۱۲۸۹۴۸۱
۲۶۴۲
۲۶۴۲
پ

از حرفه‌ای‌بودن فقط اسمش را یدک می‌کشید

تیم فوتبال فولاد، تنها نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی قرار است امشب در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف الهلال، نماینده پرقدرت عربستان برود که با راه‌اندازی شویی عجیب توسط جواد نکونام، سرمربی و مدیران این باشگاه، تبدیل به سوژه‌ای خاص برای رسانه‌های آسیایی شدند.

روزنامه شرق: تیم فوتبال فولاد، تنها نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی قرار است امشب در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف الهلال، نماینده پرقدرت عربستان برود که با راه‌اندازی شویی عجیب توسط جواد نکونام، سرمربی و مدیران این باشگاه، تبدیل به سوژه‌ای خاص برای رسانه‌های آسیایی شدند. جواد نکونام که بعد از چهار سال فعالیت در اهواز توانسته بود این تیم را قهرمان جام حذفی و سوپرجام ایران کند و فولاد را هم دو بار به آسیا ببرد، چند روز قبل به همراه تیمش راهی قطر شد تا برابر الفیصلی عربستان در یک‌هشتم نهایی بازی کند. آنها بازی را بردند ولی اتفاق جنجالی در کنفرانس خبری پس از بازی رقم خورد.

جایی که نکونام به صورت رسمی استعفایش را اعلام کرد و گفت که دیگر حاضر به نشستن روی نیمکت این تیم نیست. روز گذشته هم باشگاه فولاد بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت که به دلیل کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر ایران، استعفای نکونام را پذیرفته است. جالب آنکه نکونام شبانه قطر را به مقصد تهران آن‌هم در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا بازی حساس تیمش با الهلال عربستان ترک کرد. در بخشی از بیانیه باشگاه فولاد درباره دلایل پذیرش استعفای جواد نکونام چنین نوشته شده است که «با توجه به فشارهای واردشده طی این مدت به هواداران فهیم فولاد و مردم شریف استان قهرمان خوزستان به دلیل استعفای ناگهانی جواد نکونام پس از برتری مقابل تیم دسته‌اولی الفیصلی عربستان و در آستانه یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ باشگاه فولاد و همچنین تلاش هیئت‌مدیره در جهت حفظ آرامش تیم در خلال این رقابت‌ها، نهایتا جلسه‌ای به منظور بررسی شرایط همکاری برگزار گردید که با توجه به بیان خواسته‌های غیرمنطقی از سوی ایشان در فصل آتی رقابت‌ها، مخالفت شدید هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان را به همراه داشت. 

لازم به توضیح است که به دلیل کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر و برآورده‌نشدن خواسته‌های باشگاه، صرفا سیاست صبر و سکوت هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان به خاطر جلوگیری از بروز هرگونه اخلال و حاشیه پیرامون حضور تیم بزرگسالان باشگاه به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی بوده که متأسفانه برخلاف انتظارات قبلی و امید به اینکه با گرفتن نتیجه در اولین بازی تیم به ریل موفقیت بازگردد، شاهد اوج‌گرفتن رفتارهای غیر‌حرفه‌ای با شانه‌خالی‌کردن از بار مسئولیت هدایت فنی تیم و ترک شبانه اردوی تیم بدون هماهنگی در یکی از بزنگاه‌های حساس تاریخ باشگاه فولاد ایران و درخواست‌های غیرمنطقی با هدف امتیازگیری بودیم. در پایان از مردم شریف ایران به ویژه هواداران متعصب و هم‌استانی‌های عزیزمان انتظار داریم در این مقطع مانند گذشته با حمایت و ارسال انرژی‌های مثبت به تیمشان در آستانه دیدار با تیم الهلال عربستان، ما را در عبور از این شرایط و بازگشت اقتدارِ فولاد به عنوان پرافتخارترین باشگاه فوتبال در خطه جنوب ایران عزیزمان یاری دهند».

پس از این بیانیه عریض و طویل هم نوبت به جواد نکونام رسید تا با نوشتن متنی در اینستاگرام بازیکنانش را مورد لطف قرار دهد. «چیزی که می‌خواهم برایتان بنویسم، خارج از دایره لغاتی است که در فوتبالم تجربه کردم. همیشه ایستاده‌ام، جنگیده‌ام و هیچ‌گاه از تقابل با مشکلات هراسی نداشته‌ام ولی رفتم تا شاید با رفتنم به شما آسیبی نرسد. سال‌های فوق‌العاده‌ای در کنار هم سپری کردیم؛ از یک سو ناراحتم که ترکتان کردم و از سوی دیگر احساس رضایت و غرور می‌کنم که در سراسر این روزها در کنار هم جنگیدیم، اشک ریختیم و خندیدیم. رؤیای ما در فولاد فقط فتح جام نبود، بلکه فتح زیبایی‌ها بود. وقتی هیچ‌کس باورمان نداشت، جام‌های مهمی کسب کردیم اما برای من مهم‌تر از تمام دستاوردها، دوستی با شماست.

چراکه جام‌ها همیشه به دست می‌آیند ولی این دوستی‌هاست که باقی می‌ماند. امروز با افتخار درباره‌تان حرف می‌زنم، چون شما با کارهای بزرگتان برای همیشه در تاریخ ماندگار شده‌اید. به چشم دیدم در گرما و سرما، به عشق طرفداران فوتبال، بالاتر از توان خود دویدید و جنگیدید. از خدا ممنونم این فرصت را در اختیار من قرار داد تا بخش مهمی از اتفاقات شیرین زندگی‌ام را کنارتان تجربه کنم. همیشه گفته‌ام رهبری‌کردن و بردن بهایی دارد. در این سال‌ها تلاش کردم شما را به سمتی بکشم که ذهنیت برنده‌شدن در وجود تک‌تکتان نهادینه شود و اگر در این مسیر از سوی من بدخلقی و عصبانیت دیدید، عذرخواهی می‌کنم. می‌دانم در بازی‌های باقی‌مانده با تمام وجود بازی خواهید کرد تا بتوانید جام‌های بزرگ را فتح کنید.

فراموش نکنید آن روز من از همه خوشحال‌تر خواهم بود. هیچ‌گاه ناامید نشوید و احساس شکست نکنید. شما می‌توانید دست به کارهای باورنکردنی بزنید. همیشه در ذهن من هستید و هیچ‌گاه فراموش‌تان نمی‌کنم. می‌توانم نام تک‌تک کسانی که کمک کردند چالش‌ها و لحظات مهمی را تجربه کنم، بیاورم اما ترجیح می‌دهم یک تشکر جمعی کنم چون در رختکن تیم ما جایی برای فرد نبود، بلکه یک تیم بودیم. همه با هم بردیم و همه با هم شکست خوردیم و در پایان می‌خواهم از همه کارکنان تیم هم تشکر کنم. مردم و مطبوعات همیشه از بازیکنان و مربیان حرف می‌زنند ولی بدون تلاش شما، هیچ‌یک از موفقیت‌های فولاد به دست نمی‌آمد. ممنون که یک فضای منحصربه‌فرد در رختکن تیم به وجود آوردید». نکته بحث‌برانگیز درباره این اتفاق اخیر ادعای «حرفه‌ای»‌بودن طرفین است.

جایی که گویی مسئولان فولاد به دنبال اخراج نکونام در بازی نخست بودند ولی چون او برنده شد، در عمل انجام‌شده قرار گرفتند و دیگری رفتار نکونام است که در آستانه دیدار سرنوشت‌سازی که می‌توانست در کارنامه حرفه‌ای او نقطه عطفی باشد، تسلیم شد و تیم را ترک کرد. اینجا باید این پرسش‌های بی‌پاسخ را مطرح کرد که اگر مسئولان تیم فولاد یقین داشتند که جواد نکونام نتایج خوبی کسب نکرده چرا اجازه دادند او به همراه تیم عازم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود؟ در سوی دیگر اگر هم جواد نکونام تصور کرده در این فصل مورد حمایت قرار نگرفته است، چرا به خودش اجازه داده ابتدا با فولاد راهی قطر شود، از جنگندگی و بقا در این لیگ حرف بزند و سپس بعد از کسب یک برد آن‌هم در شرایطی که تیمش سه بازی اخیرش در لیگ برتر ایران را واگذار کرده، با ژست یک مربی برنده، از تیم فوتبال فولاد خداحافظی کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج