۱۲۹۱۰۰۴
۳۴۶۷
۳۴۶۷
پ

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

رفع یکی-دو مورد کوچک، دوباره پرسپولیس را تبدیل به مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر خواهد کرد.

ورزش سه: رفع یکی-دو مورد کوچک، دوباره پرسپولیس را تبدیل به مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر خواهد کرد.

اگرچه بازی مقابل نفت مسجد سلیمان برای پرسپولیس دشوار و با مهار پنالتی توسط علیرضا بیرانوند آغاز شد، اما در ادامه این تیم به خوبی قدرت خود را به حریف قعر جدولی دیکته کرد و با سه گل به برتری دست یافت. شاید در حال حاضر تنها نگرانی پرسپولیس شرایط خط حمله این تیم باشد. لئاندرو پریرا هنوز نتوانسته خودش را در ترکیب تیم جدیدش ثابت کند و یحیی گل‌محمدی در ۹ هفته دشوار باقی‌مانده به یک مهاجم قاتل در محوطه جریمه نیاز دارد.

یک- هر تیم بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی به یک دروازه‌بان آماده نیاز دارد. در روزی که احتمال داشت تبدیل به گل شدن پنالتی نفت مسجد سلیمان شرایطی را ایجاد کند که بازی برای پرسپولیس گره بخورد، علیرضا بیرانوند یک بار دیگر با درخشش خود، پنالتی پیمان میری را به زیبایی مهار کرده و استارت سه امتیاز حساس تیمش را زد. بعد از دریافت یک گل بعد در اصفهان، بیرانوند یک بار دیگر نشان داد چه مهره مهمی در ترکیب پرسپولیس محسوب می‌شود. بعد از جدایی احمدرضا عابدزاده و بعد از انقلاب، هیچ سنگربانی به اندازه بیرانوند باعث قوت قلب هواداران پرسپولیس نشده است.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

دو- درخشش وحدت هنانوف در دیدار حساس مقابل سپاهان در اصفهان باعث شد یحیی گل‌محمدی به این بازیکن اعتماد کند و یک بار دیگر او را در ترکیب ثابت قرار دهد. مدافع تاجیکستانی و پا به توپ پرسپولیس به خصوص در نیمه اول چندین بار با اضافه شدن به حملات پرسپولیس نشان داد از قابلیت لازم برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی برخوردار است. حالا کار دانیال اسماعیلی‌فر برای بازگشت به ترکیب ثابت دشوارتر شده و او در دقایق کوتاه حضور در میدان نیز مانند بازی با سپاهان، یک خط جلوتر بازی کرد و این یعنی اعتماد یحیی به وحدت.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

سه- اگرچه برخی تصور می‌کنند یحیی گل‌محمدی با قرار دادن دو هافبک دفاعی در بازی، به عنوان مثال با یک تیم قعر جدولی، بیش از حد احتیاط می‌کند، اما تفاوت مختصات بازی میلاد سرلک و سینا اسدبیگی امروز به وضوح مشخص بود. اولی در پست شماره شش و دومی در پست شماره هشت بازی می‌کند و سینا که در دقایق ابتدایی اشتباه بزرگی مرتکب شده بود، با حضور به‌موقع در محوطه جریمه موفق شد به زیبایی قفل دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کند.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

چهار- پرسپولیس برای چندمین بار در فصل جاری با استفاده از توپ‌های دوم و روی ریباند به گل رسید. همین بازی قبل موج دوم حملات در اصفهان منجر به گلزنی عیسی آل‌کثیر شد و امروز نیز اسدبیگی با جای‌گیری مناسب توانست دروازه نفت را باز کند. حضور حداقل یک بازیکن در محل فرود آمدن احتمالی توپ، از برنامه‌های بارز تیم یحیی گل‌محمدی در فصل جاری بوده که بارها نیز به داد این تیم رسیده و منجر به گلزنی آن‌ها شده است.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

پنج- نمایش فوق‌العاده و درخشان وحید امیری در اصفهان مقابل سپاهان امروز نیز ادامه یافت و او احتمالا بهترین بازیکن تیمش در بازی مقابل نفت لقب گرفت. تاثیرگذاری روی گل اول و ارسال فوق‌العاده وحید روی گل سوم نشان می‌دهد این ستاره 35 ساله تمام نمی‌شود. برای بررسی مختصات اهمیت وحید امیری در ترکیب پرسپولیس، به اضافه‌شدن او به حملات پرسپولیس در دقیقه 89 و با این استارت سریع و البته ارسال خط‌کشی شده و دقیق او به مهدی عبدی یک بار دیگر دقت کنید.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

شش- لئاندرو پریرا برای سومین بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته و برای اولین بار در بین 11 بازیکن اصلی حضور یافت، اما اصرار یحیی به استفاده از دو مهاجم باعث شده این مهاجم برزیلی هنوز قادر به ارائه توانایی‌های خود در ترکیب نباشد. معمولا در فوتبال زمانی دو مهاجم در ترکیب قرار می‌گیرند که ویژگی‌های متفاوت و البته مکمل هم داشته باشند و احتمالا موفق‌ترین نمونه سال‌های اخیر در دنیای فوتبال را می‌توان استفاده آنتونیو کونته از لائوتارو و روملو لوکاکو در بین 11 بازیکن ثابت اینتر دانست. پریرا به وضوح یک مهاجم نوک سنتی است و به نظر تداخل وظایف او با عیسی آل‌کثیر یا شیخ دیاباته، مانع هدف قرار گرفتن این بازیکن در حملات و گلزنی او تا امروز شده است.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

هفت- پرسپولیس نیمکت فوق‌العاده‌ای دارد. ورود بازیکنانی مانند سیامک نعمتی، سروش رفیعی یا مهدی عبدی به زمین و غیبت شیخ دیاباته و سعید صادقی نشان می‌دهد دست یحیی برای هر تغییری بار است، اما این ترکیب آماده نیز شرط کافی برای کسب عنوان قهرمانی نیست و رسیدن به این هدف در ادامه فصل برای سه مدعی تنها از یک مسیر تعریف می‌شود: تیمی فاتح جام می‌شود که کمتر مرتکب اشتباه شود.

تنها مانع یحیی و پرسپولیس برای فتح قهرمانی!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج