۱۲۷۴۱۶۸
۶۷۶۹
۶۷۶۹
پ

آقای کارشناس! طحال پاره و سر شکسته علی دایی را فراموش کردی؟!

کارشناسی که با تمسخر جملاتی علیه دایی به زبان آورده، قاعدتا خودش را به فراموشی زده و زمانی که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی می‌کرد را از یاد برده است.

خبرورزشی: رفتارهای اخیر تلویزیون، باعث به وجود آمدن کدورت‌های جدیدی شده است. این بخش از کدورت‌ها مربوط به اظهارنظرات مجریان یا کارشناسانی است که در برنامه‌های مختلف حاضر می‌شوند و با چهره‌های محبوب مردمی شوخی‌های نابه‌جایی می‌کنند که هوادارانِ آن‌ها را آزار می‌دهد.

در تازه‌ترین اتفاق رخ‌داده، آن هم در فاصله زمانی بسیار اندک، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس و علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، مورد هدف قرار گرفته‌اند. ماجرای اولی مربوط به یکی از برنامه‌های شبکه ۵ است که برای شب یلدا تدارک دیده شد. در آن برنامه، یکی از حضار در برنامه اسم-فامیل برای اشیا با حرف «ی» از کلمه «یحیی پلاستیکی» استفاده کرد تا حسابی خبرساز شود. بسیاری این صحبت‌های او را پای بی‌احترامی و تمسخر سرمربی پرسپولیس گذاشتند و با حمایت از یحیی خواستار احترام به او شدند.

نکته جالب در این زمینه مربوط به زمانی بود که علاوه بر هواداران و بازیکنان پرسپولیس، بسیاری از هواداران، بازیکنان و پیش‌کسوتان باشگاه استقلال هم حمایت علنی‌شان را از سرمربی پرسپولیس نشان داده و به تلویزیون بابت پخش چنین اظهاراتی تاختند. اگرچه آن روزها شایعه شد که یحیی گل‌محمدی قصد شکایت‌کردن از مجری برنامه مذکور را دارد، ولی سرمربی سرخ‌پوشان تهرانی خبر داد که واکنش‌های مردم نسبت به این اتفاق به قدر کافی گویا بوده و قصد شکایت‌کردن را ندارد.

آقای کارشناس! طحال پاره و سر شکسته علی دایی را فراموش کردی؟!

تبعات آن توهین آشکار در شرایطی هنوز ادامه دارد که روز گذشته مجری برنامه شبکه افق اظهارات جنجالی‌تری درباره علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، به زبان آورد. او در جملاتی عجیب و تمسخرآمیز درباره علی دایی گفت: «ایشان قهرمان محسوب نمی‌شود. خدا به ایشان قد بلندی داده و هر کسی سانتری می‌کشید، توپ به سر او برخورد می‌کرد و وارد دروازه می‌شد... این افراد قهرمانان ما نیستند! قوه قضاییه و نهادهای امنیتی این افراد را ممنوع‌الخروج نکنند تا این‌ها بروند و کشور کمی تطهیر شود».

فارغ از در نظر گرفتن توهینی که به علی دایی در این برنامه شده، نادیده‌گرفتن گل‌های ملی علی دایی که با اختلاف سرشناس‌ترین چهره فوتبال ایران در دنیاست، دور از انصاف است. کارشناسی که با تمسخر چنین جملاتی را به زبان آورده، قاعدتا خودش را به فراموشی زده و زمانی که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی کرده را از یاد برده است. از این موارد گذشته به نظر می‌رسد که تلویزیون این روزها چهره‌های مردمی‌ را زیر ذره‌بین گرفته که در اعتراضات اخیر از معترضان حمایت کرده‌اند. جالب است که با وجود نگاه منفی که نسبت به چنین رویه‌ای در بین کاربران فضای مجازی شکل گرفته، ظاهرا مسئولان تلویزیون قصدی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی ندارند.

این بی‌احترامی‌ها در حالی رخ می‌دهد که انتظار می‌رفت با تغییرات در ریاست صداوسیما چنین رویه‌هایی تغییر ملموسی کند؛ ولی برنامه‌های اخیر، خلاف این ماجرا را نشان داده است.

آقای کارشناس! طحال پاره و سر شکسته علی دایی را فراموش کردی؟!

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج