۱۲۹۴۶۴۰
۱۹۲۸
۱۹۲۸
پ

ادعای پرسپولیسی‌ها: آمده بودند پریرا را عصبی کنند

لیگ برتر قبل از پایان سال حساس‌ترین هفته خود را سپری کرد و شرایط طوری پیش رفت که سپاهان با صدرنشینی راهی تعطیلات شد تا تقریبا ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده باشد.

فرهیختگان: لیگ برتر قبل از پایان سال حساس‌ترین هفته خود را سپری کرد و شرایط طوری پیش رفت که سپاهان با صدرنشینی راهی تعطیلات شد تا تقریبا ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده باشد. نگاهی به حریفان سپاهان در بازی‌های باقی‌مانده لیگ نشان می‌دهد که پرسپولیس و استقلال چندان نمی‌توانند امیدوار به رسیدن به صدر جدول باشند. صنعت نفت آبادان، تراکتور، مس رفسنجان، ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان به ترتیب حریفان تیم مورایس تا پایان لیگ هستند. پرسپولیس که نیم‌فصل قهرمان شده بود در شروع نیم‌فصل دوم فاصله خودش را با سپاهان به ۵ امتیاز و با استقلال به ۸ امتیاز هم رساند اما باخت به فولاد، تساوی در آزادی مقابل آلومینیوم و همچنین شکست دیگر این بار مقابل هوادار باعث شد تیم گل‌محمدی صدر جدول را دو‌دستی تقدیم رقیبش سپاهان کند. این در‌حالی است که سپاهان در نیم فصل دوم ۸ برد و یک تساوی کسب کرده تا از هر لحاظ شایسته قرار گرفتن در صدر جدول باشد. در حقیقت تنها راه پرسپولیس برای باز‌پس‌گرفتن صدر جدول از سپاهان شکست دادن این تیم در بازی رودررو بود که نتیجه آن به سود شاگردان مورایس رقم خورد و این نتیجه شاید به قیمت از دست رفتن یک جام برای تیم گل‌محمدی باشد. 

پرسپولیس در شرایطی یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود را واگذار کرد که در سه بازی قبل خود نتایجی عالی کسب کرده بود. شکست دادن همین سپاهان در ورزشگاه پر از تماشاگر نقش جهان، برتری سه بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان و پیروزی مقابل تراکتوری که با خمز روی آسمان‌ها سیر می‌کرد. در این گزارش به چرایی شکست پرسپولیس در بازی بزرگ می‌پردازیم. 

 ویروس سرماخوردگی بلای جان پرسپولیس شد

از قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور بود که تعدادی از اعضای تیم پرسپولیس مبتلا به ویروس سرماخوردگی شدند. دور کردن این افراد از تیم چندان چاره‌ساز نشد و دو بازیکن در تبریز در آخرین لحظات بازی را از دست دادند. میلاد سرلک و گئورگی گولسیانی بودند که در این بازی به میدان نرفتند. بعد از بازگشت تیم به تهران سرلک با دو سه روز استراحت به تمرینات بازگشت اما گولسیانی با تحلیل بدنی مواجه شده و تمرینات تاکتیکی تیمش برای بازی با سپاهان را از دست داد. او روز بازی بود که به زحمت خودش را به هتل پرسپولیس رساند تا حداقل روی نیمکت بنشیند. سینا اسدبیگی هم یک روز مانده به بازی با سپاهان مبتلا به ویروس سرماخوردگی شد و به این خاطر روز مسابقه مجبور به ترک اردوی سرخپوشان شد. 

 مصدومیت ۲ بازیکن آماده

بدون تردید وحدت هنانوف و محمد عمری جزء بهترین بازیکنان پرسپولیس در بازی با تراکتور بودند و یحیی امید زیادی به این دو بازیکن برای بازی با سپاهان داشت که هر دو دچار مصدومیت شدند. تلاش کادر پزشکی برای رساندن مدافع هافبک تاجیکستانی نتیجه نداد و این بازیکن در روز بازی از ترکیب اصلی خارج شد. یحیی خیلی اصرار داشت که هنانوف در ترکیب باشد اما او گفت شاید فقط 5 دقیقه بتواند به میدان برود. از این رو سرمربی پرسپولیس مجبور شد به دانیال اسماعیلی‌فر که در دوران افتش به‌سر می‌برد اعتماد کند. چند بازی نیمکت‌نشینی در روحیه و آمادگی این مدافع راست تاثیر منفی گذاشته بود و به این خاطر اصلا نتوانست چه در دفاع و چه در حمله بازیکن موثری برای تیمش در بازی با سپاهان، تیم سابقش، باشد. اما با تلاش کادر پزشکی محمد عمری به بازی با سپاهان رسید. هر‌چند او به زور آمپول به میدان رفت و برای همین هم بیشتر از 82 دقیقه دوام نیاورد و البته نتوانست بازی خوبش در تبریز را هم تکرار کند. 

 مصدومیت بد‌موقع پو‌رعلی‌گنجی

یحیی که نتوانسته بود ترکیبی که می‌خواهد را مقابل سپاهان به میدان بفرستد، در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه مدافع ملی‌پوشش را به خاطر مصدومیت از ناحیه گردن از دست داد و از این رو مجبور شد علی نعمتی را به جای او به میدان بفرستد. این در‌حالی بود که نعمتی در این فصل اولین بار بود در پست مدافع میانی به میدان می‌رفت. او در کنار فرشاد فرجی شاید بعد از یک سال در کنار هم مدافعان میانی تیم‌شان را تشکیل می‌دادند. تفاوت پور‌علی‌گنجی و گولسیانی با این دو مدافع ذخیره پرسپولیس در این است که آنها در امر بازیسازی شرایط خیلی خوبی دارند و با علیرضا بیرانوند هم کاملا هماهنگند. به هر حال برای یحیی و تیمش غیبت دو مدافع اصلی در حساس‌ترین بازی فصل خودش یک معضل بزرگ بود و یکی از دلایلی بود که سرخپوشان در بازیسازی از عقب به مشکل خورده بودند. 

 ادعای عجیب پرسپولیسی‌ها

اخراج لئاندرو پریرا در اواخر نیمه اول بازی با سپاهان بدترین ضربه فنی و روحی را به این تیم زد. از این جهت که آنها مجبور بودند بیش از یک نیمه را با یک یار کمتر مقابل آماده‌ترین تیم حال حاضر لیگ به میدان بروند. این در‌حالی بود که یحیی دو سه بازیکن خوبش را هم در شرایطی روی نیمکت داشت که توان بیشتر از 5 تا 10 دقیقه حضور در میدان را به خاطر بیماری و مصدومیت نداشتند. اما جالب است بدانید مربیان پرسپولیس بعد از بررسی چرایی اخراج پریرا به این نتیجه رسیدند که بازیکنان سپاهان و داور مسابقه در عصبی کردن این بازیکن نقش عمده‌ای داشتند. اعتقاد آنها این است که پریرا در نیمه اول چند بار با خطای بی‌دلیل بازیکنان سپاهان مواجه شده و داور هم این صحنه‌ها را دیده اما در عوض خطای مهاجم برزیلی را گرفته تا به نوعی او عصبی شود. به هر حال عصبانیت پریرا کار دستش داد و منجر به این شد که در فاصله تقربیا 20 دقیقه دو کارت زرد دریافت کند. البته که وقتی کارنامه فوتبالی پریرا را در سایت ترانسفر مارکت بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که او کلا از سال 2013 تا الان 36 کارت گرفته که 6 تای این کارت‌ها در سه بازی اتفاق افتاده و منجر به اخراجش از بازی شده است. این یعنی اینکه او چندان هم بازیکن عصبی نیست. البته پریرا در روز‌های اخیر از اینکه باشگاه پرسپولیس در تعهدات مالی‌اش به او عمل نکرده بود حسابی از شرایطش ناراحت بود و این مساله در عصبی شدن او در بازی با سپاهان چندان عجیب نبود.

 دیاباته شرایط بازی کردن را نداشت

شاید برای خیلی‌ها سوال بود که چرا شیخ دیاباته در بازی با سپاهان فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد اما واقعیت امر این است که یحیی تمایل داشت این بازیکن را بازی دهد ولی او شرایط بازی کردن را نداشت. شیخ بعد از سه هفته دوری از میادین با نا‌آمادگی به تمرینات برگشته بود و فقط سه جلسه در تمرینات گروهی شرکت داشت. یحیی این موضوع را در نظر گرفت که اگر شیخ را با این ناآمادگی به میدان بفرستد از نظر فنی نمی‌تواند مثمر ثمر باشد و حتی ممکن است مصدومیتش تشدید شود. 

 تعطیلات به‌موقع برای سرخپوشان

شکست مقابل سپاهان خیلی برای یحیی و تیمش گران تمام شد. مخصوصا اینکه این باخت مقابل تماشاگران و در ورزشگاه آزادی رخ داد. با توجه به همین مساله روحیه سرخپوشان بعد از بازی دیروز در تمرین اصلا مساعد نبود. با توجه به اینکه پرسپولیس تا دهم فروردین بازی ندارد، یحیی تصمیم گرفت تمرینات تیمش را تا روز چهارشنبه این هفته ادامه دهد و بعد از آن تا روز دوم فروردین به اعضای تیمش استراحت دهد. در این میان بازیکنان مصدوم و بیمار پرسپولیس از دور جدید تمرینات تیم‌شان که دوم فروردین ماه است، استارت خواهند زد. سینا اسدبیگی فعلا باید چند روزی استراحت کند تا به‌طور کامل خوب شود. مرتضی پورعلی‌گنجی هم به تشخیص پزشکان باید دو سه روز دیگر استراحت کند و بعد از آن تمرینات سبکی را آغاز کند. محمد عمری و هنانوف هم که با درد بازی کرده بودند چند روزی را استراحت و فیزیوتراپی خواهند داشت تا بتوانند با رفع مصدومیت با شرایط مطلوب به تمرینات گروهی تیم‌شان برگردند. در این میان سعید صادقی هم فعلا قصد شرکت در تمرینات گروهی را ندارد و می‌خواهد تا چند روز دیگر تمرینات اختصاصی‌اش را انجام داده و از دور جدید تمرینات سرخپوشان در کنار همبازیانش تمرین کند. به غیر از مربیان خارجی پرسپولیس که راهی سفر شده‌اند بازیکنان خارجی این تیم هم منتظرند تا از باشگاه پول گرفته و آنها هم برای دیدار با خانواده‌های خود راهی سفر شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج