جاباما
۱۲۸۷۸۹۲
۴۶۸۶
۴۶۸۶
پ

نقشه یحیی برای حذف سپاهان لو رفت!

از اردوی سرخپوشان تهرانی خبر می‌رسد، یحیی گل محمدی به کشیده شدن بازی حذفی مقابل سپاهان به ضربات پنالتی فکر می‌کند.

خبرورزشی: از اردوی سرخپوشان تهرانی خبر می‌رسد، یحیی گل محمدی به کشیده شدن بازی حذفی مقابل سپاهان به ضربات پنالتی فکر می‌کند.

حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور (شاید هم کل مسابقات)، روز چهارشنبه سوم اسفندماه آتی، رأس ساعت ۱۷ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، دو تیم سپاهان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در چنین دیدارهایی می‌توان پیش بینی کرد احتمال کشیده شدن آن به ضربات پنالتی وجود دارد. یحیی گل محمدی نیز از این قاعده مستثنی نیست. او دو مرتبه با ذوب آهن اصفهان قهرمانی جام حذفی را جشن گرفته و مربی کم تجربه ای در این رقابت‌ها نیست.

سرمربی پرسپولیس به توانایی‌های علیرضا بیرانوند واقف است. گرفتن یک پنالتی فقط حدس و شانس نیست. برخی از دروازه‌بان‌ها، مانند بازیکنان حرفه ای شطرنج، می‌توانند زبان بدن بازیکن پنالتی زن را خوانده و جهت شوت را پیش بینی کنند. گروهی دیگر از دروازه‌بان‌ها مجموعه ای از فیلم‌های مسابقه‌های مهم را دارند تا ببینند بازیکنان ترجیح می‌دهند بیشتر به کدام سمت شوت بزنند.

با بررسی مدل حرکت بازیکن قبل از ضربه، دروازه‌بان‌ها قادر به تشخیص درست برای گرفتن پنالتی هستند. معمولا پنالتی زن‌ها به جایی که می‌خواهند ضربه بزنند نگاه می‌کنند. در این میان  ممکن است پنالتی زن‌ها سعی کنند با نگاه کردن عمدی به خلاف جهت ضربه خود، دروازه‌بان‌ها را فریب دهند. یا اینکه ممکن است عمداً به دروازه‌بان اجازه دهند به گوشه ای که قرار است ضربه بزنند نگاه کند با این امید که بتوانند او را مجددا فریب دهند. دروازه‌بان با دنبال کردن نگاه بازیکن فکر می‌کند که او به سمت مخالف ضربه می‌زند اما بازیکن به همان سمتی ضربه می‌زند که نگاه کرده است.

اگر دروازه‌بان اعتماد به نفس لازم را داشته و از زننده پنالتی زرنگ تر باشد، از حرکات چشم بازیکن مقابل می‌تواند استفاده کند اما در هر شرایطی نمی‌توان به این روش اعتماد کرد. علیرضا بیرانوند نیز در ضربات پنالتی یک دروازه‌بان زرنگ است. پنالتی که او از کریستیانو رونالدو گرفت، برای همیشه در تاریخ جام جهانی و فوتبال ایران ثبت شده است. لو بارها نشان داده که در تشخیص جهت ضربه پنالتی بازیکن حریف توانایی و مهارت خاصی دارد و بارها این ویژگی را در بازی‌های تیم ملی و پرسپولیس نشان داده است.

بر همین اساس باید به یحیی گل محمدی حق داد که به دنبال کشاندن بازی حساس اصفهان به ضیافت پنالتی‌ها باشد. سرمربی پرسپولیس می‌داند در ضیافت پنالتی‌ها علیرضا بیرانوند یک هیولاست!

او در مقابل ون پارس نیز در ضربات پنالتی وارد زمین شد و توانست با مهار پنالتی‌های رقیب، تیمش را بالا بکشد و به مرحله بعدی جام حذفی ببرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج