۱۲۸۸۳۶۳
۳۲۰۶
۳۲۰۶
پ

ناگفته‌های جالب مسعود شجاعی از کی‌روش

در طول سال‌هایی که با کی روش در تیم ملی کار کردیم، خاطرات خوب زیادی داشتیم اما برجسته ترینش که خاطره خیلی خوبی برای خیلی ها هم است، بازی با کره جنوبی و صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ است. پس از آن هم بازی با مراکش می‌تواند برای همه جذاب باشد.

همشهری: در طول سال‌هایی که با کی روش در تیم ملی کار کردیم، خاطرات خوب زیادی داشتیم اما برجسته ترینش که خاطره خیلی خوبی برای خیلی ها هم است، بازی با کره جنوبی و صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ است. پس از آن هم بازی با مراکش می‌تواند برای همه جذاب باشد.

مسعود شجاعی در گفت وگوی اختصاصی با همشهری آنلاین درمورد بازی ماندگار هوادار مقابل پرسپولیس و چشم ‌اندازهای این تیم در ادامه فصل گفت: این بازی محک خیلی جدی برای ما و یک بازی خیلی خوب بود. توانستیم با یک بازی خوب مقابل پرسپولیس، ۳ امتیاز را کسب کنیم اما فارغ از نتیجه، عملکرد تیمی هوادار خیلی خوب بود. همه بازیکنان و کادرفنی از این موضوع راضی بودند. این برای ما ادامه راه نکته امیدوارکننده‌ای است تا با اعتماد به نفس بیشتر و پرقدرت‌تر در بازی‌های بعدی ظاهر شویم.

وی درمورد شرایط خوب خودش و اینکه در بازی با پرسپولیس نشان داد از آمادگی بالایی برخوردار است و نیمکت نشینی در نساجی حقش نبود، توضیح داد: نمی‌دانم باید از کجا شروع کنم زیرا بحث مفصلی است اما به جز یک تا دو بازی که در ابتدای فصل به دلیل مصدومیت از دست دادم، از بازی سوم آمادگی بالایی داشتم و همراه تیم نساجی بودم. اوج آمادگی من در اردویی بود که قبل از جام جهانی برگزار شد. از لحاظ بدنی و شرایط روحی و روانی آمادگی بالایی برای بازی کردن داشتم اما نظر مربی تیم بود و نمی‌خواستند از من استفاده کند. من هم با توجه به فشاری که به خودم آوردم و سعی کردم خود را به حد ایده‌آل برسانم، دوست داشتم بازی کنم.

شجاعی عنوان کرد: من شرایط خیلی خوبی در باشگاه نساجی داشتم. با بچه ها خیلی رفیق بودیم و جو تیم و رختکن خیلی خوب بود اما با این وجود تصمیم گرفتم جدا شوم. از انتخاب تیم هوادار نیز خیلی خوشحال هستم. روز اول به ساکت الهامی و همه بچه ها گفتم واقعا انتظار نداشتم به این اندازه تیم خوبی باشند و بازیکنان خوبی داشته باشند. شناخت کافی از هوادار نداشتم و قبل از آمدن به این تیم و قرارداد بستن، مقداری بازی‌های‌شان را دنبال کردم. دلیل اصلی انتخاب تیم هوادار هم حضور الهامی بود زیرا شناخت و درک متقابلی از هم داریم. با او خیلی راحت هستم و به همین دلایل تصمیم گرفتم به تیم هوادار بیایم. از این انتخاب خیلی خوشحالم.

کاپیتان تیم هوادار درمورد آمادگی خودش، اظهار داشت: با توجه به شرایط سنی‌ام اگر این حرف را بزنم، شاید سوء برداشت شود اما به اعتقاد من که سعی دارم به آن ایمان داشته باشم، فوتبال اکنون به سن نیست. می‌توانید از یک بازیکن ۳۷ تا ۳۹ ساله به اندازه یک بازیکن ۲۰ ساله بازی بگیرید. این بستگی به هنر مربی دارد که از بازیکن در اختیارش بازی بگیرد.   این اتفاق هم برای من افتاد و با توجه به درک متقابلی که از الهامی داشتم، می‌دانم او چه می‌خواهد. خدا را شکر نتیجه این موضوع را در بازی با پرسپولیس دیدیم.   در پستی که خیلی هم بازی نکردم، بازی کردم و عملکرد به نسبت خوبی داشتم.

شجاعی درخصوص ارزیابی‌اش از لیگ امسال و اینکه کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: نمی‌توانم بگویم لیگ امسال از لحاظ کیفی نسبت به سال‌های قبل خیلی بالاتر رفته ولی فاصله تیم‌ها نزدیک شده است. از لحاط کیفی همان شرایط سال های قبل را دارد ولی فاصله تیم‌ها نزدیک‌تر شده است. به جز چند تیمی که فوتبال باکیفیت بازی می‌کنند و دنبال فوتبال بازی کردن هستند، سایر تیم‌ها دنبال نتیجه هستند. برخی تیم‌ها برای نزدیک نشدن به انتهای جدول و فرار از قعر جدول می‌جنگند و به همین دلیل نتیجه‌گرا هستند. برخی تیم‌ها نیز برای بالای جدول این کار را انجام می‌دهند. فقط تعداد کمی از تیم‌ها فوتبال روان و مدرن بازی می کنند.

وی درمورد اینکه چرا با توجه به داغ شدت بحق انتخاب سرمربی برای تیم ملی، اعتقاد دارد در برهه فعلی انتخاب مربی ایرانی بهتر است، اظهار داشت: درمورد انتخاب مربی من صرفا نگفتم مربی ایرانی بهتر است‌ بلکه گفتم مربی ایرانی هم در این برهه خوب است. به این دلیل که که اکنون زمان کوتاهی است تا مربی خارجی تا قبل از جام ملت‌ها نسبت به بازیکنان و تیم شناخت پیدا کند. این موضوع زمان‌بر است‌ به همین دلیل گفتم مربی ایرانی هم خوب است. اگر برنامه بلندمدت داشته باشند اینگونه نیست که مربیان خودمان هم خوب نباشند اما با توجه به دانش روز دنیا و فوتبالی که اکنون در لیگ‌های دنیا و بین تیم‌های ملی بازی می‌شود، باید مربی به روزی داشته باشیم و به او زمان بدهیم. باید اجازه بدهیم کار کند و امکانات در اختیارشان بگذاریم.

کاپیتان سابق تیم ملی درخصوص اینکه با توجه به جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی، مهم‌ترین نکته ای که از او یاد گرفت چه بوده، توضیح داد: مهم‌تریم نکته‌ای که از کی‌روش یاد گرفتم، نظم، انضباط و عِرق به پیراهن تیم ملی است. همیشه این جمله را می‌گفت که در هر بازی باید اعتقاد داشته باشید که می‌توانید جایگاه تیم ملی و پیراهنش را ارتقا بدهید. همچنین سماجت در کار را از کی‌روش یاد گرفتم. این نکات از طرف او روی خیلی من تاثیر گذاشت.

شجاعی درمورد بهترین خاطره اش از کی‌روش، گفت: در طول سال‌هایی که با کی روش در تیم ملی کار کردیم، خاطرات خوب زیادی داشتیم اما برجسته ترینش که خاطره خیلی خوبی برای خیلی ها هم است، بازی با کره جنوبی و صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ است. پس از آن هم بازی با مراکش می‌تواند برای همه جذاب باشد. البته در اردوها اتفاقاتی رخ داد و بحث‌هایی پیش آمد اما این مسائل بین تیم، بچه ها، ما و کی روش بود و شاید برای سایرین جذاب نباشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج