جاباما
۱۲۷۴۱۱۲
۲۳۳۲
۲۳۳۲
پ

همه‌چیز در مورد سرمربی آینده تیم ملی

در روزهایی که اسامی مختلفی پیرامون تیم ملی کشورمان به گوش می‌رسد، سرمربی سپاهان هم به جمع گزینه‌ها اضافه شد.

خبرورزشی: تیم ملی با همه امید و آرزویی که داشت از جام جهانی حذف شد و نتوانست به مرحله دوم راه پیدا کند.

بعد از حذف تیم ملی انگشت اتهام به سوی کارلوس کی‌روش و دستیارانش گرفته شد و خیلی‌ها او را مقصر اول ناکامی تیم ملی می‌دانند. تیم ملی درحالی که فقط یک قدم با صعود تاریخی به مرحله دوم جام جهانی فاصله داشت، نتوانست از پس آمریکا بربیاید و در همان مرحله گروهی حذف شد. نتایج ضعیف تیم ملی با کی‌روش و اشتباهات سرمربی پرتغالی در این جام جهانی باعث شد تا خیلی‌ها انتظار داشته باشند کی‌روش بابت نتایج ضعیف از مردم ایران عذرخواهی کند و یا حداقل ناکامی تیم ملی را گردن بگیرد.

با این وجود کی‌روش نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت شکست تیم ملی را برعهده گرفت. کی‌روش که یک زمانی محبوبیت زیادی داشت، دیگر حمایت مردم و اهالی فوتبال را پشت خود ندارد و خیلی‌ها مخالف ادامه همکاری با او هستند. اعتقاد مخالفان کی‌روش بر این است که او شجاعت لازم را ندارد و دیگر نمی‌تواند به فوتبال ایران چیزی اضافه کند.

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درحالی دیروز برگزار شد که موضوع اصلی این جلسه در مورد آینده تیم ملی بود. بحث‌های زیادی در این جلسه مطرح شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص سرمربی بعدی تیم ملی بیان کردند.

اوج اختلاف در فدراسیون فوتبال

شنیده‌های ما حاکی از آن است که اختلافات در فدراسیون فوتبال به اوج خودش رسیده و بین مدیران ارشد فدراسیون و همچنین سایر اعضای هیئت رئیسه اختلاف نظر اساسی وجود دارد. عده‌ای از آن‌ها مخالف ادامه همکاری با کی‌روش هستند و معتقدند به دلیل جو منفی که علیه او وجود دارد و همچنین ناکامی تیم ملی در جام جهانی، فدراسیون نباید قرارداد سرمربی پرتغالی را تمدید کند. این افراد معتقدند کیروش در ۳ دوره جام جهانی هیچ دست‌آوردی نداشته و ادامه همکاری با او به صلاح تیم ملی نیست.

از طرفی بعضی‌ها هم در فدراسیون موافق ادامه کار با کی‌روش هستند و می‌گویند اگر او فرصت داشته باشد، می‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیای پیش رو به موفقیت برساند.

نکته جالب اینجاست که در بین مخالفان ادامه همکاری با کی‌روش هم دو دستگی وجود دارد. عده‌ای از مربی ایرانی حمایت می‌کنند که بسیار عجیب است؛ این عده می‌گویند سرمربی بعدی تیم ملی حتما باید یک ایرانی باشد و بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا انتخاب یکی از مربیان داخلی خواهد بود.

هرچه که هست این روزها اوج اختلافات و چنددستگی را در فدراسیون فوتبال شاهد هستیم.

لازم به ذکر است مردم و پیشکسوتان خیلی از مربی ایرانی استقبال نمی‌کنند و اگر به گزینه‌های موجود هم نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم مربی ایرانی که بتواند تیم ملی را به موفقیت برساند نداریم.

تلاش های بیرونی برای انتخاب مربی ایرانی

بعضی از اعضای هیئت رئیسه که تعدادشان هم زیاد نیست، خواهان این هستند که یک مربی ایرانی در راس تیم ملی قرار بگیرد و در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم ملی بنشیند. همچنین تعدادی از افراد سیاسی که علاقه دارند تحت هر شرایطی در تصمیمات فوتبالی دخالت و اعمال نظر کنند هم موافق سرمربی ایرانی برای تیم ملی هستند. آن‌ها در همین زمینه با لابی‌های مختلف سعی دارند گزینه مدنظر خودشان را به فدراسیون معرفی کنند.

کی‌روش همچنان موافق دارد

با وجود این‌که کی‌روش دیگر در بین رسانه‌ها و مردم پایگاه محکمی ندارد و اکثر حامیان او هم در حال حاضر دوست ندارند تیم ملی با او ادامه دهد، چند نفر از اعضای هیئت رئیسه موافق تمدید قرارداد با کی‌روش هستند. با توجه به صحبت‌های وزیرورزش در خصوص کی‌روش و اعتماد کامل به سرمربی پرتغالی، می‌شود گفت گزینه اصلی وزارت ورزش و دولت هم کارلوس کی‌روش است و آن‌ها ترجیح می‌دهند تیم ملی با کی‌روش در جام ملت‌های آسیا شرکت کند. این عده معتقدند کی‌روش شناخت خوبی از تیم ملی و فوتبال ایران دارد و اکثر بازیکنان تیم ملی هم علاقه‌مند هستند تا کی‌روش به کارش ادامه دهد؛ در این‌صورت لزومی برای تغییر وجود ندارد و بهترین گزینه برای تیم ملی کارلوس کی‌روش است.

بزرگترین حامی کی‌روش کیست؟

در کنار جزئیاتی که در بالا به آن اشاره شد، کی‌روش یک حامی بسیار بزرگ در فدراسیون فوتبال دارد. حامی شماره یک کارلوس نایب رئیس فدراسیون فوتبال یعنی محمدمهدی نبی است. نبی نقش پررنگی در بازگشت کی‌روش به تیم ملی داشته و این دو در کنار هم خیلی راحت هستند. کارلوس هم اعتماد خاصی به نبی دارد و حتی در جام جهانی نبی به عنوان مدیر تیم ملی حضور داشت و کنار دست کی‌روش می‌نشست.

برانکو گزینه تاج است

یکی دیگر از کسانی که برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شانس دارد، برانکو ایوانکوویچ است. سرمربی سابق پرسپولیس که در حال حاضر در تیم ملی عمان مشغول به کار است با این کشور قرارداد دارد و اتفاقا به لحاظ مالی هم قرارداد خوبی با عمان بسته. تاج با این‌که مشکلی با کی‌روش ندارد و حتی به تمدید قرارداد با او هم راضی است، ولی با این حال علاقه زیادی به برانکو دارد و دوست دارد نیمکت تیم ملی را به او بسپارد.

گفتنی است برانکو برای فسخ قراردادش با عمان باید مبلغی را پرداخت کند، ضمن این‌که او هم مثل کی‌روش هم موافق دارد و هم مخالف. با این حال موافقان برانکو در هیئت رئیسه بیشتر از مخالفان او هستند.

مخالفان قلعه‌نویی زیادند؛ از جمله ستاره‌های تیم ملی!

امیر قلعه‌نویی را می‌شود تنها گزینه ایرانی هدایت تیم ملی دانست. قلعه‌نویی که سابقه هدایت تیم ملی را در کارنامه دارد، تقریبا تنها گزینه ایرانی هدایت تیم ملی است. با این حال مخالفان حضور مربی ایرانی در فدراسیون فوتبال بسیار زیادند. ضمن این‌که اکثر بازیکنان تیم ملی هم مخالف حضور مربی ایرانی هستند و دوست دارند یک سرمربی به‌روز و با دانش خارجی با آن‌ها کار کند.

گزینه جدید فدراسیون فوتبال مورایس است

عده‌ای از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و افراد تصمیم‌گیرنده برای تیم ملی معتقدند تیم نیاز به خون تازه و طرز فکر جدید دارد. این عده مخالف مربی ایرانی هستند و نظرشان بر استفاده از یک مربی جدید خارجی است. خیلی از مربیان سرشناس دنیای فوتبال در حال حاضر بدون تیم هستند و امکان مذاکره با آن‌ها هم وجود دارد. با این حال یک گزینه جدید طی روزهای اخیر حول فدراسیون فوتبال می‌چرخد؛ ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان که چند سال دستیار مورینیو بود، جدیدترین نامی است که پیرامون نیمکت تیم ملی مطرح شده ولی هنوز به صورت جدی روی او بحث و بررسی انجام نشده است.

شنیده‌های ما حاکی از آن است که این موضوع حتی به گوش بازیکنان سپاهان هم رسیده و آن‌ها احتمال حضور مورایس در تیم ملی را بالا می‌دانند. با وجود این‌که مورایس با سپاهان قرارداد دارد، ولی با توجه به حضور ساکت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و روابط نزدیک او با تاج، در صورتی که مورایس انتخاب شود، مشکلی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت.

فدراسیون منتظر تعیین تکلیف کی‌روش

طی روزهای اخیر اخبار مذاکره و حتی توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر از سوی رسانه‌های این کشور مخابره شد. خیلی‌ها می‌گویند کی‌روش با قطر تمام کرده ولی هنوز خبر آن به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال مدیران فدراسیون می‌خواهند منتظر تعیین تکلیف کی‌روش با قطر باشند تا ببینند او چه تصمیمی خواهد گرفت. در صورتی که کی‌روش با قطر قرارداد امضا کند، مسئولان فدراسیون با خیال راحت‌تری به سراغ سایر گزینه‌های خود خواهند رفت و باب مذاکره با آن‌ها را باز خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج