۱۲۷۳۷۷۰
۷۵۰
۷۵۰
پ

بی‌پولی، آرامش تیم یحیی را برهم می‌زند؟

برد مقابل گل‌گهر آرامش نسبی خوبی را در تیم پرسپولیس حکمفرما کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی که با رفتن یورگن لوکادیا دو هفته سخت و پرفشار را پشت سر گذاشته بودند حالا با شکست گل‌گهر در سیرجان به خودباروری و اعتمادبه‌نفس لازم رسیده‌اند.

فرهیختگان: برد مقابل گل‌گهر آرامش نسبی خوبی را در تیم پرسپولیس حکمفرما کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی که با رفتن یورگن لوکادیا دو هفته سخت و پرفشار را پشت سر گذاشته بودند حالا با شکست گل‌گهر در سیرجان به خودباروری و اعتمادبه‌نفس لازم رسیده‌اند. البته که خیلی‌ها در هفته چهاردهم لیگ منتظر لغزش پرسپولیس بودند که خلاف این اتفاق افتاد. شاگردان گل‌محمدی یک بازی سخت دیگر را این بار در تهران و هفته آخر نیم‌فصل اول مقابل نساجی مازندران پیش‌رو دارند. دیداری که به نوعی تقابل دو همکار سابق به حساب می‌آید. حضور حمید مطهری روی نیمکت نساجی با توجه به شناخت کاملی که از یحیی و تیمش دارد به اندازه کافی تقابل این دو تیم را جذاب خواهد کرد.  به نظر می‌آید جدایی حمید مطهری از کادرفنی پرسپولیس و رفتنش به نساجی هم به سود خودش شد و هم پرسپولیس. از این جهت که نماینده مازندران در لیگ برتر در فصل جاری تیم با کیفیت و پرقدرت نشان داده و از طرفی هم با حضور مربی برزیلی روی نیمکت سرخپوشان به جای مطهری، تفکری جدید به این تیم تزریق شده است. در هر صورت پرسپولیس از امروز تمرینات مدنظرش برای بازی با نساجی را آغاز خواهد کرد و شاگردان یحیی احتمالا مهم‌ترین تمرینات تاکتیکی خود را در زمین چمن ورزشگاه تهرانسر انجام خواهند داد. در ادامه مطلب آخرین اخبار پرسپولیس قبل از اتمام نیم‌فصل را با هم مرور می‌کنیم. 

تلاش باشگاه برای تزریق روحیه به سرخپوشان

باشگاه پرسپولیس چند هفته‌ای است که شرایط مالی خوبی را سپری نمی‌کند و حتی برای اینکه بتواند به طلبکاران حقیقی و حقوقی خود در این مدت پرداختی داشته باشد مجبور شده از جاهای مختلف پول قرض بگیرد. قرض‌هایی که دیر یا زود برای این باشگاه دردسرهایی را به همراه خواهد داشت. اما با توجه به اینکه پایان نیم‌فصل نزدیک است و رضا درویش قول پرداختی به اعضای تیمش در این مقطع را داده بود، سرخپوشان قبل از بازی با نساجی و شاید هم یکی دو روز بعد از این مسابقه شارژ مالی شوند. در این زمینه همه‌چیز به حامی مالی باشگاه پرسپولیس دارد. اگر پولی که قرار است از سوی حامی مالی تزریق شود ظرف امروز و فردا برسد، آن وقت اعضای تیم پرسپولیس دریافتی مالی‌شان به 45 تا 50درصد خواهد رسید. 

نه پول رادو جور شده و نه خارجی‌های تیم

مسئولان باشگاه پرسپولیس زمانی که به دنبال توافق با رادوشویچ بوند به این فکر نکردند که پرداختی به این بازیکن را طوری مدیریت کنند که در آن مقطع منابعش هم تامین باشد. به نظر می‌آید هدف فقط بستن پرونده شکایتی رادو بود. در هر صورت باشگاه پرسپولیس باید هر چه سریع‌تر طلب رادو را به حسابش در کرواسی واریز کند تا از جریمه 200 هزار دلاری در امان بماند. اینکه در این مقطع از زمان باشگاه پرسپولیس باید به بازیکنان و مربیان خارجی‌اش جداگانه و دیگر اعضای داخلی تیم جدا پرداختی داشته باشد هم در راستای همان مساله‌ای است که اشاره شد. باید دید در این مقطع از زمان پولی که قرار است از حامی مالی به باشگاه پرسپولیس تزریق شود کفاف این همه هزینه را در طول یک هفته خواهد داد یا نه. پرسپولیس خوش‌شانس بود که یورگن لوکادیا قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد در غیر این صورت اگر او در جمع سرخپوشان ماندنی می‌شد الان باید قسط سوم از قرارداد این بازیکن را پرداخت می‌کرد. بازیکنی که هر قسط از قراردادش نزدیک به 300 هزار دلار بود. در حال حاضر بازیکنان و مربیان خارچی پرسپولیس گرچه زمان دریافتی‌شان عقب افتاده اما غیر از شیخ دیاباته بقیه اهل سازش با باشگاه هستند. در این میان شیخ دیاباته هم اگر مصدوم نبود چه‌بسا صدای او هم درمی‌آمد. مدیریت باشگاه پرسپولیس این روزها همان مسیری را طی می‌کند که مدیران قبلی در مقطعی طی کردند؛ پول قرض کردن برای پر کردن چاله‌های پیش‌رو و البته ایجاد چاله‌های جدید. مساله‌ای که در آینده جای پرداختن بسیار دارد. 

توصیه وکلای حقوقی درمورد لوکادیا

در روزهای اخیر انتقادات زیادی متوجه باشگاه پرسپولیس شده که چرا از یورگن لوکادیا شکایت نمی‌کنند. بازیکنی که خیلی راحت پرسپولیس را به بهانه مرخصی ترک کرد و به جای بازگشت، برگه فسخ قرارداد یک‌طرفه‌اش را ایمیل کرد. در واکنش باشگاه پرسپولیس فقط یک نامه درخواست بازگشت برای این بازیکن ایمیل کرد که آن هم از سوی لوکادیا بدون جواب ماند. اما در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس روز گذشته جلسه‌ای را تشکیل داده و به بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان هم تصمیم گرفته شد که فعلا اقدامی درمورد لوکادیا نکنند و منتظر باشند که او تیم جدیدش را معرفی کند. واقعیت امر این است که چند وکیل حقوقی در داخل و خارج از کشور به مدیریت باشگاه پرسپولیس توصیه کرده‌اند که برای شکایت از لوکادیا زود اقدام نکنند و منتظر واکنش دیگر لوکادیا بعد از فسخ قراردادش باشند. به‌هر‌حال این بازیکن از بند فورس‌ماژور برای فسخ قرارداد یک‌طرفه استفاده کرده و برای اثبات آن نیز باید مستنداتی را برای فیفا ارسال کند. چنانچه این مدارک مورد تایید فیفا نباشد آن وقت است که باشگاه پرسپولیس می‌تواند ادعای خسارت کند. آنچه مشخص است باشگاه پرسپولیس آنقدر با مشکلات روزمره و پرداختی‌های سنگین مواجه است که فرصت شکایت از لوکادیا را ندارد. مخصوصا اینکه باید برای این کار هم هزینه کند. 

پرسپولیس دغدغه تمدید قرارداد ندارد

نیم‌فصل نزدیک است و با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها برای خرید بازیکن و تمدید قرارداد نفراتی که قراردادشان رو به اتمام است اقدام خواهند کرد. در این میان باشگاه پرسپولیس دغدغه تمدید قرارداد با بازیکن خاصی را ندارد. بازیکنان جوان باشگاه نظیر محمد عمری قرارداد بلندمدت(4 ساله) با باشگاه دارند و قرارداد ملی‌پوشان و دیگر نفرات شاخص تیم هم دو ساله است. در واقع یک سال از قرارداد آنها با باشگاه باقی مانده است. در این میان برخی از نفرات تیم هم بند فسخ در قراردادشان لحاظ شده که در تابستان فعال خواهد شد. هر چند چنانچه باشگاه خارجی حاضر باشد برای جذب بازیکنی از پرسپولیس با فعال کردن بند فسخ قرارداد اقدام کند با توجه به بالا رفتن قیمت دلار این باشگاه استقبال خواهد کرد. 

پیشنهادی برای بازیکنی به دست باشگاه نرسیده

در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در رسانه‌ها در مورد جدایی مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و مهدی عبدی مطرح شده است اما واقعیت امر این است که برای هیچ یک از این نفرات حتی پیشنهاد از تیم‌های داخلی هم نیامده است. در این بین شاید خود باشگاه پرسپولیس بخواهد برای جذب مهاجم مدنظر یحیی گل‌محمدی یکی دو بازیکنش را معاوضه کند که آن هم هنوز اقدامی در موردش انجام نشده است. مساله دیگر اینکه حق فسخ لحاظ شده در قرارداد بازیکنان پرسپولیس فقط توسط باشگاه‌های خارجی می‌تواند فعال باشد. در واقع مدیریت باشگاه پرسپولیس به توصیه یحیی گل‌محمدی بندهای فسخ قراردادها را به شکلی لحاظ کرده که فقط توسط باشگاه‌های خارجی قابل‌فعال‌شدن باشد. با توجه به این مساله باشگاه‌های لیگ برتری که شرایط مالی خوبی دارند نمی‌توانند بند فسخ ستاره‌های پرسپولیس را فعال کنند. در این مورد باخبر شدیم یکی از باشگاه‌های شهرستانی که رقیب دیرینه پرسپولیس هم به حساب می‌آید در تلاش بوده و هست که مهدی عبدی را از چنگ این تیم در بیاورد اما متوجه شده که بند فسخ او توسط هیچ تیم داخلی نمی‌تواند فعال شود. مگر اینکه نظر گل‌محمدی این باشد که بازیکنی با پرداخت حق فسخش از جمع سرخپوشان جدا و به هر تیمی که تمایل دارد برود. 

جلسه ویژه گل‌محمدی با درویش

سرمربی پرسپولیس و تیم نقل و انتقالاتی‌اش فعالیت‌های خود را برای تقویت پرسپولیس در نیم‌فصل آغاز کرده‌اند و به نتایجی هم رسیده‌اند. البته که دغدغه اصلی سرمربی پرسپولیس پیدا کردن یک مهاجم خوب برای جانشینی لوکادیا است. در همین راستا قرار است گل‌محمدی فردای بازی با نساجی یا صبح روز شنبه هفته آینده جلسه مهمی را با رضا درویش برگزار کرده و او را در جریان فعالیت‌های نقل و انتقالاتی انجام‌شده قرار دهد. در این مورد فقط می‌توان گفت که تعدادی از بازیکنان لیگ برتری به‌صورت تلفنی با یکی از اعضای مهم کادرفنی پرسپولیس در مورد شرایط‌شان برای جدایی از تیم تحت قراردادشان و حضور در پرسپولیس را اعلام کرده‌اند. در هر صورت بعید است که یحیی بخواهد غیر از یک مهاجم بازیکن دیگری در پست‌های دیگر به خدمت بگیرد. چه بسا نظر او این باشد که یکی دو سرخپوش که از شرایط خود در این تیم راضی نیستند، نیم‌فصل دوم را به‌صورت قرضی در تیم دیگری سپری کنند. هر چند در این میان فقط دو و سه تیم لیگ برتری هستند که می‌توانند از پس دستمزد سنگین بازیکنان پرسپولیس بر آمده و آنها را قرضی به خدمت بگیرند که آن هم بعید است یحیی اجازه تقویت تیم‌های رقیب را بدهد. 

گل‌محمدی روی مصدومان حساب نمی‌کند

پرسپولیس برای بازی با نساجی به احتمال خیلی زیاد از همان ترکیب بازی با گل‌گهر استفاده کند. ترکیبی که خیلی بهتر از دو سه بازی قبل این تیم جواب داد. با توجه به این مساله یحیی عجله‌ای برای استفاده از بازیکنان مصدومش نخواهد داشت. نفراتی مثل شیخ دیاباته، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر و حتی دانیال اسماعیلی‌فر. این بازیکنان تکلیف‌شان برای حضور در تمرینات گروهی امروز مشخص خواهد شد اما اگر هر یک از آنها مجوز حضور در تمرینات گروهی را از کادر پزشکی تیم بگیرند باز هم شانس خیلی کمی برای حضور در ترکیب اصلی را خواهند داشت. هر چند اسماعیلی‌فر درصورت اینکه دردی نداشته باشد به حضورش در ترکیب اصلی ادامه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج