با شرایط جدید وفق دهد. با این وجود یحیی گل‌محمدی همچنان به صادقی اعتماد دارد و او را از ترکیب اصلی‌اش بیرون نگذاشته و امیدوار است تا وینگر تکنیکی و سرعتی‌اش همانند دیدارهای دوستانه‌ پیش از شروع لیگ به مهره‌ای تاثیرگذار تبدیل شود. آخرین بازی سعید صادقی مقابل استقلال هم ناامیدکننده بود و حالا او زمان زیادی برای جبران مافات ندارد.

مهدی قایدی: باشویی که دیگر نیست

هرروز بدتر از دیروز؛ این شاید بهترین شرح حال برای وضعیت مهدی قایدی باشد. وینگر ریزنقش آبی‌پوشان به صورت قرضی از شباب‌الاهلی جدا شد و به استقلال برگشت تا خودش را احیا کند و دوباره به همان ستاره‌ی پیشین تبدیل شود. او حتی در دیدار مقابل ملوان منجی تیمش شد و اولین پیروزی فصل را برای ریکاردو ساپینتو به ارمغان آورد اما اوضاع به همین منوال پیش نرفت. قایدی با وجود ترافیک خط حمله، فرصت قابل توجهی برای خودنمایی داشته ولی در عمل نتوانستیم بازی‌های خوبی را از او ببینیم. فرصت‌سوزی‌های فراوان و عملکرد سینوسی عواقب زیادی برای این ستاره‌ی بوشهری به‌بار آورد. او ابتدا تیم ملی و سپس ترکیب اصلی استقلال را از دست داد و در دربی پایتخت هم فقط چند دقیقه در زمین حاضر بود و کار خاصی انجام نداد. 

گادوین منشا: آقای گل سابق، آقای گل‌نزنِ حاضر

آقای گل لیگ بیست‌ویکم دوباره نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و نشان داد لایق توجه بیشتری است. پرسپولیس برای بازگرداندن مهاجم نیجریه‌ای اسبق خود دست به کار شد و تلاش فراوانی را انجام داد تا دومین دوره‌ گادوین در جمع سرخپوشان تهرانی را آغاز کند اما نتیجه چیز دیگری شد. مس رفسنجان هرطور بود توانست منشا را راضی کند تا در استان کرمان و این تیم بماند. با اضافه شدن شیمبا انتظار می‌رفت این بازیکن 33 ساله به درخشش و گلزنی ادامه دهد ولی ورق برگشت. منشا و گل با یکدیگر قهر کردند. دیگر حتی پنالتی‌های این مهاجم پنالتی‌زن هم به درون دروازه نرفت و او وارد یک بحران شد. گادوین زننده‌ هیچ یک از 7 گل مس در لیگ بیست‌ودوم نبوده و یکی از عوامل اصلی قرار گرفتن تیمش در رده‌ی دوم بدترین خطوط حمله‌ این فصل بوده است.

سجاد شهباززاده: تغییر مسیری که همه چیز را خراب کرد

قرار بود به دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و گیورگی گولسیانی بپیوندد و مربع سپاهانی‌های پرسپولیسی شده را تکمیل کند اما در لحظات آخر مسیرش را تغییر داد و تصمیم گرفت سومین مقطع حضورش در استقلال را آغاز کند. حضور سجاد شهباززاده در شرایطی اهمیت بیشتری پیدا کرد که بعدا بازیکنانی چون کاوه رضایی نتوانستند با استقلال قرارداد ببندند و همین مساله توقعات را از مهاجم 32ساله چند برابر کرد. در عمل اما آثار افزایش سن در بازی سجاد دیده می‌شد. شهباززاده طراوات و چابکی سابق را نداشت و نمی‌توانست در گلزنی به داد تیم ساپینتو برسد. همین مساله و مصدومیتی که برایش به‌وجود آمد در کنار حضور پرتعداد مهاجمان در اردوی آبی‌ها، او را کم‌کم از ترکیب اصلی بیرون برد و تبدیل به یک بازیکن گاها تعویضی کرد. شاید اگر او در ابتدای فصل نظرش را تغییر نمی‌داد حالا هم خودش شرایط بهتری داشت و هم پرسپولیس در خط حمله با این برهوت روبرو نشده بود.

باید بازهم تکرار کنیم که 12 هفته از لیگ برتر گذشته و این بازیکنان به احتمال بسیار زیاد همچنان برای خودنمایی و تغییر شرایط فعلی زمان دارند. هفته‌های آتی نشان می‌دهد که مسیر این چهار ستاره قرار است به کجا منتج شود. فعلا آن‌ها با بازی‌ها و عملکرد خود نشان داده‌اند که هیاهوهای فصل نقل‌وانتقالات تابستانی پیرامون آن‌ها هیاهویی برای هیچ بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج