جاباما
۱۲۸۰۷۶۴
۱۵۱۲
۱۵۱۲
پ

یک درخواست عجیب و موضع فدراسیون فوتبال

یکی از تیم‌های لیگ برتری درخواست عجیبی از فدراسیون فوتبال داشته است.

خبرورزشی: یکی از تیم‌های لیگ برتری درخواست عجیبی از فدراسیون فوتبال داشته است.

امیدوار، مدیر تیم آلومینیوم اراک از فدراسیون فوتبال درخواست کرده است گل تیم هوادار مردود و به سبب گلی که این تیم به ثمر رساند، ۳ امتیاز بازی به حساب تیم آلومینیوم اراک منظور شود.

یک درخواست عجیب و موضع فدراسیون فوتبال

او امروز با یکی از رسانه‌ها در این باره مصاحبه کرد و گفت:«باشگاه آلومینیوم اراک با مستندات کامل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به قضاوت تیم داوری در دیدار مقابل هوادار به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام داد و نسبت به اعلام پنالتی اشتباه، عدم تکرار پنالتی تیم هوادار و اخراج ناعادلانه آقای رحمتی معترض شد. متاسفانه شاهد هستیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال از برخی تیم‌ها عذرخواهی می‌کنند، اما در حالی که دو هفته پیاپی اشتباه داوری علیه آلومینیوم اتفاق افتاد، این کار را انجام ندادند. البته اینکه عذرخواهی صورت می‌گیرد، کار بسیار شایسته‌ای است ولی انتظار می‌رود برای همه تیم‌ها این کار انجام شود. خواهشمندیم اگر حقی از باشگاه آلومینیوم تضییع شده که همینطور هم بوده، سه امتیاز و جایگاه ما را برگردانید چراکه با امتیازهای همین دو دیدار با فولاد و هوادار، رتبه تیم ما دو الی سه پله بالا می‌رفت.»

آیا به صرف اشتباه صد در صد داور امکان ابطال گل و بازگشت سه امتیاز به حساب تیم آلومینیوم اراک وجود دارد؟

بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال که منطبق بر قوانین فیفا است اشتباهات فنی داور قابل بازگشت نیست و نتیجه تغییر نمی‌کند. حتی در فوتبال امروز که کمک داور ویدئویی وجود دارد، داور می‌تواند تصمیم کمک داور ویدئویی را رد کند. به واقع با سوت پایان بازی به هیچ وجه نتیجه قابل بازگشت نیست. در این صورت فیفا می‌توانست گل مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ که با دست و در مصاف با انگلیس به ثمر رسید را باطل اعلام کند.

 «دست خدا» عبارتی است که دیگو مارادونا، بازیکن فوتبال پیشین آرژانتینی، برای توصیف یک گل که او در یک‌چهارم نهایی بین آرژانتین و انگلیس در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ به ثمر رساند، استفاده کرد. این گل در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ در ورزشگاه آزتکا در مکزیکوسیتی زده شد. از آنجا که داوران دیدگاه روشنی از بازی ندارند و فناوری کمک داور ویدئویی هنوز وجود نداشت، این بازی با برتری ۲ بر یک آرژانتینی‌ها به پایان رسید و به لطف گل دوم این تیم توسط مارادونا، معروف به «گل قرن»، به ثمر رسید. پس از مسابقه، دیگو مارادونا اظهار داشت که این گل «کمی با سر و کمی با دست خدا» به ثمر رسیده‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج