adexo3
۱۲۷۱۶۰۷
۴۰۶۴
۴۰۶۴
پ

هزینه وحشتناک VAR برای باشگاه‌های ایران

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم به هزینه بالای تجهیز ورزشگاه‌های ایران به کمک داور ویدئویی اشاره کرد.

ورزش سه: مدیرعامل باشگاه آلومینیوم به هزینه بالای تجهیز ورزشگاه‌های ایران به کمک داور ویدئویی اشاره کرد.

فدراسیون فوتبال روز دوشنبه با برگزاری جلسه‌ای نسبت به راه‌اندازی VAR در ورزشگاه‌ها تاکید داشت و از باشگاه‌های لیگ برتری خواست تا هرچه زودتر به این موضوع توجه کنند، اما نسبت به هزینه آن اشاره‌ای نکرده بود.

محمد رجائیان با بیان اینکه فوتبال در ایران نقش‌آفرین است، با اشاره به الزام باشگاه‌ها به تجهیز استادیوم‌هایشان به VAR عنوان کرد: فدراسیون فوتبال در این باره جلسه‌ای برگزار کرد و قرار است در روزهای آینده این موضوع به باشگاه‌ها ابلاغ شود و جزو الزامات بیاید، اما باید مسائل دیگر هم در این موضوع در نظر گرفت.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اضافه کرد: باشگاه‌ها ملزم به راه‌اندازی VAR خواهند شد و برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نیز این مسئله ضرورت پیدا می‌کند. باشگاه‌ها باید طبق کیفیت مدنظر فیفا و استانداردهای فدراسیون این سیستم را راه‌اندازی کنند و در ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد، اما این کار هزینه زیادی دارد.

رجائیان در اظهار نظری شگفت‌آور گفت: فقط حدود ۳۰۰ هزار دلار بابت تجهیزات راه‌اندازی این سیستم در ورزشگاه‌ها نیاز است و این مبلغ جدا از بحث زیرساخت‌های آن خواهد بود. در کل، هر باشگاه باید حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کند تا بتواند این سیستم را داشته باشد که رقم بسیار سنگینی است.

او یادآور شد: این مبلغ سنگین در بودجه ابتدای سال باشگاه‌ها دیده نشده و با وجود اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال چنین مسئله‌ای است، اما فقط برخی تیم‌های متمول توانایی انجام این کار را دارند و خیلی راحت می‌توانند آن را انجام بدهند ولی باید در نظر گرفت که همه باشگاه‌ها صنعتی نیستند و برخی تیم‌ها در هزینه اولیه خود مانده‌اند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم با بیان اینکه بحث راه‌اندازی VAR در ورزشگاه‌ها یک موضوع ملی است، عنوان کرد: انجام این کار نیاز به عزم ملی دارد و نیاز است تا دولت و نمایندگان مجلس هم به این مسئله کمک کنند. نمایندگان مجلس که اظهار نظرهای جالبی درباره فوتبال دارند، باید بودجه بگذارند و در این خصوص کمک کنند.

رجائیان تصریح کرد: پس از مدت‌ها تلاش بنده قصد دارم ورزشگاه اراک را به مدت ۱۰ سال از دولت تحویل بگیرم ولی در نظر گرفتن هزینه‌هایی مثل VAR کار را سخت می‌کند. الان هم البته بخاطر اینکه داوران ما از این سیستم استفاده نمی‌کنند، از لیست الیت خارج می‌شوند و باید فدراسیون این موضوع را هم در نظر بگیرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج