۱۲۷۲۳۶۶
۴۶۹۰
۴۶۹۰
پ

جنجال جمله مسی در مسابقات شطرنج جهان

در مسابقات جهانی شطرنج در قزاقستان یک ستاره با پیراهنی منقش به جمله "چی نگاه می کنی احمق" حاضر شده و اخطار گرفت.

ورزش سه: در مسابقات جهانی شطرنج در قزاقستان یک ستاره با پیراهنی منقش به جمله "چی نگاه می کنی احمق" حاضر شده و اخطار گرفت.

 یکی از ماندگارترین اتفاقات جام جهانی فوتبال در قطر، مشاجره لیونل مسی بعد از دیدار برابر هلند با وخهورست بود.

جایی که فوق‌ستاره آرژانتینی با عصبانیت در مقابل دوربین به مهاجم تیم ملی هلند گفت: "هی احمق به چی نگاه می‌کنی؟"

جمله‌ای که توسط بسیاری از هواداران افراطی آلبی سلسته تتو شد تا میزان به وجد آمدن دوستداران مسی از این برخورد و این جمله به اوج برسد.

حالا یان نپومنیاچی، شطرنج باز معروف روسی، در آخرین مسابقه خود در جام جهانی شطرنج برق‌آسا در قزاقستان از تی‌شرتی منقش به این جمله با رنگ آبی و سفید پیراهن آرژانتین استفاده کرد.

این موضوع اما با واکنش مسئولان برگزاری مسابقه همراه شد و یان نپومنیاچی از سوی برگزار کنندگان، با کد اخطار لباس مواجه شد تا لباسش را تغییر دهد.

در ویدئویی که در توییتر پخش شد، مشاهده شد که استاد بزرگ، قهرمان روسیه در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰، توسط داورانی که کد لباس را برای ادامه مسابقات یادآوری می کنند، اخطار می گیرد. نپومنیاچی که در ماه آوریل برابر دینگ لیرن از چین برای عنوان قهرمانی جهان بازی خواهد کرد، به سادگی از این موضوع با یک لبخند رو به دوربین عبور کرد.

جنجال جمله مسی در مسابقات شطرنج جهان
جنجال جمله مسی در مسابقات شطرنج جهان

البته دریافت اخطار کد لباس برای اولین بار رخ نداده است. یکی دیگر از بازیکنان برتری که توجه داوران را به خود جلب کرد، مگنوس کارلسن بود. شماره یک این رشته که بیش از 10 سال سابقه حضور در مسابقات را داشت، با شلوارک در این مسابقات حضور یافت. البته این نافرمانی نبود، بلکه به خاطر عجله بود. چرا که مشکلات ترافیکی باعث شد که او بدون زمان کافی خودش را به آنجا برساند.

* کدهای لباس در شطرنج

شطرنج قوانین لباس سختی دارد که توسط فیده تنظیم می شود. شما نمی توانید یک تورنمنت را با لباسی که می خواهید بازی کنید. نقض این قوانین می تواند به قیمت حذف از یک تورنمنت رسمی تمام شود.

به طور مثال در سال 2017، آنتون کوالیوف اوکراینی - که چندین سال در آرژانتین زندگی می کرد و نماینده این کشور بود - به دلیل پوشیدن شورت برمودای شطرنجی به حالت تعلیق درآمد و نتوانست در دور سوم جام جهانی شطرنج بازی کند و یک جنجال جهانی را به راه انداخت.

فدراسیون بین المللی شطرنج که در 20 ژوئیه 1924 در پاریس تأسیس شد، این قوانین را برای مراقبت از "تصویر خوب" این ورزش وضع می کند. این سازمان کد لباس خود را برای شرکت کنندگان و شطرنج بازان در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است.

جنجال جمله مسی در مسابقات شطرنج جهان

* لباس های مناسب برای مراقبت از تصویر شطرنج چیست؟

در مسابقات سطح بالا، از پیراهن، شلوار جین، شورت، لباس ساحلی، کفش ورزشی، لباس ورزشی، کلاه، گیره، عینک آفتابی یا شورت استفاده نمی شود. ممنوعیت ها در هر دو جنس یکسان است.

گفتنی است پوشاک قابل قبول آقایان طبق سند فیده به شرح زیر است: کت و شلوار، کراوات، شلوار، پیراهن آستین بلند یا آستین کوتاه بسته به آب و هوا، کفش.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج