۱۲۸۹۲۵۸
۲۶۴۱
۲۶۴۱
پ

چرا رابطه نکونام و فولاد به جدایی رسید؟

فولاد و نکونام که در چندین سال گذشته مسیر موفقیت‌آمیزی را سپری کرده بودند، در شرایط بسیار عجیبی از هم جدا شدند و حالا این تیم بدون سرمربی خود در یک دیدار بسیار دشوار مقابل الهلال قرار خواهد گرفت.

ایسنا: اگر چه فولاد توانست با شکست الفیصلی عربستان تاریخ‌سازی کند و برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد اما فضای اردوی کاروان فولاد با استعفای نکونام و موافقت باشگاه با استعفای این مربی آنطور که باید نیست و فولاد فضای فوق‌العاده عجیب و بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذارد.

اما این ماجرایی نیست که از دوحه شروع شده باشد و ریشه‌های این اتفاق را باید در ایران و قبل از سفر تیم به قطر برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا دنبال کرد؛ برای دیدن نخستین نشانه‌های بحران باید به فرودگاه اهواز برگشت و به چهره تک تک بازیکنان در فرودگاه اهواز دقت کرد. گویا انگیزه از شاگردان نکونام گرفته شده بود اما ماجرای این همه غم در چهره بازیکنان چه بود؟

چند روز قبل...

حدود یک هفته قبل از اعزام تیم به آسیا، سه شکست متوالی در لیگ برتر کار دست نکونام داد و مدیران فولاد که اعتراض هواداران را بلندتر از قبل نسبت به نتایج می‌شنیدند، تشکیل جلسه دادند تا در خصوص همکاری با نکونام تصمیم‌گیری کنند. هرچند اخبار ضد و نقیض می‌گوید جلسه خروجی خاصی نداشته و هیات مدیره تصمیم به ادامه همکاری می‌گیرد اما سرمربی فولاد که تیمش در آستانه یک بازی بزرگ و تاریخ‌ساز برای باشگاه فولاد بود، در این مقطع انتظار تشکیل چنین جلسه‌ای را نداشت و همین عامل ناراحتی او و حتی شاگردانش می‌شود.

چرا رابطه نکونام و فولاد به جدایی رسید؟

حضور در قطر و تنهایی نکونام

فولاد به قطر می‌رود اما خبری از مدیرعامل باشگاه نیست؛ آن هم در تورنمنت مهمی که فولاد با شکست الفیصلی می‌توانست برای اولین بار به یک چهارم نهایی صعود کند و تاریخ‌سازی کند و شاید نکونام همین جا بیش از روزهای قبل که خبرهایی از اختلاف نظر بین او و رادکیا، سرپرست مدیرعاملی باشگاه بود، احساس تنهایی کرد؛ جایی که مدیران باید قبل از این بازی حساس با حضور در اردوی تیم و وعده پاداش، به برد در این دیدار کمک می‌کردند.

یک روز قبل از بازی با الفیصلی

نکونام با آرامش زیادی در نشست خبری قبل از بازی با الفیصلی شرکت کرد و یک جمله او تیتر رسانه‌ها شد؛ «آمده‌ایم که تاریخ سازی کنیم» اما هیچ‌کس نمی‌دانست در پشت این جمله چه تصمیمی وجود دارد.

تاریخ‌سازی و استعفا

فولاد بازی با الفیصلی را برد و همانی شد که نکونام می‌خواست؛ صعود فولاد به یک چهارم نهایی برای اولین بار اما گویا برخی معادلات برهم خورد! نکونام در نشست خبری تصمیم به کناره‌گیری گرفت تا به کار خود با فولاد خاتمه دهد؛ تصمیمی که ایراد داشت ولی دیگر ادامه همکاری برای نکونام و فولاد میسر نبود و سرمربی سابق فولاد گفت «برای بازی بعد دیگر روی نیمکت فولاد نیستم.»

معادلات به هم خورد؟

گفته می‌شود که تصمیم مدیران فولاد در آخرین جلسه، ادامه همکاری با نکونام بود اما خبرهای ضد و نقیض دیگری هم می‌گوید قرار بوده همکاری نکونام و فولاد در صورت شکست برابر الفیصلی تمام شود اما نکونام با صعود تیمش به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، معادلات را به هم می‌زند و پیش دستی می‌کند و از سمت خود کنار می‌رود.

استعفا بغض یک ماهه نکونام بود

بعد از این استعفا، علی‌رغم این که انتظار می‌رفت مدیریت باشگاه فولاد واکنش نشان دهد و تیم و سرمربی‌شان را به آرامش دعوت کند اما از این اقدامات خبری نبود و مثل همیشه باشگاه فولاد در سکوت خبری فرو رفت تا همین سکوت ابهاماتی مثل اختلاف نظر بین نکونام و رادکیا را بیشتر از قبل نشان دهد. البته سخنگوی باشگاه نیز استعفای نکونام را بغض یک ماهه این سرمربی دانست و این یعنی مشکلاتی بین نکونام و باشگاه وجود داشته است؛ مشکلاتی که حتی در خصوص چگونگی سفر تیم به قطر و امکاناتی که باید برای تیم فراهم می‌شد.

تایید اختلاف نظر

شب گذشته بالاخره اختلاف نظر بین نکونام و باشگاه از سوی سخنگوی فولاد تایید شد، هرچند که مرادی تاکید داشت بگوید اختلاف نظر آن قدر بزرگ نیست که دردسرساز شود اما همین که استعفا و علنی شدن این اختلاف نظر پیش از بازی مهم و حساس با الهلال، آرامش کاروان فولاد را در قطر به هم زده است، یعنی باشگاه فولاد و سرمربی این تیم در یک مقطع حساس، حرفه‌ای رفتار نکردند.

چرا رابطه نکونام و فولاد به جدایی رسید؟

موافقت با استعفای نکونام

بالاخره مدیریت باشگاه فولاد تصمیم گرفت به قطر برود اما به گفته سخنگوی باشگاه، او «برای تماشای بازی» به این کشور رفت و حتی گفته نشد که برای حل مشکلات و احتمالا مخالفت با استعفای نکونام این کار را می‌کند. البته گفته سخنگوی باشگاه درست بود چرا که آن‌ها امروز (چهارشنبه) با استعفای نکونام موافقت کردند و در بیانه خود هم از قبول خواسته هواداران به علت نتایج ضعیف فولاد سخن به میان آوردند.

نقطه مبهم در آسیا

فولاد فردا باید با الهلال، نایب قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها دیدار کند؛ دیداری که حداقل از نظر سخت‌افزاری با تفاوت‌های زیادی بین دو تیم برگزار خواهد شد و حالا فولاد بدون سرمربی خود یعنی جواد نکونام پای به زمین مسابقه می‌گذارد که این مساله به معنی دوچندان شدن مشکلات فولاد در این دیدار است و دستیارهای نکونام، رهبری تیم را برابر الهلال بر عهده خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج