۱۲۹۲۹۷۵
۳۴۱۰
۳۴۱۰
پ

حریفان استقلال نباید یک اشتباه را مرتکب شوند!

در حساس‌ترین بازی روز گذشته لیگ برتر ایران دو تیم استقلال و گل‌گهر سیرجان، تیم‌های سوم و چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که در نهایت آبی‌های پایتخت موفق شدند با پنالتی فوق جنجالی دقیقه ۹۶ حریف خود را شکست دهند.

روزنامه اعتماد: در حساس‌ترین بازی روز گذشته لیگ برتر ایران دو تیم استقلال و گل‌گهر سیرجان، تیم‌های سوم و چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که در نهایت آبی‌های پایتخت موفق شدند با پنالتی فوق جنجالی دقیقه ۹۶ حریف خود را شکست دهند. 

مصاف‌های امیر قلعه‌نویی با استقلال همواره جذابیت‌ها و حواشی خاص خودش را داشته است. وقتی عصر دیروز دو تیم گل‌گهر و استقلال در آزادی مقابل هم قرار گرفتند این حساسیت‌ها بیشتر هم شد. استقلال تیم سوم بود و گل گهر در رده چهارم قرار داشت و با کسب سه امتیاز می‌توانست جای میزبان را بگیرد و رقبای این تیم را هم خوشحال کند. از سمت دیگر جدی شدن نام امیر قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی باعث شد نگاه‌ها به این بازی متفاوت باشد. همه منتظر بودند ببینند ژنرال در مقابل مربی پرتغالی که از اروپا به ایران آمده است چه چیزی رو می‌کند.  استقلال بازی را توفانی آغاز کرد و موفق شد چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کند، اما مهاجمان استقلال با بی‌دقتی فرصت‌ها را از دست دادند. در ادامه گل‌گهر به بازی مسلط شد و روی یک غافلگیری در شروع مجدد با حرکت خوب شکاری و ضربه تمام‌کننده آرمین سهرابیان به گل نخست دست پیدا کرد. این گل آب سردی بود روی پیکر هواداران استقلال که بعد از مدت‌ها به صندلی‌های بیشتری در آزادی دسترسی پیدا کرده بودند و می‌توانستند تیم محبوب خود را تشویق کنند.  استقلال بعد از خوردن گل نتوانست تمرکز لازم را به دست بیاورد. چند اشتباه مخصوصا از سیلوا که روی گل هم کمی مقصر به نظر می‌رسید، می‌توانست کار دست این تیم بدهد و تیم قلعه‌نویی را به پیروزی امیدوارتر. با این حال گل‌گهری‌ها قدر موقعیت‌هایی که نصیب‌شان شد را ندانستند و نیمه نخست با بردی یک گله مهمان به پایان رسید.  در نیمه دوم استقلال هر چه در چنته داشت، رو کرد. آنها به خوبی می‌دانستند باخت در این بازی و رسیدن فاصله‌شان با تیم‌های صدر جدول به ۷ و ۵ امتیاز به معنای پایان رویای قهرمانی در این فصل است. اما قلعه‌نویی به خوبی در نیمه دوم منافذ ورودی را به روی استقلالی‌ها بسته بود و فرصت چندانی به حریف نمی‌داد. 

در دقیقه ۷۶ سا‍پینتو که به خاطر محرومیت از روی سکو کار را دنبال می‌کرد دو تعویض همزمان در خط حمله انجام داد. او آرمان رمضانی و رضا میرزایی را به بازی فرستاد تا شاید گره کور این رقابت سخت را باز کنند. 

گرهی که البته باز نشد تا دقیقه ۹۱! در حالی که موعود بنیادی‌فر داور بازی ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود و همه منتظر بودند ژنرال بعد از ۷ باخت متوالی مقابل تیم سابق خود بالاخره رنگ پیروزی را ببینند، یک توپ بلاتکلیف پشت محوطه جریمه زیر پای میرزایی رسید و این بازیکن تعویضی با یک ضربه تماشایی و البته اشتباه اکبرمنادی گلر گل‌گهر گل تساوی را به ثمر رساند و تماشایان حاضر در استادیوم آزادی را همراه با ساپینتو که در میان آنها بود فرستاد روی هوا. البته در همان لحظات ساپینتو با دست به ساعتش اشاره می‌کرد که تیمش ۴ دقیقه وقت دارد و باید به فکر زدن گل دوم باشد.  در فاصله چند ثانیه مانده به پایان بازی در یک لحظه خاص در محوطه جریمه بازیکن استقلال سرنگون شد و موعود بنیادی‌فر جنجالی‌ترین تصمیم بازی را گرفت. او نقطه پنالتی را نشان داد تا درام بازی به اوج خود برسد. بعد از این به مدت چند دقیقه دعوا و درگیری در زمین بازی جریان داشت و تنها فرد آرام امیر قلعه‌نویی بود که با لبخندی تلخ اتفاقات را دنبال می‌کرد. قلعه‌نویی در بازی رفت هم به همین سرنوشت دچار شده بود و در دقیقه ۹۸ با یک پنالتی بازی را به حریف واگذار کرده بود. 

در نهایت کوین یامگا همانند بازی رفت پشت ضربه پنالتی ایستاد و دروازه گل‌گهر را گشود تا استقلال با دو گلی که بعد از زمان‌های قانونی بازی به ثمر رسانده بود سه امتیاز فوق ارزشمند را از رقیب سرسخت خود بگیرد. آبی‌ها با این ۳ امتیاز ۴۳ امتیازی شدند و فاصله ۳ امتیازی با سپاهان و دو امتیازی با استقلال را حفظ کردند. جالب اینکه رقیب آنها یعنی پرسپولیس هم روز یکشنبه با گل دقیقه ۹۵ سه امتیاز را کسب کرده بود! 

مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی استقلال در مقابل گل‌گهر به خبرنگار اعتماد گفت: استقلال یک بازی منطقی را دنبال می‌کرد، اما یک گل دریافت کرد با این حال استقلال همیشه این‌گونه بوده. آنها بعد از دریافت گل سعی می‌کنند زود نظم و انسجام تیمی خود را به دست بیاورند. این تیم با ارسال از جناحین در دقایق آخر کارش را انجام می‌دهد. به همین دلیل تیم‌های مقابل استقلال نباید به لاک دفاعی بروند، چون این اجازه را به رقیب می‌دهد تا از نیروهای تهاجمی خود به خوبی استفاده کند و در بازی گذشته استقلال هم دیدیم این اتفاق افتاده است.  اقبالی در ادامه به تصمیم داور در اعلام پنالتی به سود استقلال اشاره کرد و ادامه داد: به نظر من پنالتی رخ نداد این درست که بازیکن حالت ساندویچ پیدا کرد و تحت فشار قرار گرفت، اما حرکتش تمارض بود. شرایط بحرانی در این مواقع کار را برای داور سخت می‌کند و داور باید به نحوی مدیریت کند چون این اشتباهات برای داوری مساله‌ساز می‌شود‌ . 

این کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد گل‌گهر افزود: گل‌گهر یک تیم سینوسی است، گاهی خیلی خوب بازی می‌کند و گاهی هم بد. آنها در مقابل استقلال فوتبال خوبی ارایه ندادند و میزبان به بازی مسلط بود و نتیجه هم گرفت. 

اقبالی غیبت ساپینتو روی نیمکت استقلال را چندان مهم و تاثیرگذار نمی‌داند: ساپینتو فقط تیمش را به لحاظ هیجانی مدیریت می‌کند. به نظر من در فوتبال ما مربیان نقش چندانی ندارند و بچه‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند و تغییر تاکتیکی نمی‌بینیم. به نظر من گاهی تعویض مربیان اشتباه است مثلا قلعه‌نویی مهاجمی به زمین آورد که عملا کار دفاعی می‌کرد! در فوتبال ما انتقال مثبت و‌ منفی را نمی‌بینیم و بچه‌ها رندمی فوتبال بازی می‌کنند.

اقبالی درباره احتمال حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: مربیان ایرانی کاریزمای خود را از دست دادند، بازیکن ملی مربی می‌خواهد که در چند سال گذشته پیشرفت داشته باشد . این مربیان ایرانی که کاندید شده بودند باعث تاسف است اینها اکثرا در اندازه‌های مربیان باشگاهی نیستند چه برسد به تیم ملی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج