۱۲۷۲۹۵۸
۱۶۳۷
۱۶۳۷
پ

پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

تیمی که بدون مهاجم تخصصی به مصاف حریف مستقیم خود در کورس قهرمانی رفته بود، با یک نمایش درخشان، ادعای همیشگی خود را ثابت کرد.پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

ورزش سه: تیمی که بدون مهاجم تخصصی به مصاف حریف مستقیم خود در کورس قهرمانی رفته بود، با یک نمایش درخشان، ادعای همیشگی خود را ثابت کرد.پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

 نمایش بدون مهاجم، سبکی است که اعتبار آن به پپ گواردیولا و بارسلونای تحت هدایت او می‌رسد. تیمی که با بازیکنان کوتاه قامت و تکنیکی، نمایش منظم بر پایه مالکیت توپ، پرسینگ و ارسال‌ پاس‌های کوتاه را ارائه می‌دهد و شاید تفاوتی هم نباشد که مهاجم نوک در ترکیب باشد یا خیر؛ تیم گواردیولا همیشه راه پیروزی را پیدا می‌کند.

بارسلونای کنونی و من سیتی گواردیولا البته این فصل مهاجمانی دارند که نشاندنشان روی نیمکت، شاید ممکن و عاقلانه نباشد. اما پرسپولیس در غیاب چنین مهاجمی، با اتکا به عناصر میانی توانسته در سه بازی، نمایشهای قابل قبولی را ارائه کند که در مقابل گل‌گهر به نتیجه موردنظر هم ختم شد.

پرسپولیس در این بازی میلاد سرلک و سینا اسدبیگی را به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب خود داشت. هر دو بازیکن اگرچه یک هافبک تدافعی تخصصی هستند اما به عنوان بازیکنانی با مشخصه بازیسازی و چه بسا هجومی هم شناخته می‌شوند. بازیکنانی که می‌توانند پاس رو به جلو بدهند و تیم را به سمت دروازه حریف هدایت کنند.

 
پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

مهدی ترابی، وحید امیری، محمد عمری و سعید صادقی نیز بازیکنانی هستند که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند که مهم‌ترینش دوندگی و پرسینگی است که در مقابل گل‌گهر به بهترین شکل ممکن آن را انجام دادند که این نمایش حتی تمجید یحیی گل‌محمدی را هم به دنبال داشت: «امروز بازیکنان از نظر بدنی وضعیت خوبی داشتند و 90 دقیقه آنهایی که بازی کردند، خیلی خوب و با دوندگی بالا تلاش کردند. وحید امیری دقیقه 94 هم پرس می‌کرد و این خیلی به تیم کمک کرد و از بازیکنان ممنونم.»

هر چهار بازیکن فوتبالیست‌های تکنیکی و سریعی هستند که خیلی خوب می‌توانند توپ را از مخمصه خارج و تبدیل به یک موقعیت مناسب کنند. کافی است یکبار دیگر به پاس در حال حرکت مهدی ترابی به محمد عمری، سرتوپ این بازیکن جوان و شوت سرکش او نگاه کنید تا دریابید پرسپولیس اگرچه مهاجم ندارد اما از چه ستاره‌های توانمندی برخوردار است.

این ستاره‌ها البته در قالب تیمی می‌درخشند که یحیی گل‌محمدی هدایت آن را برعهده دارد و ارزش این پیروزی نیز مستقیما به سرمربی تیمی بازمی‌گردد که پس از جدایی و مصدومیت مهمترین مهاجمانش نیز همچنان صدرنشین باقی مانده و به سمت قهرمانی نیم فصل حرکت می‌کند. جالب این است که پرسپولیس با دو تیم مدعی پس از وضعیت بحرانی خط حمله دیدار کرد و چهار امتیاز از آنها گرفت و چهار بار توپ را در گوشه تورشان نشاند.

پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

اینکه پرسپولیس حتی در روزهایی که ستاره‌هایش را در اختیار ندارد اما می‌تواند سرپا بماند، شاید به کلیدواژه‌ای برگردد که یحیی گل‌محمدی مدام آن را تکرار می‌کند و در نشست خبری بازی گل‌گهر نیز به زبان آورد: «شخصیت قهرمانی». این همان چیزی است که بسیاری می‌گویند در ژنتیک تیمهای بزرگ وجود دارد و وارد خون پرسپولیس هم شده است.

حالا شاید وجه رئال مادریدی پرسپولیس در این پیروزی برجسته باشد. تیمی که می‌تواند در روزهای سخت، پیروزی‌های بزرگ را کسب کند و البته مثل رئال مادرید، دروازه‌بانی دارد که همیشه دست یاری را به سویش دراز می‌کند.

پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

علیرضا بیرانوند در بازی مقابل گل‌گهر  با سیو پنالتی امین پورعلی، بازی را کاملا تغییر داد. این سیو گویی موتور محرکه تیمی شد که پس از آن مسلط بر بازی، کار را ادامه داد و توانست دو بار دروازه حریف را فتح کند و دست پر از سیرجان خارج شود - این دقیقا نقطه مقابل تیمی است که فصل گذشته دو امتیاز حساس را در سیرجان جا گذاشت و در نهایت هم به عنوان قهرمانی نرسید.

نکته جالب اینکه دو سال پیش و پس از محرومیت شش ماهه عیسی آل‌‍کثیر نیز پرسپولیس با چهار مدافع و شش هافبک به سیرجان رفت و موفق شد پنج بار دروازه گل‌‌گهر را باز کند و یک پیروزی بزرگ را به چنگ آورد. اما کاری که این بار تیم یحیی گل‌محمدی موفق به انجامش شد، شاید اهمیت بیشتری هم داشته باشد چرا که آنها توانستند مدعی عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارند.

پرسپولیس به سبک بارسلونا و به شیوه رئال مادرید!

پرسپولیس به خوبی ثابت کرد که تیمی در قواره قهرمانی است و شاید شایسته‌ترین تیم جدول برای صدرنشینی. البته جنگ برای قهرمانی همچنان ادامه خواهد داشت و یحیی گل‌محمدی بدون ابزار تخصصی و کارآمد در خط حمله، اگر نگوییم غیرممکن، کار بسیار دشواری را برای حفظ جایگاه تیمش در صدر خواهد داشت - البته که هم شیخ دیاباته بازخواهد گشت و هم مهاجم خارجی بعدی احتمالا جذب می‌شود و آنچه اهمیت داشته و دارد، این است که قرمزها توانستند در این برهه حساس، خود را همچنان سرپا نگه دارند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج