۱۲۹۱۵۳۲
۲۶۸۵
۲۶۸۵
پ

محرومیت یک‌ساله ستاره تیم ملی به خاطر دوپینگ

ملی‌پوش تیم والیبال هراز آمل به دلیل استفاده از ماده ممنوعه یک سال محروم شد.

خبرکزاری فارس: نمونه دوپینگ امیرحسین توخته، ملی‌پوش والیبال ایران و عضو تیم هراز آمل در آستانه دیدار حساس در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان مثبت اعلام شد. به این ترتیب این بازیکن به مدت یک سال از حضور در میادین محروم شد. با وجود اینکه گفته می‌شد وی از یک ماده ممنوعه به منظور درمان و رفع بیماری استفاده کرده است، اما کمیته ضددوپینگ مدارک ارائه شده از سوی توخته را نپذیرفت و اعلام کرد که وی یک سال از حضور در میادین محروم شده است.

امیرحسین توخته چندی پیش در این خصوص اظهار داشت: مثبت شدن تستم ربطی به روزهای اخیر ندارد و حدود ۲ ماه پیش این اتفاق رخ داده است. همان زمان هم اعتراض اولیه خودم را اعلام کردم و مدارکش را هم ارائه دادم. موضوع از این قرار است که به دلیل مشکل کلیوی که داشتم مجبور به استفاده از دارو بودم. این دارو زیر نظر پزشک متخصص مصرف شده و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی هم این موضوع را تایید کردند.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی و تیم والیبال هراز آمل هم در این مورد مدعی شده بود «این جوسازی‌ها اهمیتی برای ما ندارد و توخته بهترین عملکرد را مقابل پیکان خواهد داشت. این بازیکن دوپینگ نکرده و از داروهایی استفاده کرده که برای بیماری‌اش بوده است. اعلام نام توخته به عنوان بازیکن دوپینگی یک تخلف و کار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی بود. آنقدر مدارک متقن وجود دارد که هیچ شائبه‌ای در خصوص این موضوع وجود ندارد.»

حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش فدراسیون پزشکی ورزشی، فدراسیون والیبال و باشگاه هراز آمل نسبت به این موضوع چه خواهد بود و دلیل محرومیت این بازیکن در حساس‌ترین مقطع لیگ والیبال چیست؟ ضمن اینکه باید دید بهروز عطایی برای پر کردن جای خالی توخته در دیدار حساس با پیکان چه برنامه‌ای خواهد داشت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج