۱۲۸۷۴۴۷
۱۱۶۰۸
۱۱۶۰۸
پ

بمب شطرنج ترکید: ورود فیروزجا به دنیای مد و فشن!

پدیده شطرنج جهان اعلام کرد به طور جدی وارد دنیای فشن و مد شده و به این کار به دید یک شغل جدی می نگرد.

جی پلاس: فعالیت بسیار کم علیرضا فیروزجا در یکی دو سال اخیر برای اهالی شطرنج جای سوال بود. او آخرین بار در شهریور امسال در مسابقات سنت لوئیس دست به مهره شد و البته نتایج درخشانی هم به دست آورد. با این حال او در رویدادهای بعدی غیبت داشت. به هر حال آمار و ارقام نشان می دهد او پس از این که در رقابت های قهرمانی باشگاه های اروپا از ریتینگ خیره کننده ۲۸۰۰ عبور کرد و به رتبه دوم جهان رسید، فعالیت های شطرنجی اش را تا حد زیادی کاهش داده است.

مرد شماره ۴ حال حاضر شطرنج جهان که بسیاری از او به عنوان صاحب تاج و تخت قهرمانی جهان در سال های آینده یاد می کنند، درباره این شایعه که آیا در عرصه fashion design فعالیت می کند گفت: بله اکنون دو سالی می شود که وارد این عرصه شده ام. این مساله روز به روز جدی تر می شود و باید بگویم که در حال حاضر برای من یک حرفه رسمی و جدی به شمار می رود.

فیروزجا در پاسخ به این سوال که آیا این مساله روی شطرنج او تاثیرگذار خواهد بود، گفت: البته که این مساله بخشی از زمانی که می توانم شطرنج بازی کنم را می گیرد، اما من دوست دارم هر دو مساله را در کنار هم داشته باشم.

ستاره ایرانی - فرانسوی شطرنج جهان همچنین تاکید کرد که فعالیت های شطرنجی اش را متوقف نخواهد کرد و در رقابت های گرندچس تور که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، بازی خواهد کرد. این نخستین بار نیست که شطرنج بازان برجسته جهان به فکر حرفه دوم و فعالیت های فوق برنامه می افتند. پیش از این بازیکنانی نظیر کارلسن و ناکامورا شانس خود را در پوکر امتحان کرده بودند.

گاتا کامسکی استاد بزرگ آمریکایی نمونه دیگری است که در سال ۱۹۹۸ در حالی که نفر ششم جهان بود، هشت سال از شطرنج فاصله گرفت و به حقوق پرداخت، ژول لوتر استاد بزرگ فرانسوی هم در حالی که نفر پانزدهم جهان بود در سال ۲۰۰۶ از شطرنج کناره گیری کرد و تاجر شد.

ورود فیروزجا به دنیای فشن، با واکنش های متفاوتی در جامعه جهانی شطرنج روبرو شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج