۱۲۷۱۲۷۵
۲۱۹۸
۲۱۹۸
پ

معضل جدید فدراسیون؛ جای خالی شهره

فدراسیون فوتبال ایران این‌روزها دوباره در تکاپو است تا جای خالی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه را که دست بر قضا نایب‌رئیس سوم این فدراسیون است، پر کند. البته این شخص هرکسی نیست و به قدر کافی در یکی، دو سال اخیر برای فدراسیون هزینه تراشیده است.

روزنامه شرق: ‌فدراسیون فوتبال ایران این‌روزها دوباره در تکاپو است تا جای خالی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه را که دست بر قضا نایب‌رئیس سوم این فدراسیون است، پر کند. البته این شخص هرکسی نیست و به قدر کافی در یکی، دو سال اخیر برای فدراسیون هزینه تراشیده است. موضوع درباره شهره موسوی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال ایران است که با کلی سروصدا به هیئت‌رئیسه فدراسیون رسید و اندکی بعد، با کلی جنجال بازداشت و راهی اوین شد. برای اولین بار اسم شهره موسوی در فوتبال با مدیریت باشگاه بادران به گوش رسید؛ ولی همان زمان، شایعاتی درباره فعالیت‌های مشکوک اقتصادی او و همسرش به گوش می‌رسید. اگرچه او بارها چنین موضوعاتی را تکذیب کرد‌ ولی فروردین همین ماه ویدئویی مرتبط با بازداشتش در فضای مجازی چرخید تا مشخص شود این‌بار ماجرا جدی‌تر از یک شایعه ساده است. بازداشت شهره موسوی مبنی بر فعالیتش در شرکتی به اسم «کینگ‌مانی» بود که در حوزه رمزارزها فعالیت داشت. او و همسرش با شکایت بیش از سه‌‌هزار مال‌باخته مواجه شده و سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان رأی به بازداشت آنها داده شد. آن‌طور‌که عنوان شده بود، همسر او ابتدا دستگیر و قرار وثیقه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومانی برایش صادر می‌شود. شهره موسوی هم کمی بعد از او بازداشت شد تا سازوکار فدراسیون وقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم حسابی به هم بریزد. البته حتی همان زمان هم عزیزی‌خادم، رئیس وقت فدراسیون فوتبال حاضر به پذیرش تقصیرش درباره معرفی شهره موسوی به‌عنوان نایب‌رئیس سوم نبود؛ او با بی‌اعتنایی نسبت به شایعاتی که درباره این چهره مطرح بود، فقط با تکیه بر اینکه شهره موسوی، حمایت حیدر بهاروند را دارد، پذیرفت او را به‌عنوان نایب‌رئیس سوم فدراسیون فوتبال معرفی کند. اتفاقا برخلاف دو نایب‌رئیس اول و دوم، آن زمان شهره موسوی با کسب ۷۰ رأی، قاطعانه به این سمت رسید.

با‌این‌حال از همان روز، تجمعات مال‌باختگان «کینگ‌مانی» هم در محافل فوتبالی رایج شد تا هر‌جایی خبر از حضور شهره موسوی می‌شد، عده‌ای پلاکارد به دست حاضر شوند. بعد از بازداشت او، انتظار می‌رفت که عضویتش در فدراسیون فوتبال ایران باطل شود و فرد دیگری جایگزینش شود‌ ولی از آنجا که هم عزیزی‌خادم و هم نواب اول و دومش از کار برکنار شده بودند، اعضای باقی‌مانده با حربه‌های مختلف سعی در نگه‌داشتن شهره موسوی در هیئت‌رئیسه کردند. آنها با رایزنی شرایطی فراهم کردند تا این مدیر بازداشتی از طریق اسکایپ از زندان در جلسات حضور پیدا کند تا هیئت‌رئیسه از رسمیت نیفتد!

سرانجام وقتی که فدراسیون جدید با ریاست مهدی تاج هم در تلاش بود که عضویت او را از طریق قانونی کنسل کند، به‌طور ناگهانی سروکله شهره موسوی در آخرین جلسه هیئت‌رئیسه قبل از جام جهانی پیدا شد تا دست تاج برای قطع همکاری با او بسته شود. ماجرا از این قرار بود که اگر شهره موسوی در چهار جلسه رسمی حضور پیدا نمی‌کرد، خود‌به‌خود عضویتش باطل می‌شد. تا آن روز، او سه غیبت داشت و فدراسیون امیدوار بود این عدد به چهار برسد تا مشکلی برای برکناری‌اش وجود نداشته باشد؛ ولی حضور ناگهانی او در جلسه مذکور، معادلات را به هم ریخت. البته این پایان ماجرا نبود؛ چون در روز مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی دوباره تجمع افراد مال‌باخته در برج میلاد شکل گرفت و آنها خواهان برکناری شهره موسوی از فدراسیون فوتبال بودند. همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه کار او تمام شده و فدراسیون دیگر قصد همکاری با شهره موسوی را ندارد، بر سر زبان‌ها افتاد. باوجود‌این به‌طور رسمی، بعد از جام جهانی بود که فدراسیون فوتبال خبر داد عضویت شهره موسوی با استعلام از فیفا به‌طور رسمی باطل شده و او دیگر سمتی در فدراسیون نخواهد داشت.

با رفتن شهره موسوی و جنجال‌های زیادی که حضورش در فدراسیون فوتبال به همراه داشت، به نظر می‌رسید مشکلات در این زمینه به پایان رسیده و قرار است فدراسیون به‌زودی گزینه مدنظرش را معرفی کند. با‌این‌حال مشکل جدیدی برای جایگزینی شهره موسوی شکل گرفته و به نظر می‌رسد از چند طرف مختلف، عده‌ای در تلاش برای معرفی گزینه مدنظر خودشان به فدراسیون فوتبال برای پست نایب‌رئیسی در امور زنان فدراسیون فوتبال هستند. دقیقا به دلیل سفارش‌ها و تعدد رفت‌وآمد به دفاتر مدیریتی مربوطه است که هنوز جایگزین موسوی معرفی نشده است. این موضوع روز گذشته سوژه صحبت‌های مریم کاظمی‌پور، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، شد تا درباره بلاتکلیفی پست نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال اظهارنظر کند. او گفت: «نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال موضوع قانونی و حقوقی دارد و فدراسیون فوتبال دارد دنبال می‌کند که آن را رفع کند. در‌صورتی‌که رفع شود، تصمیم‌گیری درباره شهره موسوی با هیئت‌رئیسه فدراسیون است‌ اما اگر منجر به تعیین سرپرست شود، امیدواریم که به نتیجه‌گیری خوب برسند. ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم تا جایی که امکانش هست و بتوانیم کمک کنیم تا فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را درباره مدیریت بخش بانوان فدراسیون خود بگیرد». جالب آنکه از مدت‌ها قبل از قطع همکاری با شهره موسوی شایعه شده بود که فدراسیون فوتبال سه گزینه برای جایگزینی او در نظر دارد: فریده شجاعی، همسر منصور پورحیدری اسطوره فقید باشگاه استقلال که پیش‌تر و در دوره علی کفاشیان، نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال بود، لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال که در دوره پیشین مدیریت تاج در فدراسیون بوده و همچنین گلاره ناظمی، داور بین‌المللی فوتسال ایران و رئیس کمیته مسابقات فوتبال زنان در سازمان لیگ. با‌این‌حال به نظر می‌رسد همان تلاش‌ها برای معرفی گزینه مدنظر چند نهاد دیگر، پر‌کردن جای خالی شهره موسوی را هم به یک معضل تبدیل کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج