۱۲۹۰۲۴۹
۱۵۹۳
۱۵۹۳
پ

ویسی: مثل پادشاه قطر علیه من کودتا کردند!

عبدالله ویسی در ابتدای لیگ بیست و دوم و پس از جدایی جواد نکونام از فولاد خوزستان، هدایت این تیم اهوازی را برعهده گرفت، اما پس از گذشت چهار هفته و ثبت دو شکست، یک پیروزی و یک تساوی با تصمیم هیئت مدیره این باشگاه از سمت خود برکنار شد تا جواد نکونام مجددا به فولاد بازگردد.

ورزش سه: عبدالله ویسی در ابتدای لیگ بیست و دوم و پس از جدایی جواد نکونام از فولاد خوزستان، هدایت این تیم اهوازی را برعهده گرفت، اما پس از گذشت چهار هفته و ثبت دو شکست، یک پیروزی و یک تساوی با تصمیم هیئت مدیره این باشگاه از سمت خود برکنار شد تا جواد نکونام مجددا به فولاد بازگردد.

ویسی پس از برکناری از هدایت فولاد، تا مدت‌ها درباره دلیل این اتفاق سکوت کرده بود، اما دو شب قبل و در آستانه تقابل این تیم خوزستانی با الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که جواد نکونام از سرمربیگری این تیم استعفا داده بود، در گفت‌وگویی با رادیو ایران اعلام کرد که چهار بازیکن فولاد به او خیانت کرده و باعث برکناری او از هدایت این تیم شدند.

ویسی: مثل پادشاه قطر علیه من کودتا کردند!

مطرح شدن این ادعا از سوی ویسی باعث شد تا با او تماس بگیریم و از او بخواهیم تا جزئیات بیشتری را از اتفاقات رخ داده در فولاد که منجر به برکناری او شد، مطرح کند که البته سرمربی سابق فولاد از بیان کردن اسامی بازیکنان امتناع کرد، اما در اظهارنظری جالب گفت که هیئت مدیره باشگاه در آخرین جلسه با وی، اعلام کرده بود که برخی از بازیکنان حاضر نیستند برای ویسی بازی کنند.

* روز اول به من گفتند چند بازیکن را اخراج کن

ویسی در آغاز صحبت‌هایش به روزهای ابتدایی حضورش در فولاد اشاره کرد و گفت: من آدم بسیار خوش‌بینی هستم و هیچوقت منفی فکر نمی‌کنم. روزهای اولی که به فولاد رفتم، پیشکسوتان خوزستان و ۴-۵ نفر از بازیکنان تیم به من گفتند که چند بازیکن را اخراج کن. من پرسیدم به چه دلیلی؟ آن‌ها گفتند به فلان دلایل، بوی خیانت می‌آید. من باور نکردم و گفتم مگر می‌شود یک فوتبالیست حرفه‌ای این کار را بکند؟ بازیکنان با باشگاه قرارداد دارند؛ با عبدالله ویسی که قرارداد ندارند. کمااینکه من خودم جوان‌های زیادی را به تیم‌هایم بردم و زمانی که جدا شدم و مقابل من قرار گرفتند، به آن‌ها می‌گفتم بهترین راندمان کاری‌تان را می‌خواهم. باورم نمی‌شد که چنین مسئله‌ای درست باشد.

* بازیکنان به من می‌گفتند حواست را جمع کن

او ادامه داد: دو بازی گذشت و چند بازیکن از داخل تیم به من گفتند بیشتر حواست را جمع کن. من نمی‌توانم اسم بیاورم و در حال حاضر هم سندی در دستم نیست، اما کسانی که این حرف‌ها را به من زدند، خودشان وجدان دارند و می‌دانند که دروغ نمی‌گویم. برخی از بیرون به من می‌گفتند برو بازی را نگاه کن و ببین چند بازیکن بازی نمی‌کنند و من باز هم باور نکردم اما چند تغییر ایجاد کردم و مقابل مس رفسنجان پیروز شدیم. بعد از بازی آمدند و به من گفتند دیدی دیگر آن اتفاق رخ نداد و بازی را بردی؟ پس از آن در مسجدسلیمان مساوی کردیم و در راه به من گفتند اخراج هستی. پس از آن چند بازیکن با من تماس گرفتند که تشکر کنند و در این تماس به من گفتند ما با تو صحبت کردیم و گفتیم حواست را جمع کن، اما نکردی و این اتفاق افتاد.

ویسی: مثل پادشاه قطر علیه من کودتا کردند!

* جلسه گذاشتند تا من برکنار شوم

ویسی سپس با اشاره به اتفاقاتی که پس از برکناری‌اش رخ داد، بیان کرد: بعد از مدت‌ها من یکی از اعضایی را که واقعا در باشگاه مثمرثمر بود، ملاقات کردم و گفت فلان بازیکنان در یک رستورانی در کیانپارس جلسه برگزار کردند و چند بازیکن را هم به آنجا بردند و گفتند این کار را انجام بدهیم تا ویسی برکنار شود. من هنوز هم باورم نمی‌شود. مگر می‌شود از یک مجموعه نان به سر سفره‌ات ببری و چنین کاری کنی؟ شب چطور می‌خوابی؟ من تا چند روز قبل سکوت کرده بودم و حالا هم مسئله را از این بازتر نمی‌کنم. به هر حال فولاد تیم استان من است و تا زمانی هم که در موقعیت حساسی قرار داشتند صحبتی نکردم.

* از باشگاه به من گفتند بازیکنان برای تو بازی نمی‌کنند

پس از این صحبت‌ها از ویسی خواستیم تا اسامی این بازیکنان را عنوان کند اما او در پاسخ گفت: من نمی‌توانم نام ببریم اما اگر برگردید و بازی‌ها را ببینید، کاملا مشخص است و از طرفی من این مسائل را از طریق افرادی که به آن‌ها اعتماد داشتم متوجه شدم؛ هر چند به همان کسانی که خیانت کردند هم اعتماد داشتم. حتی یکی از ارکان باشگاه که من را اخراج کرد، به من گفت معلوم شده که بازیکنان برای تو بازی نمی‌کنند. گفتم اگر بازی نمی‌کنند، چرا آن‌ها را اخراج نمی‌کنید؟ شما که می‌دانید بازیکن به من و باشگاه خیانت می‌کند، چرا مقابل او نمی‌ایستید؟

* مطمئن باشید همین بلا بر سر خودتان می‌آید

سرمربی سابق فولاد در پاسخ به اینکه آیا هدف این بازیکنان بازگشت جواد نکونام بود، گفت: من بحثی در این مورد ندارم. به هر حال جواد نکونام هم همکار من است ولی در مجموع می‌گویم که آدم‌ها وجدان دارند و بعدا همین اتفاقات به ضرر خودشان رقم می‌خورد. متأسفانه به برخی‌ درس دادند که این کارها را انجام بدهند. یک زمانی پسر پادشاه قطر بر علیه او کودتا کرد و چند سال بعد پسر همان شخصی که کودتا کرده بود، بر علیه خودش کودتا کرد و من شک ندارم همین اتفاق در این زمینه هم رخ می‌دهد و همین بلا بر سر افرادی که خیانت کردند، می‌آید. چوب خدا بی‌صدا است. من زمانی که می‌شنیدم ناراحت نشدم، زمانی هم که اخراج شدم ناراحت نشدم اما بعدها که یقین پیدا کردم، از فوتبال بدم آمد.

* می‌خواهیم چه کسی را گول بزنیم؟

وی با انتقاد از شرایط حاکم بر فوتبال گفت: نمی‌خواهم به کسانی که پاک و درست کار می‌کنند بی‌احترامی کنم اما یک اصطلاح بین فوتبالی‌ها هست که می‌گوید مربی‌ها باید سیاه‌باز باشند تا موفق شوند. مدتی قبل یک مطلبی را درباره یکی از مسابقات لیگ یک می‌خواندم و نوشته بودند فلان مربی که با تیم‌های لیگ برتری هم موفق بود ...؛ من هر چقدر نگاه کردم حتی یک تیم را دوازدهم هم نکرده بود و دو تیم را هم انداخته بود اما نوشته بودند درخشان. کدام درخشان؟ این مسائل واقعا ناراحت کننده است. ما می‌خواهیم چه کسی را گول بزنیم؟ تا کجا پیش برویم؟

* یا من را جذب نمی‌کردید، یا حمایت می‌کردید

ویسی با انتقاد از باشگاه فولاد بیان کرد: باشگاه یا نباید من را به عنوان یک مربی خوزستانی جذب می‌کرد و یا حداقل باید یک برنامه دو یا سه ساله از من می‌گرفت و پشت من می‌ایستاد. پنجره نقل و انتقالاتی فولاد بسته بود و هفت بازیکن جدا شدند و از طرفی بوی خیانت هم می‌آمد و به مشام خودشان هم رسیده بود که خودشان در روزی که اخراج شدم به من گفتند فهمیدیم دیگر بازیکنان برای تو بازی نمی‌کنند. دقیقا مثل این حرف را به من زدند و اگر انسان هستند، الان هم می‌گویند ما گفتیم. در مجموع باشگاه از من دفاع نکرد. در دوران حضور من در باشگاه استقلال خوزستان، تیم در حال سقوط بود و آقای مهندس بختیاری، مدیر عامل باشگاه، از من حمایت کرد و در پایان فصل با تفاضل گل ماندیم. سال دوم به پلی‌آف رفتیم و ماندیم و باز هم من را اخراج نکردند و گفتند عبدالله تیم را نگه داشت و سال سوم ما قهرمان شدیم.

ویسی: مثل پادشاه قطر علیه من کودتا کردند!

* به بازیکن ۱۶ ساله بازی دادم اما کسی ندید

وی افزود: من در فولاد هم بازیکنان جوان زیادی از آکادمی فولاد آوردم و به آن‌ها بازی می‌دادم و اگر مثل استقلال خوزستان از من حمایت می‌کردند، اتفاقات خوبی رخ می‌داد. برای مثال حزباوی را من به تیم ملی فرستادم و با آقای مهدوی‌کیا تماس گرفتم و گفتم دو بازیکن دارم و بعدها هم به من زنگ زد و تشکر کرد. من در استقلال خوزستان به بازیکن ۱۶ ساله بازی می‌دادم اما حالا یک مربی در دقیقه ۹۲، به خاطر وقت‌کشی بازیکن جوانی را به زمین می‌فرستند و می‌گوید بازیکن جوان بازی داد. یونس دلفی، وحید نامداری و محمد شریفی بازیکنان من بودند که یونس لژیونر شد، محمد به پرسپولیس رفت و نامداری در فولاد ستاره شد‌. آن‌ها ۱۶ ساله بودند و من فیکس به آن‌ها بازی می‌دادم اما کسی نمی‌بیند و من را اخراج می‌کنند. شما که دیدید من با صداقت کار می‌کنم، در هفته چهارم باید از من حمایت می‌کردید.

* آیا از من قهرمانی می‌خواستید و موفق نبودم؟

ویسی سپس گفت: من بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان گفتم که می‌خواهم بمانم اما نشد و خیلی محترمانه گفتند برو. به سپاهان رفتم و به من گفتند ما می‌خواهیم بودجه را کم کنیم و تو از بازیکنان جوان استفاده کن. من آرمین سهرابیان، مهدی امینی، رضا میرزایی و جلال علی‌محمدی را آوردم، اما در نیم فصل من را به خاطر نتایج ضعیف اخراج کردند. زمانی که من سپاهان را تحویل گرفتم دوازدهم بود اما در زمان اخراج، پنجم بود و بین چهار تیم جام حذفی هم حضور داشتیم. بعد از من، همه این بازیکنان را هم کنار گذاشتند و سال بعد با دو یا سه برابر قیمت آن‌ها را برگرداندند. جلال علی‌محمدی را برگرداندند و به آرمین سهرابیانی که من با ۶۰ میلیون گرفته بودم، ۳-۴ میلیارد پیشنهاد دادند و برنگشت و رضا میرزایی را هم برگرداندند. من جوان‌گرایی کردم و تیم هم پنجم جدول بود؛ چرا من را اخراج کردید؟ چون یک‌جاهایی باج ندادم و یک جاهایی باید در باشگاه و بیرون باشگاه و روی سکو وا می‌دادم اما ندادم. در فولاد هم همین‌طور بود اما به هر حال گلایه‌ای ندارم و اصلا نمی‌دانم از چه کسی گله کنم. باید ببینیم از من چه چیزی خواستند و من چه چیزی تحویل دادم. آیا در فولاد از من قهرمانی می‌خواستند و من قهرمان نشدم؟ الان فرهاد مجیدی به امارات رفته و تیمش هشتم جدول است و می‌گویند دو پله نسبت به فصل قبل پیشرفت داشته اما من سپاهان را از دوازدهم جدول به پنجم رساندم و هیچ پیشرفتی به چشم نخورد.

* می‌توانم دروغ بگویم و دلالی کنم اما این کارها در حد من نیست

سرمربی سابق استقلال خوزستان با بیان اینکه پیشنهاداتی برای بازگشت به فوتبال داشته، گفت: من پیشنهاداتی داشتم و خودم نرفتم. واقعا عصبانی و ناراحت هستم. برخی در جام حذفی قهرمان می‌شوند و همه می‌گویند قهرمان شد. من در لیگ قهرمان شدم. در جام حذفی با چند تیم لیگ یکی و لیگ دویی بازی می‌کنی و دو بازی را در پنالتی می‌بری و قهرمان می‌شوی. آیا جام حذفی اعتبار لیگ را دارد؟ من کمک مربی فولاد بودم قهرمان شدیم، سرمربی بودم با استقلال قهرمان شدیم، با صبای قم آسیایی شدیم، با هیچ تیمی هم سقوط نکردم و با شاهین بوشهر هم صعود کردیم. من ۵۰ بازیکن جوان به فوتبال معرفی کردم و صبای قم را با چهار جوانی که تهران را هم ندیده بودند، آسیایی کردم. این کجا و آن کجا؟ گاهی مواقع فکر می‌کنم که من هم باید مثل برخی افراد دروغ بگویم و دلالی کنم اما باز هم می‌گویم نه، من ۱۵-۱۴ سال است که مربی هستم و این کار را نکردم و الان هم در حد ما نیست.

* این مربیان می‌توانند بازیکنان لژیونر تیم ملی را کنترل کنند؟

ویسی که در گفت‌وگوی گذشته خود، علی دایی و امیر قلعه‌نویی را به عنوان گزینه‌های مناسب برای تیم ملی نام برده بود، در خصوص هفت سرمربی مدنظر فدراسیون برای هدایت تیم ملی گفت: از نظر من پنج گزینه را الکی مطرح کردند که فقط بگویند ما گزینه دادیم و خودشان هم می‌دانند... . این توهین به شعور مردم است. من باز هم می‌گویم حتی اگر می‌خواهید برای یک تیم لیگ یکی سرمربی انتخاب کنید، به رزومه او نگاه کنید، چه برسد به تیم ملی. رزومه‌ها را ببینید؛ فلان مربی تیمی را در لیگ برتر دهم کرده که الان گزینه تیم ملی است؟ وقتی گزینه‌هایی مثل علی دایی و امیر قلعه‌نویی را انتخاب می‌کنید، مردم خوشحال می‌شوند اما با این شرایط چطور؟ همه این عزیزان همکاران من هستند و بی‌احترامی نمی‌کنم اما حقیقت را ببینید. از طرفی برای مثال منِ عبدالله ویسی چطور می‌توانم سرمربی بازیکنی باشم که لژیونر است و ۱۰۰ بازی ملی دارد؟ آیا من می‌توانم او را کنترل کنم؟ به این مسائل فکر کردید و گزینه مطرح کردید؟ یک مربی کوچک‌تر از سطح لیگ می‌تواند بازیکنی را که در اروپا بازی می‌کند، کنترل کند؟

* صلاح مملکت خویش خسروان دانند

او در پاسخ به اینکه با عدم حضور علی دایی در بین گزینه‌ها و کنار کشیدن قلعه‌نویی چه کاری می‌توان برای تیم ملی انجام داد و آیا بهتر نیست که فدراسیون به سراغ همان گزینه‌های خارجی برود، گفت: من نمی‌دانم چه کسانی از بالا تصمیم می‌گیرند و نمی‌توانم نظری بدهم. نظر من روی نبودن برخی گزینه‌ها نبود و من فقط می‌گفتم که علی دایی و امیر قلعه‌نویی گزینه‌های خوبی هستند که حالا این عزیزان هم حضور ندارند و صلاح مملکت خویش خسروان دانند، اما با این شرایط صد درصد به گزینه‌های خارجی روی می‌آورند و همه این‌ها داستان است.

* امیدوارم اتفاقات به سود تیم ملی باشد، نه افراد

ویسی در پایان گفت: اگر تند صحبت کردم، از مربیان و مردم عذرخواهی می‌کنم اما این‌ها حرف‌هایی بود که باید می‌زدم. حالا هم ممکن است افرادی را اجیر کنند که علیه من بنویسند و در طرف مقابل چهار آدم حسابی هم درباره من بنویسند؛ هر دو گروه قابل احترام هستند و امیدوارم هر اتفاقی رخ می‌دهد به نفع تیم ملی باشد، نه به نفع افراد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج