۱۲۸۷۳۷۳
۳۴۱۱
۳۴۱۱
پ

احمدزاده: با پدرزن استقلالی‌ام کری سنگین دارم!

ستاره سپاهان در جدال با ذوب آهن موفق شد با گل سه امتیازی خود بار دیگر طلایی‌پوشان را امیدوار به قهرمانی کند.

خبرورزشی: ستاره سپاهان در جدال با ذوب آهن موفق شد با گل سه امتیازی خود بار دیگر طلایی‌پوشان را امیدوار به قهرمانی کند.

در شرایطی که دربی اصفهان برای مورایس و شاگردانش گره خورده بود، فرشاد احمدزاده با ضربه تمام کننده خود توانست آنها را به سه امتیاز ارزشمند این جدال برساند و بار دیگر اختلاف را در صدر با پرسپولیس به سه امتیاز برساند.

احمدزاده که سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد، اکنون بعد از جدایی از این تیم توانسته در فولاد و سپاهان به عنوان تیم‌های بعدی خود نمایش درخشانی داشته باشد و همچنان در نقش ستاره ظاهر شود. او اینبار با سپاهان در تلاش برای دستیابی به عنوان قهرمانی است؛ اتفاقی که هواداران پرسپولیس البته نگران آن هستند.

با فرشاد احمدزاده بعد از درخشش در دربی اصفهان گفتگوی جالبی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بازی سختی را مقابل ذوب آهن در دربی پشت سر گذاشتید و برای رسیدن به پیروزی به دردسر افتادید. درباره این بازی و نمایش تیمت صحبت کن.

بازی خوبی بود و امیدوارم همین روند را در ادامه فصل دنبال کنیم و بتوانیم بازی‌ها را تک تک جلو برویم و با کسب امتیازات لازم به هدفی که دنبال می‌کنیم برسیم و دل هواداران را شاد کنیم. در مورد بازی هم واقعا شرایط سخت شد. ما تیم برتر میدان بودیم و یکی از بهترین نمایش‌های ما در این فصل بود که با موقعیت‌های زیادی هم همراه شد و متاسفانه بدشانسی زیادی آوردیم وگرنه خیلی زودتر باید از حریف پیش می‌افتادیم. چیزی که مهم است این است که در نهایت با برد بازی را به پایان رساندیم و از این اتفاق خوشحالیم.از الان نمی‌توانیم درباره قهرمانی حرف بزنیم. ۱۰ بازی باقی مانده و تمامی آنها سخت هستند. ما وظیفه داریم که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم و هفته به هفته برای هدفی که دنبال می‌کنیم پیش برویم.

درباره خودت هم بگو. تو چند فصل اخیر عملکرد خوبی داشتی. بیشتر فاز تهاجمی و گلزنی و پاس گل. چطور شده که روند یکنواخت و موفقیت آمیزی را دنبال می‌کنی و آیا تغییری تو سبک زندگی یا فوتبالی‌ات دادی؟

تمام فصولی که در لیگ ایران بازی کردم همیشه جزو نفرات خوب لیگ بودیم. البته به جز یک نیم فصل در پرسپولیس که با محرومیت‌های عجیبی همراه بود و واقعا سخت‌گیرانه بود و در باقی فصول عملکرد خوبی داشتم. بعد از جدایی از پرسپولیس تصمیم گرفتم از یک سری اتفاقات که سد راه موفقیتم هستند دور شویم و فکر کنم مسیر خوبی را در پیش گرفتم و برای تیمی که بازی می‌کنم مثمرثمر باشم و تمام انگیزه و توانم را برای تیمی که در آن بازی می‌کنم به کار می‌گیرم.

مورایس چطور مربی‌ای است؟ به چه شکل می‌توانی او را توصیف کنی از نظر فنی و اخلاقی و شیوه رفتار؟

کسی که در سطح یک فوتبال دنیا بوده و همیشه جزو مربیان خوب بوده، تعریف کردن از او سخت است. چیزهایی دارد که همه از آن آگاه هستند اما مهمترین و بارزترین آن شخصیت مورایس است که جامعه فوتبال ایران هم به آن پی برده و تحت تاثیر آن قرار گرفته است. آرامشی که در کنار خط و منطقه فنی به بازیکنان می‌دهد واقعا فوق العاده است و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم و طبق خواسته کادرفنی و مورایس تاکتیک‌های مدنظرش را اجرا کنیم.

بازیکنانی که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال را دارند معمولا بعد از جدایی از این‌ها در شرایط نزول کیفیت فنی قرار می‌گیرد و رفته رفته شاید بتوان گفت حتی در سطح بازیکن معمولی نزول می‌کنند. تو اینطور نبودی و دلیل آن چه بود؟

واقعیت این است که وقتی در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنید از نظر فنی و اخلاقی خیلی در دید هستید. رسانه و فضای مجازی خیلی به شما توجه می‌کنند. این باعث می‌شود که بیشتر تلاش کنید و همیشه سعی کنید در بورس باشید. وقتی از این تیم‌ها جدا می‌شوید این توجه کمتر می‌شود و شما باید چند برابر بیشتر به دنبال ارتقای کیفیت فنی خود باشید تا همان توجه و در بورس بودن را در اختیار داشته باشید. دلیل نزول خیلی از بازیکنانی که از استقلال و پرسپولیس خارج می‌شوند این است که آن توجه سابق را به دنبال خود نمی‌بینند و از نظر روحی با افت مواجه شده و رفته رفته کیفیت فنی خود را نیز از دست می‌دهند. احساس می‌کنند از نظر فنی ضعیف شده‌اند و اعتمادبنفس‌شان پایین می‌آید.

در سپاهان این فصل گروه جالبی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس حاضر هستند. بازیکنانی که ورای شرایط فنی آنها با حواشی و مسائل دیگر نیز شناخته می‌شدند. در سپاهان اما تا این لحظه هیچ بحثی در اینباره نبوده. اینکه رسانه روی شما زیاد زوم نیست دلیل آن است یا دلیل دیگری دارد؟

شما وقتی که پیراهن تیمت را عوض می‌کنی باید به تیمی که در آن حضور داری عرق داشته باشی. گذشته تمام شده و تنها بخشی از خاطرات روشن زندگی‌ات محسوب می‌شود. باید اتفاقات بهتری بسازی. بحث تیم‌های دیگر را در قالب تیمی مطرح نکنی. وقتی در سپاهان هستی باید به این تیم و هوادارانش احترام بگذاری و هر چه در توان داری را در زمین بگذاری. ما وظیفه داریم چه بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس و تیم‌های دیگر بودند، در سپاهان به دنبال اهداف این تیم باشند و یکی از اهداف کلی فوتبال هم همین است. اینکه توجهت به تیمی که در آن حضور داری یک شیوه حرفه‌ای است و همین مسائل کوچک و بزرگ باعث می‌شود در نهایت فوتبال ما از آماتور بودن خارج شده و همه تیم‌ها در تلاش برای یک نمایش خوب در سطح لیگ باشند.

رابطه‌ات با بازیکنان استقلالی سپاهان چطور است و اینکه روزی با آنها رقیب بودی و الان هم‌تیمی اوضاع به چه شکل دنبال می‌شود؟

اصلا بحث استقلال و پرسپولیس نیست و مهم سپاهان است و همه تلاش ما موفقیت این تیم است. تمام تلاش ما در مسیر موفقیت تیم است و اصلا بحثی درباره اینکه چه کسی از کجا آمده و مهم موفقیت و شادی است که باید با هواداران‌مان تقسیم کنیم.

فرشاد احمدزاده برخلاف گذشته دیگر پسر آرامی به نظر می‌رسد. ازدواج و پدر شدن در این قضیه تاثیر داشته است؟

صد درصد تاثیر دارد و وقتی شما زندگی‌تان را با یک نفر دیگر شریک می‌شوید و داخل زندگی‌ خصوصی‌تان حضور دارد در همه امور و زندگی و کار دخیل است و مشاوره‌هایی که می‌دهد گره گشای خیلی از مسائل است. همینطور باید به این مساله هم اشاره کنم وقتی سن شما بالا می‌رود دیگر اشتباهات گذشته را انجام نمی‌دهید و از زندگی به اندازه کافی درس گرفته‌اید. ازدواج قطعا یکی از عوامل موفقیت یک بازیکن است و من هم از این اتفاق واقعا خوشحالم و در کنار همسرم احساس خوشبختی می‌کنم و بیشتر از زندگی و فوتبال لذت می‌برم.

یکی از بازیکنانی بودی که بعد از زلزله خوی بی سر و صدا کمک کردی و با توجه به اینکه همشهری و هم استانی‌ات محسوب می‌شدند. به نظرت فوتبالیست‌ها نقش اجتماعی خود را در این خصوص آنطور که انتظار می‌رفت انجام دادند؟

در مورد بحث خودم نمی‌خواهم صحبت کنم و هر چه بوده وظیفه‌ای بوده که روی دوش خودم احساس می‌کردم. اما وقتی به واسطه ورزش و هنر یک شخصیت و چهره در جامعه می‌شوید موظف هستید نسبت به آن شخصیتی که از مردم گرفته‌اید نسبت به جامعه و همان مردم وظیفه‌تان را در قالب مسائل اجتماعی انجام دهید. حالا به اینکه برخی آن را به نمایش می‌گذارند یا نه ندارم، دوست نداشتم در این خصوص اسم من باشد اما در حد توانم همیشه سعی کرده‌ام کمک کنم. به خصوص برای هم‌استانی‌هایم که همیشه تعصب خاصی روی آنها دارم و تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر شرایط در این شهر نیز خوب شود و آنها در آرامش زندگی را دنبال کنند.

حالا به عنوان سوال پایانی. اینکه گفتی ازدواج کردی و زندگی‌ات متفاوت شد، همسرت با فوتبال چطور کنار آمده و چه برخوردی با آن دارد؟

نه، کتک که نمی‌زند اما خیلی فوتبالی است و وقتی موقعیتی را از دست می‌دهم یا اشتباهی دارم تذکر می‌دهد. این را هم بگویم که پدر همسرم استقلالی چند آتشه است و همیشه سر بازی‌ها کری خاصی داریم و کار به کری‌های سنگین هم می‌کشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج